Serwis internetowy Tibia.net.pl został przejęty za kwotę 30 tys. zł brutto. Przejęta witryna skupia miłośników popularnej gry Tibia. W chwili obecnej portal cieszy się miesięcznie liczbą 300 tys. unikalnych użytkowników, którzy w tym okresie generują ponad 2,5 mln odsłon.
Do portfolio witryn spółki dołączył także serwis SMSek.org oferujący użytkownikom gotowe szablony z życzeniami i innymi treściami wysyłanymi telefonem komórkowym. Tro Media przejęła 70% udziałów w witrynie, a 30% pozostało w rękach założycieli portalu, którzy nadal będą pracować nad jego rozwojem. Tro Media objęła także 70% udziałów w gdańskiej spółce Vista.pl. Na stronach serwisu można znaleźć zbiór tysiąca artykułów, porad komputerowych oraz programów do pobrania.

Najnowsze transakcje to nie pierwszy zakup spółki w ostatnim czasie. W październiku spółka poinformowała o zakupie 70 proc. udziałów serwisu Cscenter.pl. Witryna jest społecznością zrzeszającą w głównej mierze graczy kultowej gry Counter-Strike. Miesięcznie forum odwiedza ok. 0,5 mln internautów, generując przy tym 2 mln odsłon.
Nowy właściciel portali Vista.pl, Tibia.net.pl oraz Smsek.org prowadzi działalność w sektorze nowych technologii. Obecnie w jego portfolio znajdują się takie witryny jak Ajo.pl, CSCenter.pl, Kanciapa.pl, Nastek.pl, SMStown.pl, Kinomaniak.pl, Zwrotka.pl oraz Gram24.pl.
Rynek internetowy w ostatnim czasie obiegły także informacje o innych przejęciach. Warto przypomnieć zakup serwisu Zapytaj.com.pl przez portal Onet.pl, przejęcie portalu Szerlok.pl przez grupę Allegro czy zakup serwisu zakupów grupowych FastDeal.pl przez giełdową spółkę DGA S.A.
Zazwyczaj strategia rozwoju poprzez przejęcia rzadko przynosi spodziewane efekty. Wynika to z przeszacowania efektów synergii i niedoceniania problemów związanych z integracją organizacji. Jednak w przypadku branży internetowej sprawa ma się inaczej. Tro Media stanowi przykład spółki znakomicie wykorzystującej występujące na rynku okazję. Kilka jej projektów zostało zrealizowanych przy udziale dofinansowania unijnego i to z kilku rożnych działań. Następnie spółka wykorzystała możliwości, jakie daje NewConnect pozyskując ponad 1,6 mln zł na przejęcia.
Obecnie Tro Media korzysta z kolejnej nadarzającej się okazji – nadpodaży projektów internetowych. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka doprowadził do powstania wielu portali, często tworzonych przez osoby bez doświadczenia biznesowego. Ich autorzy nie mają pomysły na zarabianie i tanio sprzedają swoje serwisy. Pomysł na zarabianie ma natomiast Tro Media, która zgodnie z prognozami zwiększa swoje przychody i zyski, konsekwentnie poszerzając dotarcie z reklamą do młodych osób, co ułatwi pozyskiwanie coraz większych budżetów. Wydaje się, że branża internetowa minimalizuje problem związany z integracją organizacji, a niska cena portali internetowych przemawia za strategią przejęć.
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl
» Zarabiają w internecie bez rozgłosu i jupiterów
» Manubia.pl prześwietli handlujących na Allegro
» Tak robi się e-biznes na rozrywce

























































