REKLAMA

Klimatyzatory i drzwi garażowe. Co reklamują piłkarze polskiej reprezentacji?

2016-06-16 08:30
publikacja
2016-06-16 08:30

Tworzą mistrzowski klimat, stanowią żywe symbole precyzji, wytrzymałości i elegancji i nie tracą czasu na aplikacje. Reprezentanci Polski w piłce nożnej w ramach Euro 2016 po godzinach reklamują okna, drzwi, bramy, telewizory, domy maklerskie czy klimatyzatory.  

Klimatyzatory i drzwi garażowe. Co reklamują piłkarze polskiej reprezentacji?
Klimatyzatory i drzwi garażowe. Co reklamują piłkarze polskiej reprezentacji?
fot. Aleksiej Witwicki / / FORUM

Patrząc na reklamy pokazywane w telewizji, łatwo dojść do wniosku, że Robert Lewandowski ma obecnie otwartych co najmniej 6 różnych kontraktów reklamowych, Grzegorza Krychowiaka widać co najmniej w trzech różnych kampaniach, a po reklamie opla astry przyszedł dla Piszczka czas na promocję drzwi i bram garażowych.

fot. / / www.drutex.pl

Lewandowski – medialny lider reprezentacji

Niekwestionowanym liderem w liczbie podpisanych kontraktów reklamowych pozostaje Robert Lewandowski. Napastnik aktualnie reklamuje szampon przeciwłupieżowy Head&Shoulders pod hasłem „Na barkach Kapitana spoczywa wiele. Tylko nie łupież”, telefon Huawei P9, nową aplikację od NIKE Pro Genius Mental Training. Ostatnio stał się również razem z Tomaszem Kotem twarzą nowej kampanii wizerunkowej T-Mobile przygotowanej przez agencję Leo Burnett. Ile Lewandowski może zarobić na jednej reklamie? Od 700 tys. do 2,5 mln zł – poinformowała agencja Press Service.

Udział reprezentantów Polski w kampaniach reklamowych

Piłkarz

Reklamowana marka, status ambasadora marki

Jakub Błaszczykowski

LG Electronics Polska, Drutex

Artur Boruc

Betsafe.com

Grzegorz Krychowiak

Sport.pl,  Samsung Electronics Polska, Dom maklerski X-Trade Brokers (XTB)

Robert Lewandowski

Procter & Gamble, Nike, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola

Arkadiusz Milik

Tymbark

Łukasz Piszczek

KRISPOL

Źródło: opracowanie własne, Bankier.pl

Okazuje się, że oprócz kontraktów reklamowych Lewandowski jest najchętniej przywoływanym przez czasopisma piłkarzem. RL9 w kwietniu 2016 roku znalazł się 53 razy na pierwszych stronach gazet, natomiast cała reprezentacja 49 – wynika z raportu przygotowanego przez Press Service. Jednak łączna analiza publikacji we wszystkich mediach plasuje Lewandowskiego na 2. miejscu na rzecz całej drużyny – napastnik zaliczył 5702 wzmianki, podczas gdy cała reprezentacja – 6656.  

Krychowiak i Piszczek  – wschodzące gwiazdy?

Co najmniej trzy aktualnie podpisane kontrakty ma Grzegorz Krychowiak. Niedawno stał się twarzą portalu Sport.pl i domu maklerskiego XTB, w którym głosi hasło: „Wytrenuj swój zysk”. Piłkarz wziął udział również w spotach reklamowych marki Samsung, gdzie przekonuje, że jedynie telewizory wspomnianej firmy gwarantują „emocje absolutne”.

Jakub Błaszczykowski na ten moment jest ambasadorem marki LG Electronics Polska i przedsiębiorstwa Drutex. W mediach zachęca do kupna klimatyzatorów, telewizorów i okien. Jeden aktywny kontrakt odnotowuje natomiast Łukasz Piszczek, który poleca produkty firmy KRISPOL, zajmującej się produkcją m.in. bram garażowych, rolet i drzwi.

Tak banki wykorzystują Euro 2016 do zdobycia nowych klientów

Tak banki wykorzystują Euro 2016 do zdobycia nowych klientów

Od specjalnych ofert lokat, kont i ubezpieczeń turystycznych przez preferencyjne warunki wymiany walut do konkursów i gadżetów – tak bankowi eksperci od marketingu wykorzystują motyw rozgrywanych właśnie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Oficjalni sponsorzy i kampanie społeczne

Cała drużyna uczestniczy również w reklamach firm, które należą do sponsorów reprezentacji Polski na Euro 2016. Wśród nich znajduje się Grupa LOTOS, która razem z piłkarzami promuje akcję "Szczęśliwe Sznurówki". Głośnym echem odbiła się w mediach kampania Vistuli z udziałem zespołu Nawałki. Od niedawna firma wprowadziła do sprzedaży limitowaną serię formalnych strojów reprezentacji Polski - podstawowa wersja garnituru z tej kolekcji kosztuje 1 499 zł. Jednak to Lewandowski stał się twarzą wspomnianej marki i osobnej serii Selection "ubrań wyselekcjonowanych przez jednego z najlepszych piłkarzy na świecie". 

fot. / / zpodworkanastadion.pl

Oprócz reklam piłkarze dość często angażują się w kampanie społeczne. Na przykład Lewandowski został powołany do „drużyny” organizacji UNICEF-u i działa w akcji na rzecz nepalskich dzieci, a Arkadiusz Milik został ambasadorem marki Tymbark i kampanii Z Podwórka na Stadion. 

Stawki, jakie mogą otrzymać piłkarze za udział w reklamie, zmieniają się w zależności od przebiegu poszczególnych meczy – wynika z analiz przeprowadzanych przez Press Service. Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska, powiedział w rozmowie z agencją, że po wyśmienitej grze Bartosza Kapustki, zawodnik może liczyć na kontrakt reklamowy o wartości wynoszącej nawet 700 tys. złotych. Jednak to kolejne mecze zadecydują o utrwaleniu tych prognoz.

Weronika Szkwarek

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (27)

dodaj komentarz
~rado
euro zakończone, a KRYCHOWIAK ma o jedną umowę więcej hihi zobaczymy co nam zaproponuje.trzeba przyznać, że nietuzinkowa współpraca piłkarza z biurem brokerskim na polskim rynku.
~lulek
musze przyznać, że nie spodziewałem się duetu Krychowiak i XTB, ale ciekawie się zapowiada.
~Tester
"zmieniają się w zależności od przebiegu poszczególnych meczy"

Poprawnie powinno być napisane MECZÓW!
~Fred
Chlopaki sie pogubili w tym wszystkim. Tanio sie sprzedaja byle komu. Niestety zapominaja, ze im wiecej reklam tym spolecznosc bardziej znienawidza twarz. Szkoda mi ich bo dobre chlopaki ale ja juz wymiotuje na widok Lewandowskiego w TV. Trzeba znac umiar, on nie zna.
~Paweł
http://www.uefaeuro2016live.com/p/itv.html nie oglądaj polsatu
~baja
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/1003275,afera-galbeksu-deweloper-zlamal-im-zycie,id,t.html

to też reklamowali reprezentanci Polski 10 lat temu....
~INTERSPORT
INTERSPORT niech kupi
~goldstein
mój tata mówi, że Lewandowski dobrze gra... w reklamach :D
~gosc
bycie bardzo dobrym jak wiać ma też złe strony
w każdym meczu Lewandowskiego kryje 5 piłkarzy
co chłop ma zrobić ...
~rty
ronaldo też kryją a stzela gole dla reprezentacji


mimo ze tak dobrze zarabia to do Ronaldo mu sporo brakuje

narz zie reklamodawcy strzelili 1 bramkę na Me a są tac bogaci dzieki gzre reklamowej

nioech zobaczą jak grała ekipa z czasów Laty czy Bońka..do sukcesu piłkarskiego droga daleka

MIlik nawet
ronaldo też kryją a stzela gole dla reprezentacji


mimo ze tak dobrze zarabia to do Ronaldo mu sporo brakuje

narz zie reklamodawcy strzelili 1 bramkę na Me a są tac bogaci dzieki gzre reklamowej

nioech zobaczą jak grała ekipa z czasów Laty czy Bońka..do sukcesu piłkarskiego droga daleka

MIlik nawet dobrze piłki nie potrafił przyjąć ale setki tys euro od Tymbarku ju,z tak

oni są tac sami jak Kondrat swietny aktor porzucił kino i tetar dla reklamy bo to jest korzystniejsze pieniądze bez pracy..

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki