Jak w bezpieczny sposób pracować zdalnie? UODO radzi

Koronawirus wysłał sporą część pracowników do pracy zdalnej. O czym warto pamiętać podczas wypełniania obowiązków w domu? UODO przypomina o używaniu zaufanych sieci, niepobieraniu dodatkowych aplikacji na służbowe urządzenia oraz zabezpieczeniu dokumentów papierowych. 

UODO - bezpieczna praca zdalna
UODO - bezpieczna praca zdalna (Pexels)

Dynamicznie rosnąca liczba osób chorych na COVID-19 zmienia sposób funkcjonowania ludzi na całym świecie. Pracodawcy zalecają pracę zdalną. 14 dni domowego wykonywania obowiązków służbowych wymaga odpowiedniego przygotowania.

- Upewnij się, że wszystkie urządzenia, z jakich korzystasz, mają niezbędne aktualizacje systemu operacyjnego, oprogramowania oraz systemu antywirusowego - przeczytamy w jednym z zaleceń przygotowanym przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Oszuści wykorzystują kryzysową sytuację i próbują wyłudzić dane osobowe, przejąć kontrole nad rachunkami bankowymi a w konsekwencji ukraść pieniądze. UODO przypomina, że proste rozwiązania pozwolą zapewnić bezpieczeństwo. Ochrona danych osobowych podczas pracy zdalnej dotyczy korzystania z:

  • urządzeń,
  • e-maili,
  • sieci i chmur.

Firmy stosują własne procedury zabezpieczające podczas pracy zdalnej, warto stosować się do zaleceń - przestrzega urząd. Zwraca uwagę na trzymanie dokumentów zawierających dane osobowe tak, aby osoby postronne nie miały w nie wglądu. UODO przypomina o dokładnym sprawdzaniu nadawcy przychodzących wiadomości oraz sprawdzaniu, czy wysyłane e-maile są poprawnie zaadresowane

DF

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne