REKLAMA

Klienci Alior Banku dostaną nowy system transakcyjny i aplikację mobilną

Wojciech Boczoń2015-10-15 13:00analityk Bankier.pl
publikacja
2015-10-15 13:00
fot. Alior Bank /

Za kilka dni zakończy się ostatni etap fuzji Meritum Banku z Alior Bankiem. Klienci Meritum Banku zostaną przepięci na system transakcyjny Aliora. Przestanie też działać aplikacja mobilna. W przyszłym roku czekają ich kolejne zmiany – bank zamierza wdrożyć nowy system transakcyjny i aplikację mobilną.

W przyszły weekend (24-26 października) klientów Meritum Banku i Alior Banku czeka dłuższa przerwa w dostępie do bankowości elektronicznej. Planowana jest od piątku do poniedziałkowego poranka. W tym czasie nie będzie działała bankowość internetowa i mobilna, placówki będą dostępne tylko w trybie informacyjnym.

Będzie można natomiast bez przeszkód płacić kartami i korzystać z bankomatów. Klienci Meritum Banku powinni pamiętać, by wcześniej aktywować kartę MasterCard, którą dostali z Alior Banku. Po zakończeniu fuzji operacyjnej, karty Visa przestaną działać. Aplikację mobilną Meritum Banku zastąpi aplikacja Aliora.

To jednak nie koniec zmian, które czekają klientów Alior Banku. Jak wynika z naszych informacji, w przyszłym roku bank udostępni klientom całkiem nowy system transakcyjny i nową aplikację mobilną. Jak się dowiedzieliśmy za przygotowanie nowych rozwiązań będzie odpowiadał zespół wywodzący się z Meritum Banku. Przypomnijmy, to ten zespół opracował m.in. Meritum Planera, czyli pierwszego managera finansów zintegrowanego z systemem banku, czy aplikację mobilną, która może w pełni zastąpić bankowość internetową. To tam narodził się też i został wdrożony w życie pomysł na aplikację mobilną, za pomocą której można otworzyć konto osobiste w banku.

Na razie nie znamy jednak bliższych szczegółów wdrożenia. Nie wiadomo więc, czy będzie to system napisany w technologii responsywnej (RWD z ang. responsive web design). Nie można tego jednak wykluczyć, bo jest to trend, na który obecnie stawiają banki. Serwisy RWD wdrożyły niedawno eurobank, Lion’s Bank i Bank Millennium, a w ING Banku Śląskim prace na systemem dobiegają końca. Sam Alior Bank udostępnił zresztą klientom stronę informacyjną w technologii RWD. Dzięki temu witrynę można wygodnie oglądać na różnych urządzeniach – od komórki, przez tablet, po komputer czy telewizor.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Prześwietla i recenzuje najnowsze produkty i usługi finansowe, zajmuje się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem finansów osobistych. Ma konto w każdym banku, więc systemy bankowości internetowej i mobilnej nie mają dla niego tajemnic. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący PRNews.pl - największego w kraju serwisu dla branży bankowej. Laureat nagrody dziennikarskiej im. Mariana Krzaka, Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich.

Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (21)

dodaj komentarz
~mrc
Takie samo uszczesliwianie klientow jak klientow multibanku systemem mbankowym
~qwe
Bankowość elektroniczna nie jest do końca bezpieczna.
~ml
Bankowość tradycyjna też nie...
~buba
dla mnie bankowość mobilna to dziś podstawa. niby się mówi,że nowość i niepotrzebna ale widzę ile razy mnie uratowała jak np zapomniałam portfela. płacę telefonem i już. używam getin mobile, która jest niezawodna.
~qwe
Pracujesz też pewnie dla getin ?
~Obywatel
Jestem w Alior od wielu lat i w maklerze i wszystko działa perfekcyjnie. Mam nadzieje że tak zostanie.
~Inwestor
może system i działa, ale pracowników zatrudniają niekompetentnych, którzy nie wiedzą o co biega. Taki nieprofesjonalizm denerwuje.
~asd odpowiada ~Inwestor
Zgadzam się co do braku profesjonalizmu. Pod koniec czerwca wypowiedziałem im umowę, z jednoczesną likwidacją rachunków i kart debetowych. Okres wypowiedzenia standardowo - miesiąc, czyli pod koniec lipca powinienem mieć wszystko zlikwidowane.

Po 3 miesiącach się okazuje, że jedyne co zrobili, to zablokowali mi
Zgadzam się co do braku profesjonalizmu. Pod koniec czerwca wypowiedziałem im umowę, z jednoczesną likwidacją rachunków i kart debetowych. Okres wypowiedzenia standardowo - miesiąc, czyli pod koniec lipca powinienem mieć wszystko zlikwidowane.

Po 3 miesiącach się okazuje, że jedyne co zrobili, to zablokowali mi dostęp do konta (tzn. nie mogę się zalogować). Konto tak naprawdę nadal istnieje, a wczoraj mailem wysłali mi informację o przerwie w systemie informatycznym, chociaż teoretycznie wypowiedziałem umowę z nimi.

Więc potwierdzam niekompetencję - w Aliorze "wypowiedzenie umowy" oznacza "blokada możliwości logowania".
~Horas
Zmiany regulaminu które są co 3 miesiące też lubisz?:)
~ml odpowiada ~Horas
Przy mbanku to mały piesek

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki