Około 25 proc. posiadających rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe PKO BP korzysta z usług bankowości elektronicznej, natomiast wśród rachunków prowadzonych przez małe i średnie firmy wskaźnik ten wyniósł 52 proc. Liczba rachunków Inteligo na koniec marca br. wynosiła 666 tysięcy. Konto Inteligo prowadzone jest przez PKO BP od 2002 r, kiedy to bank stał się właścicielem 100 proc. akcji Inteligo Financial Services S.A. Jak twierdzi Jacek Komaracki, prezes zarządu Inteligo Financial Services S.A., spółka zajmuje ważne miejsce w przyjętej niedawno przez bank strategii wzrostu PKO BP na lata 2007 – 2012.
Dobry nabytek
Inteligo okazało się dla PKO BP bardzo dobrym nabytkiem. Marka PKO Inteligo na stałe zagościła w świadomości Polaków. Przypomnijmy, że spółka Inteligo Financial Services utworzona została w 2000 roku przez Andrzeja Klesyka i Davida Puttsa, konsultantów z firmy McKinsey. Od początku firmę współtworzył zespół ekspertów specjalizujących się w polskiej i światowej bankowości, którzy doskonalili swoje umiejętności m.in. w takich instytucjach, jak: ABN Amro, Bank of America, Bank Austria Creditanstalt. Bank One, Barclay’s, BSK SA, Citibank oraz w firmach konsultingowych (McKinsey, Arthur Andersen), spółkach telekomunikacyjnych, agencjach ubezpieczeniowych i mediach.
Pod koniec 2000 roku inwestorem strategicznym Inteligo Financial Services S.A. został Bankgesellschaft Berlin AG – jeden z największych banków niemieckich. Od 2002 r. właścicielem 100 proc. akcji Inteligo Financial Services S.A. jest PKO Bank Polski. Od października 2002 r. spółka wykonuje outsourcing na rzecz banku w zakresie działalności bankowej. Nowa umowa o współpracy z PKO BP podpisana została w kwietniu 2006 r. Dwie kolejne umowy dotyczące usług teleinformatycznych Inteligo podpisało z ukraińskim Kredobankiem (listopad 2006 r.) i Bankiem Pocztowym (początek 2007 r.). Dzięki tym umowom jeszcze więcej klientów będzie mogło korzystać z kompleksowych elektronicznych usług bankowych.
Atrakcyjna oferta
Spółka oferuje rozwiązania informatyczne umożliwiające stworzenie i uruchomienie zdalnego dostępu do rachunków bankowych instytucjom finansowym działającym w ramach Grupy PKO BP. Prowadzi również sprzedaż produktów finansowych zewnętrznych partnerów (fundusze inwestycyjne, obligacje Skarbu Państwa, ubezpieczenia, doładowania telefonów komórkowych) oraz zapewnia obsługę kont indywidualnych i firmowych Inteligo.To co wyróżnia Inteligo Financial Services S.A. od innych firm oferujących internetowe konta bankowe to kompleksowe podejście do obsługi klientów i zorientowanie na ich potrzeby. Dzięki Platformie Inteligo klienci mogą bezpiecznie, z każdego miejsca i o dowolnej porze korzystać ze swojego konta oraz z dostępnych za jego pośrednictwem usług finansowych.
Wygodna platforma
Koncepcja Platformy Inteligo zakłada pełną integrację wszystkich kanałów dostępu. Każda transakcja zlecana przez klienta jest natychmiast przetwarzana i widoczna we wszystkich wykorzystywanych przez bank kanałach. Konstrukcja Platformy jest otwarta, umożliwia bowiem integrację kolejnych systemów i wprowadzanie nowych produktów. Logika obsługiwanych dzięki niej transakcji i unikalna integracja z systemami zarządzania relacjami powodują, że korzystanie z Platformy jest wygodne dla instytucji finansowych i ich klientów. Odbiorca Platformy jest rejestrowany i obsługiwany w ciągu całego procesu korzystania z usług, sprzedaży i obsługi posprzedażowej.
Platforma Inteligo dostarcza również narzędzi do monitorowania relacji instytucji finansowej z jej klientami w całym okresie współpracy oraz maksymalizowanie zysków z obsługi każdego klienta. W ramach Platformy Inteligo możliwe jest także korzystanie z produktów innych partnerów biznesowych.Miniony rok był dla Inteligo Financial Services S.A. bardzo udany. Przychody spółki wzrosły w porównaniu z 2005 r. o 27 proc. i wyniosły 66,2 mln zł. O 18 proc. wzrósł natomiast zysk netto osiągając wartość 31,7 mln złotych. Rok 2007 też zapowiada się bardzo obiecująco.
Grażyna Garlińska