Klienci mBanku ponownie skarżyli się na
awarię platformy maklerskiej. To kolejna awaria systemu eMakler w ostatnich
dniach. Utrudnienia zostały usunięte w godzinach popołudniowych.


- Przepraszamy. Z przyczyn technicznych dostęp do usługi jest ograniczony. Możesz korzystać z notowań online i przeglądać operacje historyczne (np. zlecenia i transakcje) - komunikat takiej treści widzą w środę rano inwestorzy, którym udało się zalogować do systemu transakcyjnego mBanku. Część klientów nie jest w stanie się zalogować.
Znów awaria systemu w BM mBanku. Nie można się zalogować do systemu transakcyjnego.
Witam, chciałem zgłosić, że emakler mBanku znów nie działa, 3 raz w tym roku.
Znowu nie działa emakler w mBank! To już któraś awaria w przeciągu kilku dni.
To tylko niektóre z wiadomości, które w środę 13 stycznia rano otrzymaliśmy na adres alert@bankier.pl. Podobne skargi znaleźć można także w mediach społecznościowych.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro prasowe mBanku. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy artykuł. Już po wysłaniu przez nas wiadomości, mBank o utrudnieniach poinformował na Twitterze.
Przepraszamy za utrudnienia.
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Występują problemy w dostępie do usług maklerskich (eMakler / mInwestor) przez aplikację mobilną i wersję przeglądarkową.
Będziemy Was na bieżąco informować o sytuacji.
Aktualizacja [10:10]: Usterka częściowo usunięta
Aktualizacja, godz. 10:04
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Można już logować się do aplikacji mobilnej Biura maklerskiego i składać zlecenia.
Niestety nie działają eMakler oraz mInwestor w wersji na komputer.
Pracujemy nad przywróceniem wszystkich rozwiązań. https://t.co/q1m0kqKFXe
Aktualizacja [10:38]: - W tej chwili działa już aplikacja mobilna Biura maklerskiego. Wciąż nie działają wersje przeglądarkowe eMaklera i mInwestora. Pracujemy nad przywróceniem ich dostępności - informuje mBank.
Aktualizacja [11:17] Koniec awarii
Aktualizacja, godz. 11:13
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Wszystkie platformy usług maklerskich (eMakler / mInwestor) są już w pełni dostępne. Jeszcze raz przepraszamy za utrudnienia. https://t.co/HJlgN7QC40
Aktualizacja [12:50] Jednak nie
Platformy transakcyjne eMakler i mInwestor oraz aplikacja Biura maklerskiego wymagają przeprowadzenia prac serwisowych.
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Wiąże się to z chwilowym wyłączeniem systemów.
Prosimy Was o cierpliwość.
Będziemy na bieżąco informować o postępie prac.
Aktualizacja 13:30 Częściowa poprawa
Aktualizacja, godz. 13:30
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Możecie korzystać z eMaklera poprzez aplikację mobilną i serwis transakcyjny. https://t.co/KJNn4fEL3l
Aktualizacja 13:52 Usługi znów dostępne
Aktualizacja, godz. 13:52
— mBank (@mBankpl) January 13, 2021
Dziękujemy za cierpliwość.
Wszystkie usługi maklerskie (eMakler / mInwestor) są już pełni dostępne.
Przepraszamy za utrudnienia. https://t.co/BUoFHdU1iA
Seria awarii
Poprzednio o awarii platformy eMakler pisaliśmy w piątek 8 stycznia. Wówczas usterka została naprawiona ok. 12:30. Wcześniej duże problemy z funkcjonowaniem narzędzi dla inwestorów mBank przeżywał tuż przed świętami.
Z opublikowanych wczoraj danych KDPW wynika, że na koniec 2020 r. BM mBanku prowadziło najwięcej rachunków maklerskich (371,42 tys.) spośród wszystkich instytucji działających na polskim rynku. mBank mógł pochwalić się także największym nominalnym przyrostem (60 tys. rachunków w ciągu roku). Drugi największy przyrost liczby klientów odnotowało BM ING Banku Śląskiego (+42,7 tys., do 134,7 tys.), które z poważną awarią zmagał się w grudniu.
MZ