Tworzą mistrzowski klimat, stanowią żywe symbole precyzji, wytrzymałości i elegancji i nie tracą czasu na aplikacje. Reprezentanci Polski w piłce nożnej w ramach Euro 2016 po godzinach reklamują okna, drzwi, bramy, telewizory, domy maklerskie czy klimatyzatory.


Patrząc na reklamy pokazywane w telewizji, łatwo dojść do wniosku, że Robert Lewandowski ma obecnie otwartych co najmniej 6 różnych kontraktów reklamowych, Grzegorza Krychowiaka widać co najmniej w trzech różnych kampaniach, a po reklamie opla astry przyszedł dla Piszczka czas na promocję drzwi i bram garażowych.


Lewandowski – medialny lider reprezentacji
Niekwestionowanym liderem w liczbie podpisanych kontraktów reklamowych pozostaje Robert Lewandowski. Napastnik aktualnie reklamuje szampon przeciwłupieżowy Head&Shoulders pod hasłem „Na barkach Kapitana spoczywa wiele. Tylko nie łupież”, telefon Huawei P9, nową aplikację od NIKE Pro Genius Mental Training. Ostatnio stał się również razem z Tomaszem Kotem twarzą nowej kampanii wizerunkowej T-Mobile przygotowanej przez agencję Leo Burnett. Ile Lewandowski może zarobić na jednej reklamie? Od 700 tys. do 2,5 mln zł – poinformowała agencja Press Service.
Udział reprezentantów Polski w kampaniach reklamowych | |
---|---|
Piłkarz |
Reklamowana marka, status ambasadora marki |
Jakub Błaszczykowski |
LG Electronics Polska, Drutex |
Artur Boruc |
Betsafe.com |
Grzegorz Krychowiak |
Sport.pl, Samsung Electronics Polska, Dom maklerski X-Trade Brokers (XTB) |
Robert Lewandowski |
Procter & Gamble, Nike, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola |
Arkadiusz Milik |
Tymbark |
Łukasz Piszczek |
KRISPOL |
Źródło: opracowanie własne, Bankier.pl |
Okazuje się, że oprócz kontraktów reklamowych Lewandowski jest najchętniej przywoływanym przez czasopisma piłkarzem. RL9 w kwietniu 2016 roku znalazł się 53 razy na pierwszych stronach gazet, natomiast cała reprezentacja 49 – wynika z raportu przygotowanego przez Press Service. Jednak łączna analiza publikacji we wszystkich mediach plasuje Lewandowskiego na 2. miejscu na rzecz całej drużyny – napastnik zaliczył 5702 wzmianki, podczas gdy cała reprezentacja – 6656.
Krychowiak i Piszczek – wschodzące gwiazdy?
Co najmniej trzy aktualnie podpisane kontrakty ma Grzegorz Krychowiak. Niedawno stał się twarzą portalu Sport.pl i domu maklerskiego XTB, w którym głosi hasło: „Wytrenuj swój zysk”. Piłkarz wziął udział również w spotach reklamowych marki Samsung, gdzie przekonuje, że jedynie telewizory wspomnianej firmy gwarantują „emocje absolutne”.
Jakub Błaszczykowski na ten moment jest ambasadorem marki LG Electronics Polska i przedsiębiorstwa Drutex. W mediach zachęca do kupna klimatyzatorów, telewizorów i okien. Jeden aktywny kontrakt odnotowuje natomiast Łukasz Piszczek, który poleca produkty firmy KRISPOL, zajmującej się produkcją m.in. bram garażowych, rolet i drzwi.
Tak banki wykorzystują Euro 2016 do zdobycia nowych klientów

Od specjalnych ofert lokat, kont i ubezpieczeń turystycznych przez preferencyjne warunki wymiany walut do konkursów i gadżetów – tak bankowi eksperci od marketingu wykorzystują motyw rozgrywanych właśnie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Oficjalni sponsorzy i kampanie społeczne
Cała drużyna uczestniczy również w reklamach firm, które należą do sponsorów reprezentacji Polski na Euro 2016. Wśród nich znajduje się Grupa LOTOS, która razem z piłkarzami promuje akcję "Szczęśliwe Sznurówki". Głośnym echem odbiła się w mediach kampania Vistuli z udziałem zespołu Nawałki. Od niedawna firma wprowadziła do sprzedaży limitowaną serię formalnych strojów reprezentacji Polski - podstawowa wersja garnituru z tej kolekcji kosztuje 1 499 zł. Jednak to Lewandowski stał się twarzą wspomnianej marki i osobnej serii Selection "ubrań wyselekcjonowanych przez jednego z najlepszych piłkarzy na świecie".


Oprócz reklam piłkarze dość często angażują się w kampanie społeczne. Na przykład Lewandowski został powołany do „drużyny” organizacji UNICEF-u i działa w akcji na rzecz nepalskich dzieci, a Arkadiusz Milik został ambasadorem marki Tymbark i kampanii Z Podwórka na Stadion.
Stawki, jakie mogą otrzymać piłkarze za udział w reklamie, zmieniają się w zależności od przebiegu poszczególnych meczy – wynika z analiz przeprowadzanych przez Press Service. Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska, powiedział w rozmowie z agencją, że po wyśmienitej grze Bartosza Kapustki, zawodnik może liczyć na kontrakt reklamowy o wartości wynoszącej nawet 700 tys. złotych. Jednak to kolejne mecze zadecydują o utrwaleniu tych prognoz.
Weronika Szkwarek