Labo Print, spółka debiutująca we wtorek na rynku głównym GPW, liczy na minimum 20-30-proc. wzrost przychodów w 2016 r. - poinformował dziennikarzy Krzysztof Fryc, prezes Labo Print. Jak dodał, spółka planuje w przyszłości emisję akcji.
"Od trzech lat udaje nam się rozwijać na poziomie 20-30 proc., jeżeli chodzi o dynamikę przychodów i to jest nasz minimalny cel na przyszły rok" - powiedział Krzysztof Fryc.
Prezes poinformował, że spółka rozpoczyna produkcję w dwóch nowych segmentach.
"Rozpoczynamy produkcję w zakresie opakowań tekturowych i - choć wszystkie inwestycje w zakresie parku maszynowego zakończą się na przestrzeni pierwszego i drugiego kwartału - to produkcja już ruszyła i zaczynamy dostarczać te towary na rynek" - powiedział Fryc.
"Drugim segmentem, w którym chcemy być obecni jest segment etykiet cyfrowych. Spodziewamy się, że powinniśmy zakończyć testy i wybór urządzeń jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku" - dodał.
Prezes poinformował, że podmioty, z którymi spółka obecnie współpracuje są zainteresowane produktami nowych segmentów.
"Dlatego jesteśmy pewni co do tego, że będziemy w stanie tę dynamikę przychodów uzyskać" - powiedział.
Przychody spółki po trzech kwartałach tego roku wyniosły 27,1 mln zł wobec 30 mln zł w całym 2014 roku. Zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 2,8 mln zł w stosunku do 2,3 mln zł w całym roku ubiegłym.
Prezes Fryc poinformował, że nakłady inwestycyjne w tym roku wyniosą około 4 mln zł, a w 2016 r. "zdecydowanie więcej".
Pytany czy spółka planuje emisję akcji odpowiedział: "Tak, jak najbardziej jest to naszym zamierzeniem w niedalekiej przyszłości".
Dodał, że emisji akcji Labo Print można spodziewać się w 2016 lub 2017 roku.
Fryc poinformował też, że nie wyklucza wypłaty dywidendy w przyszłości, ale w najbliższych latach spółka chce skupić się na inwestycjach.
Kurs spółki Labo Print wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku głównym GPW o 2,21 proc. do 15,25 zł. Do obrotu trafiło 661 tys. akcji serii B, 211 tys. akcji serii C, 26,6 tys. akcji serii D oraz 75 tys. akcji serii E.
Około godz. 10.30 notowania spółki idą w dół o 9,5 proc.
Labo Print prowadzi cyfrową drukarnię wielkoformatową. Spółka przeniosła notowania z rynku NewConnect, na którym zadebiutowała w lutym 2014 r. (PAP)
sar/ osz/