
Getin zamierza wypłacić rekompensatę finansową w wysokości 100 zł wszystkim klientom, którzy w latach 2012-2014 zbyt długo czekali na rozpatrzenie reklamacji. Bank poinformował nas, że jest to element umowy z UOKiK.
Getin Bank zamierza wypłacić rekompensatę finansową w wysokości 100 zł wszystkim klientom, których reklamacje były rozpatrywane dłużej, niż wynikało to z umów lub wewnętrznych regulacji banku. Pieniądze otrzymają osoby, które składały reklamacje w latach 2012–2014.
– Po raz drugi zdecydowaliśmy się na dobrowolne zobowiązanie wobec UOKiK, którego celem jest zrekompensowanie niedogodności naszym klientom – mówi Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Banku.

Jak podaje bank, podejmowane od 2014 roku działania spowodowały spadek reklamacji o prawie 40 proc. oraz dwukrotne skrócenie czasu ich rozpatrywania. W pierwszym półroczu wynosił on średnio 12 dni i był o 11 dni krótszy względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Bank zwiększył zespół zajmujący się rozpatrywaniem reklamacji i wprowadził dodatkowe procedury wspomagające proces odpowiedzi na reklamacje. Dodatkowo powołano instytucję Rzecznika Klienta, którego celem jest pomoc klientom w rozwiązywaniu niestandardowych reklamacji.
Bank podjął co prawda szereg działań mających na celu poprawę wizerunku i relacji z klientami, ale nadal ciągną się za nim sprawy sprzed lat. Kilka dni temu UOKiK informował, że bank będzie musiał oddać klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunków wraz z odsetkami. Getin Bank naliczał „hurtowo” opłatę za kilkanaście miesięcy, jeśli klient nie zapewniał wpływów na konto. Zgodnie z umową powinien to robić co miesiąc.
