REKLAMA

Jak wakacje, to do komisu po auto. Tyle kosztują najpopularniejsze modele

Marcin Kaźmierczak2024-08-08 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-08-08 06:00

W przeciwieństwie do salonów samochodowych, w lipcu w komisach przybyło klientów. Co więcej, ostatni miesiąc przyniósł w Polsce największą liczbę rejestracji aut używanych z zagranicy od ponad trzech lat – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Jak wakacje, to do komisu po auto. Tyle kosztują najpopularniejsze modele
Jak wakacje, to do komisu po auto. Tyle kosztują najpopularniejsze modele
fot. ilmarinfoto / / Shutterstock

W lipcu 2024 r. do Polski z zagranicy trafiło 79 736 samochodów osobowych – o 28,8 proc. więcej niż w lipcu ubiegłego roku i najwięcej od marca 2021 r. Tegoroczny lipiec przyniósł jednak mniej sprowadzonych aut niż zanotowano zarówno w lipcu 2020 jak i 2019 r.

Większy wakacyjny ruch to powrót do sezonowości obserwowanej przed zapaścią na rynku sprzedaży używanych aut, z którą mieliśmy do czynienia w 2022 i 2023 r.

Biorąc pod uwagę wszystkie dotychczasowe miesiące 2024 r., w Polsce przybyło ponad 518 tys. używanych aut osobowych z zagranicy – o 25,1 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2023 r.

Najczęściej sprowadzane używane auta z zagranicy – lipiec 2024 r.

Model

Liczba egzemplarzy

opel astra

2224

volkswagen golf

2121

audi a4

1902

bmw serii 3

1646

ford focus

1534

volkswagen passat

1276

audi a3

1263

nissan qashqai

1221

ford fiesta

1102

opel corsa

1033

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Importerzy podobnie jak w poprzednich miesiącach stawiali głównie na ople astry (2224 szt. w lipcu i 14 448 szt. od początku roku), volkswageny golfy (odpowiednio 2121 szt. i 13 698 szt.). Nieco rzadziej do polskich komisów trafiały najpopularniejsze w ostatnich latach audi a4 (odpowiednio 1902 szt. i 12 793 szt.).

Ranking najczęściej sprowadzanych modeli różni się jednak od zestawienia używanych aut, które najczęściej można spotkać w polskich komisach. Wśród nich bowiem jest choćby skoda octavia, choć w jej przypadku są to najczęściej egzemplarze kupione wcześniej w polskich salonach, często poleasingowe.

Najczęściej oferowane używane samochody osobowe  – lipiec 2024 r. 

Model

Mediana ceny [w zł]

Mediana przebiegu

[w km]

Mediana wieku

opel astra

17 150

196 000

14

audi a4

19 900

265 972

17

bmw serii 3

12 250

244 000

17

volkswagen golf

17 000

215 000

16

volkswagen passat

17 500

260 000

16

bmw serii 5

36 500

263 000

15

skoda octavia

37 699

188 964

10

ford focus

18 000

196 000

13

audi a6

33 900

259 626

15

opel insignia

29 900

206 000

12

Zgodnie z danymi AAA Auto, spośród dziesięciu najpopularniejszych modeli właśnie za skody octavie sprzedający używane auta życzyli sobie w lipcu najwięcej. Mediana ceny wyniosła 37 699 zł. Były one jednak z reguły znacznie młodsze od innych aut z czołówki zestawienia. Mediana wieku wyniosła 10 lat, a przebiegu niespełna 189 tys. km.

Skoda octavia w najbliższych miesiącach i latach może zresztą piąć się w górę w rankingu popularności. Do komisów zaczynają bowiem trafiać używane modele, które kupowane były w polskich salonach w 2009 – 2016, gdy octavia niepodzielnie dzierżyła miano najczęściej rejestrowanego nowego auta nad Wisłą.

Dla porównania, w przypadku najczęściej sprowadzanego do komisów opla astry mediana wieku wyniosła 14 lat, przebiegu 196 tys., co przełożyło się na medianę ceny nieco ponad 17 tys. zł.

Medianę ceny na podobnym poziomie zanotowano w przypadku nieśmiertelnego volkswagena golf (17 tys. zł) przy medianie przebiegu wynoszącej 215 tys. zł i wieku - 16 lat.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
jenak
Napiszcie, co TSUE, ten sławny, niesławny TSUE zamierza zrobić z relatywnie młodymi Dieslami. Jednym przepisem, chce roczniki 2017 i niżej wywalić na zieloną trawkę.


Tylko na razie nie ma śmiałości, bo tyle fermentu na kontynencie, że prawdopodobnie się boją odkryć kolejny zamiar.

shocke
Auto wyłącznie z salonu albo od prywatnego właściciela (najlepiej takiego, który je kupił w polskim salonie). Sprowadzanie auta z zagranicy lub kupno w komisie niemal na 100% zakończy się kupnem walonego złomu z ukrytym wadami.
jenak
Absolutnie niekoniecznie.


Świadczy o tym 40 letnia historia sprowadzenia nie tylko z Niemiec i dalej i dalej.

Łańcuszek się nie urywa i idzie corocznie w setki tysięcy, od dekad. Niezmącenie, nieprzerwanie.


A wystarczy popatrzeć na jakże krótką historię elektromobilności i już totaaaalne załamanie.
jenak odpowiada jenak
Miałam kilka sprowadzanych. Każdy dobry. Pierwszy 4 letni, z przebiegiem poniżej 40 tys., za połowę ceny z salonu. Po 300 tys. km musiałam się pożegnać, z łezką w oku, bo już nie licował choćby wyglądem, no przestał być prestiżowy...., zestarzał się....
jenak odpowiada jenak
Klocki do wymiany i jedna duża kraksa warsztatowa to był hamulec ręczny po którejś ze stron, zapiekał się. Więcej nie pamiętam.
jenak odpowiada jenak
Jeszcze pognębię. Najszczerszą prawdą.

Przy sprzedaży owego modelu po dekadzie z okładem nie można było zidentyfikować jakiejkolwiek istotnej rdzy.

Tłumik nietknięty, niewymieniony, oryginalny, przez caaały czas...

Wymiana oleju, o zgrozo, co 30 tys. km, bez szwanku dla silnika....

Zawieszenie nietknięte
Jeszcze pognębię. Najszczerszą prawdą.

Przy sprzedaży owego modelu po dekadzie z okładem nie można było zidentyfikować jakiejkolwiek istotnej rdzy.

Tłumik nietknięty, niewymieniony, oryginalny, przez caaały czas...

Wymiana oleju, o zgrozo, co 30 tys. km, bez szwanku dla silnika....

Zawieszenie nietknięte wymianą, mimo atakowania progów zwalniających bez zwalniania....


To były samochody...
jenak odpowiada jenak
I jeszcze ku pognębieniu.

Kupiłam sprowadzane, już od kolejnego gościa, autko, Diesel (tak aby poczuć i ten wariant napędu zanim to kompletnie zbanują), jedyny, dla dziecka, dość leciwy, pod naukę jazdy...

Nie do zajechania...

Jechało i jechało, szkoda było oddawać. Spełniło swoją rolę z nieoczekiwanym big
I jeszcze ku pognębieniu.

Kupiłam sprowadzane, już od kolejnego gościa, autko, Diesel (tak aby poczuć i ten wariant napędu zanim to kompletnie zbanują), jedyny, dla dziecka, dość leciwy, pod naukę jazdy...

Nie do zajechania...

Jechało i jechało, szkoda było oddawać. Spełniło swoją rolę z nieoczekiwanym big naddatkiem.

Powiązane: Rynek motoryzacyjny - raporty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki