

Idea Bank odnotowuje dobre wyniki, co akurat nie dziwi, bo spółka przygotowywana jest do debiutu giełdowego. Zysk netto za trzy pierwsze kwartały 2014 roku wyniósł ponad 130 mln zł. To wzrost o ponad 100% względem 2013 roku. Bank ten odpowiedzialny jest za ponad połowę zysku netto całej grupy Getin Holding. Na tle całego portfela Getinu – Idea Bank wypada naprawdę obiecująco.
Idea Bank to bank dla przedsiębiorców. Ostatnio na rynek wprowadził kilka bardzo innowacyjnych, ciekawych i nietypowych jak na polskie realia produktów. Jednym z nich jest mobilny bankomat, czyli samochód z ukrytym bankomatem, który przyjeżdża na wezwanie klienta-przedsiębiorcy. Jest to rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Druga innowacja to specjalnie placówki dostosowane dla osób prowadzących firmy. W oddziale banku, zamiast tradycyjnych okienek, jest... kawiarnia ze stolikami umożliwiającymi podłączenie komputerów do prądu i internetu.
Do tego dochodzi sala konferencyjna na użytek klientów, którzy mogą w niej umawiać spotkania z kontrahentami. Oddział pełni substytut własnego biura dla osób prowadzących działalność gospodarczą, które jeszcze nie mogą lub nie potrzebują własnego lokalu na stałe. Oczywiście, gdy zajdzie taka potrzeba, to bez większego problemu obsługa oddziału umożliwi mu szybki zakup produktu finansowego oferowanego właśnie przez Idea Bank – nie oszukujmy się - w końcu taki jest cel istnienia placówki.
Chmura przedsiębiorcy
Na koniec pozostaje naprawdę innowacyjny produkt, czyli Idea Cloud. W dużym skrócie jest to cały firmowy back office w jednym miejscu. W ramach usługi dostępna jest księgowość online oraz narzędzia analityczne do badania przepływów finansowych, które estymują moment, kiedy przedsiębiorcy mogą utracić płynność np. na skutek nachodzących na siebie różnych terminów płatności. To bardzo zaawansowane i jednocześnie przydatne narzędzie dla właścicieli małych i średnich firm. Jeszcze nie zastąpi własnego księgowego, ale może w istotny sposób wspomóc pracę przedsiębiorcy.
Idea Bank stawia na innowacyjne produkty dla przedsiębiorców. Najtrudniejszym zadaniem jest pokazanie im, że takie produkty istnieją, a następnie przekonanie ich do systematycznego korzystania z tych produktów. Na tym polu Idea Bank, jako wciąż stosunkowo małą instytucją, ma bardzo wiele do zrobienia, ale niewykluczone, że w najbliższej przyszłości – pozytywnie przeniesie się to na powiększenie portfela klientów, zwiększenie zysków spółki, a jeśli zadebiutuje na giełdzie – to także inwestorów.


























































