Ikea - kupony na 2,5 tys. zł to oszustwo

Dominika Florek2020-06-22 13:00, akt.2020-06-22 13:32redaktor Bankier.pl
publikacja
2020-06-22 13:00
aktualizacja
2020-06-22 13:32
fot. Tanasan Sungkaew / Shutterstock

Oszuści podszywają się pod firmę Ikea. Kuszą fałszywymi kuponami prezentowymi o wartości 2,5 tys. zł. Przestępcy podejmują działania, które pozwolą im wyłudzić dane osobowe i finalnie przejąć kontrolę nad kontem bankowym. Można stracić wszystkie pieniądze.

Dzień bez oszustwa dniem straconym, cyberprzestępcy ponownie atakują. Tym razem na celownik wzięli szwedzką firmę Ikea. Wyłudzacze podszywają się pod spółkę na portalu społecznościowym Facebook i "rozdają" 2,5 tys. zł w ramach darmowego kuponu prezentowego z okazji rzekomych 31. urodzin firmy.

2,5 tys. zł od Ikea to oszustwo

- W ostatnich dniach na Facebooku pojawiły się dwa konta podszywające się pod oficjalny profil IKEA.pl. Zostały zamieszczone na nich fałszywe informacje o bezpłatnych kuponach prezentowych IKEA o wartości 2,5 tysiąca złotych - przeczytamy w informacji przesłanej redakcji Bankier.pl.

Przykładowa fałszywa reklama Ikea wyświetlająca się na Facebooku / bankier.pl

Po kliknięciu w fałszywą reklamę następuje przekierowanie do formularza Google. Oszuści próbują wszystkich sztuczek, żeby wyłudzić dane osobowe, a za ich pomocą przejąć kontrolę nad rachunkami bankowymi ofiar kradzieży tożsamości i wyprowadzić z nich pieniądze. O tym, co zrobić jeżeli padniemy ofiarą kradzieży tożsamości pisaliśmy tutaj.

- O sprawie niezwłocznie powiadomiliśmy serwis Facebook. Wedle naszej wiedzy jeden z fałszywych profili został już wyłączony. W celu ochrony obserwujących fałszywe profile uzupełniamy dyskusje prowadzone pod postami dotyczącymi nieistniejącej promocji o stanowisko naszej firmy. Poza tym w informacjach prywatnych ostrzegamy klientów przed udziałem w tej akcji - mówi Aneta Gil, Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej IKEA Retail Sp. z o.o.

Zachowaj ostrożność

Ikea podjęła działania mające na celu zwiększyć bezpieczeństwo klientów. Na stronie internetowej klientów pojawi się komunikat - Drodzy Klienci, zwracamy się z prośbą o ostrożność podczas korzystania z mediów społecznościowych. W trosce o własne bezpieczeństwo zwróćcie uwagę czy komunikaty promocyjne faktycznie pochodzą z zaufanego źródła. Upewnij się, że dana oferta ma swój regulamin na IKEA.pl/regulaminy lub na naszym profilu na FB. Jeśli widzisz podejrzane treści, zgłoś je moderatorom - natomiast na profilu w serwisie Facebook dostępne będą materiały edukacyjne, o tym jak odróżnić fałszywy profil od oficjalnego.

Szwedzka firma przypomina również, że o wszystkich konkursach i promocjach informuje wyłącznie za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacji.

Źródło:
Dominika Florek
Dominika Florek
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką konsumencką, śledzi także nowości w sektorze MSP. Monitoruje ofertę produktów bankowych dla firm, przygotowując rankingi kont osobistych dla przedsiębiorców. Studiuje finanse i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Tematy
Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym. W którym banku najlepsza oferta?

Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym. W którym banku najlepsza oferta?

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
passenger
Ciekawe, że Facebook tego ie blokuje pomimo zgłoszenia postu. Reklama wyświetla mi się 2 dzień.
Co innego jak by ktoś napisał słowa murz.n, peda..ły (w ogłoszeniu na grupie rowerowej), czy coś na temat tęczowych, wtedy reakcja byłaby po kilku minutach.

Wniosek: oszukiwać ludzi można, ale z zachowaniem lewackiej
Ciekawe, że Facebook tego ie blokuje pomimo zgłoszenia postu. Reklama wyświetla mi się 2 dzień.
Co innego jak by ktoś napisał słowa murz.n, peda..ły (w ogłoszeniu na grupie rowerowej), czy coś na temat tęczowych, wtedy reakcja byłaby po kilku minutach.

Wniosek: oszukiwać ludzi można, ale z zachowaniem lewackiej cenzury zwanej też "poprawnością polityczną".

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki