REKLAMA

Getin chce poprawić relacje. Wypłaci klientom po 100 zł za wydłużony czas rozpatrywania reklamacji

Wojciech Boczoń2016-07-26 07:05analityk Bankier.pl
publikacja
2016-07-26 07:05
fot. Jaap Arriens / FORUM

Getin zamierza wypłacić rekompensatę finansową w wysokości 100 zł wszystkim klientom, którzy w latach 2012-2014 zbyt długo czekali na rozpatrzenie reklamacji. Bank poinformował nas, że jest to element umowy z UOKiK.

Getin Bank zamierza wypłacić rekompensatę finansową w wysokości 100 zł wszystkim klientom, których reklamacje były rozpatrywane dłużej, niż wynikało to z umów lub wewnętrznych regulacji banku. Pieniądze otrzymają osoby, które składały reklamacje w latach 2012–2014.

– Po raz drugi zdecydowaliśmy się na dobrowolne zobowiązanie wobec UOKiK, którego celem jest zrekompensowanie niedogodności naszym klientom – mówi Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Banku.

Getin chce poprawić relacje. Wypłaci klientom po 100 zł za wydłużony czas rozpatrywania reklamacji / Wikimedia Commons

Jak podaje bank, podejmowane od 2014 roku działania spowodowały spadek reklamacji o prawie 40 proc. oraz dwukrotne skrócenie czasu ich rozpatrywania. W pierwszym półroczu wynosił on średnio 12 dni i był o 11 dni krótszy względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Bank zwiększył zespół zajmujący się rozpatrywaniem reklamacji i wprowadził dodatkowe procedury wspomagające proces odpowiedzi na reklamacje. Dodatkowo powołano instytucję Rzecznika Klienta, którego celem jest pomoc klientom w rozwiązywaniu niestandardowych reklamacji.

Bank podjął co prawda szereg działań mających na celu poprawę wizerunku i relacji z klientami, ale nadal ciągną się za nim sprawy sprzed lat. Kilka dni temu UOKiK informował, że bank będzie musiał oddać klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunków wraz z odsetkami. Getin Bank naliczał „hurtowo” opłatę za kilkanaście miesięcy, jeśli klient nie zapewniał wpływów na konto. Zgodnie z umową powinien to robić co miesiąc.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Komentarze (30)

dodaj komentarz
~pola
Dbają o klienta. Ładny gest, który zdecydowanie wpłynie na wizerunek banku
~kati
poprawa wizerunku jak najbardziej potrzebna, tym bardziej przekonuje, że Getin zwraca "nadpłacone"z tytułu róznych operacji.
~Aleale
To dobry manewr w stronę klientów. Getin zmienia wizerunek.
~bogdan
WOLE NIE MIEC NIC WSPOLNEGO Z TYM ,,BANKIEM,,kiedys tam mialem konto i to wystarczy
~asan
ale jaja maja juz tak przechlapane w UOKiK JEDNAK TE 50BANIEK KARY ZA ROBIENIE SWOICH KLIENTOW W BAMBUKO cos ich ruszylo a co mialo podzialac skamlenie kientow wrobionych w POLISOLOKATY zeby laskawie oddali im pieniadze
~mDziad
A co ze stabilnością Getin Banku? Czy nie upadnie? Co na to Pietraszkiewicz?
~Ktoś
A co mi da ta 100-ka jak na rozpartywaniu reklamacji ponad 3 miesiące straciłem przeszło 600 złoty?
Ale nic to sprawa w sądzie już czeka.
Pozdro "mój" były getinku i obyśmy się ostatni raz usłyszeli w sądzie.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~Kasia
Piszcie częściej o Getin Banku, lubię te wieści z wielkiego świata bankowości. To są pasjonujące sprawy, a nie jakieś pitu-pitu o frankowcach.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki