Ekipa, grupa twórców wypromowanych przez znanego youtubera Friza, weszła we współpracę z producentem lodów Koral. Efekty przeszły chyba najśmielsze oczekiwania firmy.


Ekipa idzie na GPW
Ekipa z jej pomysłodawcą Karolem Frizem Wiśniewskim to bardzo popularni wśród młodzieży twórcy internetowi. Kiedy w lutym poinformowano, że spółka Ekipa (w trakcie zmiany na Ekipa Holding) połączy się z notowanym na giełdzie Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym, na jej akcjach obserwowaliśmy prawdziwe szaleństwo: kurs spółki z NewConnect rósł o niemal 40 proc., a chwilę później był już na minusie.
O planach wejścia na giełdę Ekipy pisaliśmy już w listopadzie. Wtedy spółka ta podpisała list intencyjny z JR Holding, co miało im umożliwić połączenie z podmiotem już notowanym poprzez transakcję odwrotnego przejęcia.
Ekipę buduje grupa krakowskich twórców internetowych, którzy wspólnie mieszkają i tworzą. Ich kanał w serwisie Youtube ma 1,44 mln subskrypcji, Karola Friza Wiśniewskiego obserwuje 4,34 mln osób. Ich treści osiągają na Youtubie rekordowe wyświetlenia liczone w milionach.


Fenomen lodów Ekipy
Teraz popularni youtuberzy rozpoczęli współpracę z firmą Koral, sygnując swoim wizerunkiem linię lodów sorbetowych o nazwie "Ekipa". Kiedy produkt pojawił się w sklepach, także w marketach typu Biedronka czy Lidl, znikał w pierwszych minutach po otwarciu sklepów. Internet zalały filmiki pokazujące przepychanki przy lodówkach tych klientów, którzy za wszelką cenę chcieli zdobyć produkt sygnowany przez swoich idoli.
bitwa o lody ekipy pic.twitter.com/fPH2KUcY1J
— 🤍 zuza 🤍 babygirl 🤍zalamka przed egzaminami era (@zuzaatomlinson) April 26, 2021
W serwisach aukcyjnych opakowania po lodach osiągają cenę nawet 200 tysięcy złotych.


- Średnio klienci Biedronki na jednym paragonie kupowali 6 lodów, a pojedynczy lód był sprzedany średnio raz na 16 sekund (dane na podstawie paragonów zawierających ten produkt). Rekord sprzedaży padł w Warszawie przy ul. Bartyckiej. W czwartek 22.04 sprzedało się tu łącznie aż 230 sztuk - podawała w piątek Biedronka. Klienci sieci wykupili prawie cały zapas lodów jednego dnia. 26 kwietnia produkt pojawił się także w Lidlu.
Oto one! Już wkrótce, bo od poniedziałku (26.04) do Lidla wjeżdża Ekipa! Czyli kultowe lody na patyku Koral. Ich wartość (u nas) to 1,69 zł, ale kto wie, ile wyniesie później 😉
Posted by Lidl Polska on Thursday, April 22, 2021
W wielu sklepach i punktach sprzedawcy, widząc zainteresowanie młodzieży, podwyższali ceny lodów nawet o kilkaset procent.
Ile powinny kosztować lody Ekipa?
W reakcji na ogromną popularność lodów i podwyżki cen firma Koral wydała oświadczenie: "W związku z doniesieniami o dużej rozpiętości cen najpopularniejszych w tym sezonie lodów w sklepach, informujemy, że sugerowana przez nas cena sprzedaży to: 2,00 zł w przypadku lodów „Ekipa” oraz 2,80 zł w przypadku lodów „Ekipa XL”."
- Wszelkie ceny, jakie konsument spotyka w punktach sprzedaży, są niezależnie i autonomicznie ustalane przez ich właścicieli czy też kierownictwo, a sama firma Koral nie ma na ten fakt już żadnego wpływu - mówi dyrektor generalny PPL Koral, Mariusz Jurek. I zapewnia, że firma zwiększy moce produkcyjne: "Faktem jest, że spektakularny sukces lodów "Ekipa" przerósł nasze najśmielsze oczekiwania i póki co występuje wszechobecny deficyt tego produktu na rynku. Prowokuje to przeróżne zachowania w łańcuchu handlowym, nie zawsze mile widziane przez konsumentów. Dlatego aktualnie najważniejszą kwestią jest dla nas maksymalne sprostanie temu popytowi, co usilnie czynimy, uruchamiając m.in. dodatkowe linie produkcyjne oraz aktywując kolejne kanały dystrybucji w całej Polsce."
Pomysł na współpracę strzałem w dziesiątkę
- Nasz pomysł na współpracę z Ekipą zrodził się 2 lata temu i został zainicjowany przez zarząd firmy. W 2020 roku zdecydowaliśmy się na stworzenie wraz z youtuberami nowej linii lodów sorbetowych "Ekipa" w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem - tłumaczy firma Koral. Początkowo nasza współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z naszego asortymentu – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu firmy Koral. - Jednak podczas naszych wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się, kolokwialnie mówiąc, bardzo pozytywna „chemia” i postanowiliśmy rozszerzać nasz pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzymy razem, aby Friz i jego ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem, jaki sygnują, byli do niego totalnie przekonani i autentyczni w jego promocji, bo autentyczność dla obu stron była i jest kwestią kluczową – dodał.
Oprócz promocji lodów przez Friza i członków „Ekipy” we wszystkich ich kanałach społecznościowych planowana jest także kampania w telewizji, rozgłośniach radiowych oraz kampania displayowa w internecie. Za realizację akcji odpowiedzialni są: Friz i jego Ekipa oraz agencja GetHero, dział marketingu firmy Koral oraz agencja Veneo.
Lody Ekipa od firmy Koral to tzw. lody impulsowe, na patyku. Trafiły do sprzedaży pod koniec marca 2021. Są dostępne w dwóch wersjach smakowych: truskawkowej i cytrynowej, w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem.
KWS