Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżyły Lufthansę o zdobywanie przewagi konkurencyjnej w nieuczciwy sposób poprzez zmianę logotypu. Żurawie przewoźników mogą być teraz trudniejsze do rozróżnienia dla pasażerów.


– LOT zgłosił sprzeciw wobec rejestracji logotypu Lufthansy: ikony żurawia na granatowym tle statecznika samolotu. Z racji na dobro toczącego się postępowania nie komentujemy sprawy – czytamy komentarz Michała Czernickiego, rzecznika prasowego PLL LOT na stronie rynek-lotniczy.pl.
Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżyły niemieckiego przewoźnika Lufthansa o „nieuczciwą przewagę” w związku ze zmianą wyglądu emblematu. Obie firmy mają w logotypie białego żurawia. Lufthansa w 2018 roku przeprowadzała zmianę wizerunkową, w tym odświeżenie loga firmy. Z ogona niemieckiego przewoźnika zniknęło pomarańczowe tło, w związku z czym obaj przewoźnicy mają na granatowym tle sylwetkę białego żurawia.
Po zarejestrowaniu nowego logotypu w Niemczech oraz UE w imieniu LOT-u do sądu z pozwem wystąpiła lublińska firma prawnicza. Rzeczniczka prasowa Lufthansy potwierdza, że trwają rozmowy z polskim przewoźnikiem, który zawraca uwagę, że podobne logotypy mogą być mylące dla podróżujących.
Polskie Linie Lotnicze w ostatnim czasie borykają się z problemami z boeingami. W związku z ograniczoną flotą przewoźnik nie może uruchomić nowych zaplanowanych połączeń. W sumie jedna trzecia długodystansowych dreamlinerów z floty LOT-u jest wyłączona z użycia.
DF