REKLAMA

Kogo wolą banki?

Malwina Wrotniak2020-01-08 11:30redaktor naczelna Bankier.pl
publikacja
2020-01-08 11:30

Perspektywiczny dwudziestoparolatek czy stateczny klient po czterdziestce - komu będzie sprzyjał bank? Pokażą to wyniki 11. edycji rankingu Złoty Bankier. Właśnie rusza największe badanie tej branży. Wyniki bankowej batalii Bankier.pl i "Puls Biznesu" wraz z partnerami merytorycznymi - Kantar i Obserwatorium.biz - ogłoszą w kwietniu.

"Może i nie jestem pierwszej młodości, ale to nie znaczy, że trzeba mnie skreślać. Chcę płacić telefonem, ale doradca w banku wyraźnie nie był zainteresowany tłumaczeniem mi tej części oferty" - mówi A., 55-letni niedoszły klient po wizycie w placówce banku X. Ten sam bank nie przekonał też do siebie B, od pół roku absolwenta studiów ekonomicznych. Planowali z żoną kredyt, ale będą go szukać gdzie indziej. Lista wymaganych produktów dodatkowych przekroczyła ich zdaniem granicę przyzwoitości. Pokolenia - to motyw przewodni tegorocznego badania Złoty Bankier. Sprawdzimy, które banki stawiają w ofercie na młodych, a gdzie komfortowo odnajdzie się dojrzały klient. I czy jedno z drugim da się zmieścić pod jednym szyldem.

fot. / / Shutterstock

Złoty Bankier - przebieg badania

Podobnie jak w poprzednich latach, ranking Złoty Bankier wskaże zwycięzców wyłanianych w trwającym trzy miesiące kilkuetapowym badaniu. Oceny banków będą dokonywali pracownicy ośrodków badawczych, dziennikarze specjalizujący się w tematyce bankowej, rynkowi eksperci oraz - jak zawsze - klienci banków.

Złoty Bankier 2020 – kategorie konkursowe

Kategoria główna:

Złoty Bank 2020 – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Kategorie konkursowe:

Konto osobiste
Karta kredytowa
Kredyt gotówkowy
Kredyt hipoteczny
Spot reklamowy
Bank wrażliwy społecznie
Social media

Kategorie specjalne:

Bezpieczny Bank - Najlepsze praktyki
Innowacja FinTech*

* kategoria, w ramach której rywalizować mogą nie tylko banki, ale też inne firmy mogące pochwalić  udanym wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań typu FinTech

Główną nagrodą 11. edycji rankingu jest prestiżowy tytuł: Złoty Bank 2020 - Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi. Droga do tego miana jest długa - lider zostanie wyłoniony w prowadzonym przez Kantar i Obserwatorium.biz badaniu jakości obsługi klienta w polskich bankach. Analitycy prześwietlą 14 badanych banków, podsumowując wyniki 950 wizyt tajemniczych klientów w placówkach bankowych, gdzie dojdzie do otwarcia 84 rachunków osobistych, a także 840 kontaktów zdalnych z bankowymi doradcami (przez telefon i e-mail). Specjaliści będą przez 60 dni analizowali dostępność serwisów transakcyjnych, wychwytując awarie i przerwy w dostępie do konta. Banki zostaną też poddane trwającemu 100 godzin badaniu użyteczności serwisów bankowości internetowej i mobilnej.

Na bazie tej analizy przyznana zostanie także jedna z nagród specjalnych - "Bezpieczny Bank - Najlepsze praktyki". Poprzedzi ją 2-miesięczny test zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych. Specjaliści przyjrzą się procesom logowania, rejestracji urządzeń mobilnych, powiadomieniom o wykonanych operacjach czy zasadom uwierzytelniania i autoryzacji.

W tym roku dodatkowym filtrem nakładanym na wyniki badania jakości będzie elastyczność banków względem wieku klienta. Badanie ma pomóc ustalić, czy banki, prezentując oferty i obsługując klientów, sugerują się tylko ich wiekiem, czy też dostosowują swoje działania i rekomendacje do realnych potrzeb i stylu życia klienta. Stąd zróżnicowanie wiekowe respondentów badania jakości obsługi (dorośli do 26. roku życia, od 26. do 55. roku życia i po 55. roku życia) oraz profilowych klientów w badaniu produktów.

Gdzie po konto, a gdzie po kredyt?

Od stycznia do marca 2020 roku dziennikarze Bankier.pl będą gruntownie analizowali ofertę produktową banków. Sprawdzą dostępność i atrakcyjność podstawowych produktów bankowych dla klientów z różnych grup wiekowych. Każdy z produktów zostanie poddany dwuetapowej weryfikacji: konkurencyjności parametrów cenowych oraz funkcjonalności rozwiązań. Celem badania będzie ustalenie, który bank ma najlepszą ofertę, niezależnie od wieku i związanych z nim szczególnych oczekiwań klienta.

Najlepsze banki zostaną uhonorowane statuetkami Złotego Bankiera w kategoriach:

  • Konto osobiste,
  • Karta kredytowa,
  • Kredyt hipoteczny,
  • Kredyt gotówkowy.

Klienci wybiorą swoich Najlepszych

Tradycją stało się już, że w ramach rankingu Złoty Bankier rynek poznaje również liderów w zakresie:

  • mediów społecznościowych (kategoria: Social media),
  • CSR-u (kat.: Bank wrażliwy społeczenie),
  • reklamy (kat.: Spot reklamowy).

Zgłoszone w tych kategoriach banki będą oceniane przez klientów w internetowym głosowaniu dostępnym w portalu Bankier.pl. O terminie internetowego głosowania organizatorzy poinformują w niedalekiej przyszłości. Dodatkową składową finalnej oceny będą głosy oddane przez grono rynkowych ekspertów. W wyborze liderów pomogą przedstawiciele Sotrendera, Nowego Marketingu i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

fot. Grzegorz Kawecki / / Bankier.pl

Złoty Bankier innowacji

Także w tym roku uczestnicy rankingu Złoty Bankier powalczą o nagrodę specjalną Innowacja Fintech. Co ważne, do tej kategorii zgłaszać mogą się nie tylko banki, ale także fintechy, zakłady ubezpieczeń czy inne podmioty oferujące nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie usług finansowych. Rynkowi eksperci będą dokonywali wyboru spośród rozwiązań wdrożonych w okresie od lutego 2019 do stycznia 2020 roku włącznie. Największe znaczenie dla finalnej oceny będą miały: innowacyjność, impakt rynkowy i potencjał rozwojowy zgłoszonego rozwiązania.

Wyniki 11. edycji rankingu Złoty Bankier zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali w kwietniu br. w Warszawie.

Z WOŚP-u na galę Złotego Bankiera

Podobnie jak w poprzednich latach start badania ogłaszamy w okolicach finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. I ponownie chcemy wesprzeć tę charytatywną inicjatywę. W tym roku przekazujemy na licytację wyjątkową nagrodę - dzień w roli wydawcy portalu ekonomicznego Bankier.pl. Zwycięzca aukcji będzie miał okazję zobaczyć kulisy pracy redakcji, weźmie udział w kolegium i pomoże wypuścić w świat zestaw najważniejszych i najciekawszych informacji gospodarczych.

fot. / / Bankier.pl

Na tym nie koniec. Podobnie bowiem jak w roku poprzednim, i tym razem elementem nagrody będzie podwójne zaproszenie na naszą najważniejszą doroczną uroczystość - finałową galę rankingu Złoty Bankier 2020. To wydarzenie co roku gromadzi najbardziej znaczące postaci polskiej bankowości. Więcej szczegółów na temat aukcji - już niebawem.

Organizatorami badania Złoty Bankier 2020 są Bankier.pl i "Puls Biznesu", partnerami merytorycznymi - Kantar i Obserwatorium.biz. Szczegóły dotyczące rankingu dostępne są na stronie www.zlotybankier.pl.

Źródło:
Tematy
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej

Komentarze (5)

dodaj komentarz
degrengolada
najgorszy klient bez względu na wiek to klient świadomy finansowo. Nie dający sobie nawijać makaronu na uszy i nie wierzący na słowo przystojnej pani z plastikowego fotelu. Czytający umowy i dopytujący o szczegóły transakcji.
sammler
Odpowiedź jest prosta: banki lubią klienta, który bierze drogie kredyty, zadowala się ujemnym oprocentowaniem realnym lokat i trzyma na nieoprocentowanym rachunku środki z wynagrodzenia (by mieć darmowy osad). Krótko mówiąc: nieuświadomionego finansowo. Wiek klienta nie ma znaczenia - całe gadanie na ten temat to tylko PR.
mjwhite odpowiada zenonn
Dokładnie, byłem dzisiaj w Banku wpłacić sobie gotówkę na konto a Pani mnie pyta czy nie potrzebuję pożyczki :-D
wonsz
Dziękuj za nich Bogu/naturze/losowi. Dzięki nim masz w banku wszystko za darmo, a czasem jeszcze z dopłatą ;)

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki