Lidl ma zamiar rozpocząć sprzedaż internetową – donosi portal Spider’s Web. Sieć dyskontów nawiązała współpracę z firmą InPost i to w ich Paczkomatach będzie można odebrać zamówione produkty.
Jak czytamy, zakupy online w Lidlu polscy klienci będą mogli robić już w 2019/2020 roku. Plan sieci ma być oparty w dużej mierze na Paczkomatach InPostu. Z tego też powodu spółka ma zamiar postawić swoje maszyny przed wybranymi sklepami Lidla. Pierwsze już stoją przed dwoma dyskontami w Poznaniu (przy ul. Palacza i przy ul. Zamenhofa) i w Plewiskach (woj. wielkopolskie).
Lidl i InPost mają podzielić się kosztami inwestycji. Niemiecka sieć weźmie na siebie infrastrukturę – da teren i zapewni media, zaś właściciel Paczkomatów odpowiada za logistykę. Do dyspozycji klientów Lidla docelowo ma być 40 proc. pojemności maszyn znajdujących się pod sklepami.
Nie będzie to jednak tania sprawa - Negocjator Inpostu miał zapewniać Lidl, że koszty podłączenia jednego Paczkomatu kształtują się na poziomie 1000 zł. Pierwsze wdrożenia, które przeprowadzono już w Poznaniu pokazują, że średni koszt podłączenia maszyny wynosi 8000 zł. – czytamy na Spider’s Web.
Możliwe jednak, że inwestycja się Lidlowi zwróci. Plan wprowadzenia możliwości robienia zakupów online z pewnością ułatwi sieci funkcjonowanie w warunkach zakazu handlu w niedziele. Przypomnijmy, że w 2020 r. docelowo wszystkie niedziele mają być objęte zakazem handlu. Sklepów internetowych, póki co, nowe przepisy nie obowiązują.
AŚ























































