REKLAMA
GPW

LPP chce w '18 zwiększyć powierzchnię o 11 proc. rdr; podtrzymuje cel 54-55 proc. marży

2018-05-17 06:30
publikacja
2018-05-17 06:30

Grupa LPP chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię o 11 proc. rdr, planuje nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 520 mln zł. Spółka podtrzymuje, że jej celem na ten rok jest 54-55 proc. marży brutto na sprzedaży - podała spółka w prezentacji.

Powierzchnia sprzedaży ma wzrosnąć w tym roku o 11 proc. rdr do 1.109,1 tys. m kw.

Na koniec 2018 roku sklepy Reserved mają być w 23 krajach. W tym roku grupa planuje trzy nowe rynki: Kazachstan i Słowenia (sklepy własne) oraz Izrael (sklepy franczyzowe).

LPP podtrzymało w prezentacji, że tegoroczny CAPEX ma wynieść ok. 520 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rdr. Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł.

Spółka podała, że jej celem jest stopniowe zwiększanie średniej powierzchni sklepów wszystkich marek, aby zrobić w nich miejsce na coraz bardziej rozbudowane kolekcje. Sklepy Reserved miałyby mieć docelowo 2,5 tys. m kw (a maksymalnie 4 tys. m kw), a salony pozostałych marek mają mieć docelowo średnio 450 m kw. powierzchni (max. 900-1000 m kw.).

LPP przewiduje w tym roku wzrost sprzedaży internetowej o 100 proc. rdr. Chce mieć w tym roku z internetu 720 mln zł. W II półroczu planowane jest uruchomienie e-commerce na Ukrainie.

Grupa LPP podtrzymała w prezentacji, że jej celem jest kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży grupy. Marża brutto na sprzedaży powinna wzrosnąć i znaleźć się w przedziale 54-55 proc. Celem jest również utrzymanie gotówki netto.

LPP podało, że planuje zmianę roku obrotowego, by uspójnić go z sezonami modowymi (rozliczenia kolekcji, mniejsza sezonowość). Według tych planów rok obrotowy w 2019 będzie mieć 13 miesięcy, a pierwszy 12-miesięczny rok obrotowy po zmianie rozpocznie się 1 lutego 2020 roku. (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (1)

dodaj komentarz
karola81
Taki wzrost powierzchni wydaje się optymalny. Przy większym łatwiej byłoby przeinwestować, a LPP przyzwyczaiło do tego, że robią dobre rozeznanie przed wejściem na nowy rynek czy też nową lokalizację.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki