REKLAMA

Firmy wynajmują więcej aut

2016-08-02 00:33
publikacja
2016-08-02 00:33

Małe i średnie spółki coraz częściej rezygnują z kupna służbowych samochodów. Co piąta z nich decyduje się na wynajem długoterminowy.

/ YAY Foto

Rynek wynajmu samochodów firmowych na długi termin rośnie szybciej niż liczba nowych aut na drogach. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w drugim kwartale 2016 roku do branży długoterminowego wynajmu trafiło 15,3 tys. samochodów osobowych, o 32,6 proc. więcej niż między kwietniem a czerwcem rok wcześniej. Dla porównania, w tym samym czasie łączne zakupy firm (74,5 tys.) zwiększyły się o 29,9 proc - informuje "Rzeczpospolita".

Polski rynek długoterminowego wynajmu przechodzi te same fazy rozwoju, które w Europie Zachodniej widoczne były przynajmniej kilkanaście lat temu. Teraz wynajem długoterminowy jest tam główną formą użytkowania aut przez firmy i obejmuje nawet 80 proc. wszystkich samochodów służbowych.Rozwój tego rynku w Polsce może jeszcze przyspieszyć. Będzie temu sprzyjać m.in. możliwość odliczenia 50 proc. podatku VAT od paliwa, co przekłada się na znaczące obniżenie kosztów eksploatacji samochodów firmowych - czytamy w artykule.

(PAP)

mkz/ mars/

Źródło:PAP
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
~sailor
Artykuł z doopy , łatwiej taniej przyjemniej - to się nie przekłada na pieniądze
~aa
Kolejna statystyka niewiele warta.
Wynajem 3 letni jest dobry ?
Taniej i wygodniej? Kto dokłada do taniości i wygody?
Wynajem długoterminowy ma sens na kwartał, może pół roku, i to dla auta specjalistycznego. Prezio limuzynę chce mieć zawsze świeżą, cena nie gra roli, płacą inni, może zmieniać co kwartał.
Kolejna statystyka niewiele warta.
Wynajem 3 letni jest dobry ?
Taniej i wygodniej? Kto dokłada do taniości i wygody?
Wynajem długoterminowy ma sens na kwartał, może pół roku, i to dla auta specjalistycznego. Prezio limuzynę chce mieć zawsze świeżą, cena nie gra roli, płacą inni, może zmieniać co kwartał.
Najtańsza fabia na 3 lata dla akwizytora nie ma sensu. W 2kkm na miesiac nie zmieści sie.
~Kajko
Wynajem długoterminowy to okres od 2 do 5 lat, nie krócej. Weźmy np. firmę Leasetake z Warszawy, która najtańszy nowy samochód jak np. skoda citygo wypożycza za 313zł miesięcznie. To według ciebie dużo? Auto dla prezia jest oczywiście droższe, ale i tak bardziej opłaca się im wynajmować co 2 lata nową, ekskluzywną Wynajem długoterminowy to okres od 2 do 5 lat, nie krócej. Weźmy np. firmę Leasetake z Warszawy, która najtańszy nowy samochód jak np. skoda citygo wypożycza za 313zł miesięcznie. To według ciebie dużo? Auto dla prezia jest oczywiście droższe, ale i tak bardziej opłaca się im wynajmować co 2 lata nową, ekskluzywną furę i płacić po 1000zł miesięcznie niż wywalić jednorazowo 200 000zł lub więcej. Limity masz elastyczne i możesz je swobodnie kształtować! Poza tym większe firmy chcą użytkować samochód, niekoniecznie posiadać go na własność!
~g55
Tak sie dzieje zazwyczaj przed kryzysem, zwieksza sie tez ilosc aut w leasingu.

Zobaczcie, w wiekszosci krajow jest kryzys a samochodow sprzedaje sie bardzo duzo .... tylko, ze jak popatrzysz to malo kto kupuje auta. wiekszosc to kredytowane samochody przez firmy, ktore szybko da sie po prostu przestac wynajmowac.

Ludzie
Tak sie dzieje zazwyczaj przed kryzysem, zwieksza sie tez ilosc aut w leasingu.

Zobaczcie, w wiekszosci krajow jest kryzys a samochodow sprzedaje sie bardzo duzo .... tylko, ze jak popatrzysz to malo kto kupuje auta. wiekszosc to kredytowane samochody przez firmy, ktore szybko da sie po prostu przestac wynajmowac.

Ludzie przygotowuja sie na kryzys.
~Hiob
Jak zobaczą czym to pachnie to szybko wrócą do tradycyjnych form leasing i kredyt
~g4
Bo to nie na dlugo, to wlasnie na krotko

Powiązane: Leasing

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki