Na mocy kontraktu outsourcingowego o wartości 50 milionów dolarów, przez najbliższe pięć lat, polscy specjaliści z Infosys BPO Poland obsługiwać będą procesy zakupów, finansów i księgowości dla oddziałów Rio Tinto na całym świecie. Przejecie procesów z centrali Rio Tinto w Brisbane w Australii już się rozpoczęło, kolejnym krokiem jest przejecie funkcji oddziałów w Europie i Ameryce Północnej.
- Już w styczniu przyszłego roku, łódzki oddział Infosys zacznie obsługiwać finanse oddziałów Rio Tinto we Francji, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Docelowo, przy tym projekcie, zatrudnienie znajdzie około 100 polskich specjalistów – mówi Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Poland – To kolejny krok w realizacji naszej strategii ekspansji w zakresie obsługi klientów z poza Europy – dodaje.
Firma Infosys BPO Poland już rozpoczęła rekrutacje pracowników. Głównym wymaganiem jest biegła znajomość dwóch języków obcych: angielskiego i francuskiego, bowiem w tych językach świadczone będą usługi. Pracownicy Infosys zadbają o prawidłowe rozliczanie zobowiązań, kontakty z dostawcami spółek Rio Tinto oraz rozliczenia kosztów podroży ich pracowników.
Rio Tinto to trzeci największy koncern wydobywczy na świecie: największy w wydobyciu aluminium (4,062 tys. ton w 2008), boksytów (34,987 tys. ton w 2008) i drugi na świecie producent rudy żelaza (153,400 tys. Ton w 2008) i trzeci w wydobyciu diamentów (20,816,000 karatów w 2008). Wydobywa m.in.: węgiel kamienny, żelazo, miedź, uran, złoto, diamenty i aluminium. Firma jest notowana na giełdach w Londynie i Sydney.