Od specjalnych ofert lokat, kont i ubezpieczeń turystycznych przez preferencyjne warunki wymiany walut do konkursów i gadżetów – tak bankowi eksperci od marketingu wykorzystują motyw rozgrywanych właśnie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Jest to dobra okazja nie tylko do przeprowadzenia akcji wizerunkowych, ale przede wszystkim do złowienia nowych klientów.
Jako pierwszy ze specjalną ofertą przygotowaną z myślą o Euro 2016 wystartował Alior Bank, jeden ze sponsorów reprezentacji Polski. Zaproponował nowy produkt oszczędnościowy – Lokatę Kibica. W ślady Alior Banku poszły też inne instytucje. Specjalne lokaty szyte na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej mają też w swojej ofercie między innymi: Credit Agricole Bank Polska i Idea Bank. Ale to nie koniec propozycji przygotowywanych z myślą o kibicach. Na czas mistrzostw, na specjalne warunki mogą również liczyć klienci korzystający z kantoru online i karty walutowej Alior Banku. Natomiast Bank Zachodni WBK stworzył całą akcję promocyjną opartą o ideę kibica jako 12. zawodnika.


Specjalne lokaty dla kibiców w Alior Banku, Credit Agricole i Idea Banku
Pierwszą promocją bankową przygotowaną z wykorzystaniem motywu mistrzostw była Lokata Kibica w Alior Banku. Jest to depozyt na 160 dni na kwotę od 1000 do 100 000 zł. Oprocentowanie zmienia się wraz z kolejnymi bramkami zdobywanymi przez reprezentację Polski. Stawka bazowa wynosi 2 proc. w skali roku, a bank dorzuca 0,1 p.p. za każdy gol Biało-Czerwonych. Bank określa jednocześnie, że maksymalne oprocentowanie może wynosi 3 proc. w skali roku. Aby je uzyskać, nasza drużyna musiałaby strzelić na Euro 2016 w sumie co najmniej 10 bramek. Lokatę można założyć tylko dla nowych środków i tylko w oddziałach, nie jest przy tym wymagane posiadanie konta w Alior Banku.
ReklamaNieco wyżej oprocentowana jest propozycja kwartalnej Lokaty Piłkarskiej Credit Agricole Bank Polska. Oferta jest jednak kierowana wyłącznie do posiadaczy kont osobistych w Credit Agricole Bank Polska. Stawka 3,20 proc. w skali roku będzie dostępna dla klientów, którzy do 15 czerwca 2016 r. przystąpią do promocji przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego zamieszonego na fanpage’u banku na serwisie społecznościowym Facebook, a następnie założą (do 10 lipca 2016 r.) standardową 90-dniową lokatę terminową (stopa stała). Oprocentowanie lokaty zostanie podwyższone (do wartości 3,2%) w ciągu 5 dni roboczych od dnia założenia lokaty. Minimalna kwota lokaty wynosi 1000 zł, maksymalna – tylko 10 000 zł. Jeden klient może założyć tylko jedną Lokatę Piłkarską.
Jeszcze inaczej skonstruowana jest oferta Lokaty Kibicujemy Razem w Idea Banku. Tutaj bazowe oprocentowanie wynosi 2 proc. w skali roku, a okresem lokaty jest liczba dni pozostałych od dnia założenia lokaty do końca czerwca 2016 roku. Bank obiecuje podnieść stawkę oprocentowania do 2,75 proc. w skali roku, w przypadku awansu polskiej reprezentacji z fazy grupowej do kolejnej rundy toczących się we Francji rozgrywek piłkarskich. Lokata dostępna jest dla kwot od 1000 do 1 000 000 zł i jest dedykowana wyłącznie posiadaczom konta indywidualnego w Idea Banku.
Korzystniejsza wymiana euro i promocja karty walutowej Alior Banku
Alior Bank przygotował również ofertę specjalną „Mistrzowska promocja na Euro” polegającą na tym, że w dni meczów rozgrywanych przez reprezentację Polski w kantorze walutowym Alior Banku będzie obowiązywał o 50% niższy spread dla pary walut EUR/PLN. Dodatkowo, przewidziano również cashback w wysokości 10 euro, który naliczony zostanie nowym klientom banku po dokonaniu pierwszej transakcji wymiany wykonanej najpóźniej do 17.07.2016 r.
Alior zachęca również kibiców wybierających się na mecze do Francji do skorzystania z karty walutowej w kantorze walutowym. Jej wydanie i używanie jest bezpłatne pod warunkiem dokonania nią w ciągu pół roku co najmniej 1 transakcji. Jeśli warunek nie zostanie spełniony bank pobierze jednorazową opłatę w wysokości 15 zł. Transakcje bezgotówkowe będą bezpłatne, podobnie jak pierwsza w miesiącu wypłata gotówki z bankomatu za granicą, kolejne kosztować będą 9 zł. W przypadku kart walutowych nie będzie już jednak obowiązywała dodatkowa opłata za przewalutowanie transakcji.
Bank Zachodni WBK promuje akcję #12zawodnik
Szeroko zakrojoną kampanię wizerunkowo-produktową wykorzystującą motywy i twarze kojarzone ze sportem przygotował też Bank Zachodni WBK. Jeszcze przed mistrzostwami mogliśmy obserwować reklamy kredytu gotówkowego, w których występowała Anna Lewandowska i Mateusz Borek zachęcający wspólnie do kibicowania polskiej drużynie. Bank Zachodni WBK jako sponsor reprezentacji przygotował całą akcję aktywującą klientów pod hasłem #12zawodnik.
Powstała specjalna strona (12zawodnik.bzwbk.pl), na której do 16 lipca będą pojawiać się różne konkursy, aktualności i nagrania. Akcja promowana jest mocno również w mediach społecznościowych, a w część czynności zaangażowani zostali też youtuberzy. Równolegle z działaniami wizerunkowymi, bank prowadzi intensywną promocję swoich produktów i usług. Do założenia konta w Banku Zachodnim WBK skłonić ma prezent w postaci szalika i opaski 12. zawodnika. Przy tej okazji bank promuje też obecnie płatności BLIKIEM i ofertę ubezpieczenia turystycznego dla kibiców.