Forum Komunikacji Finansowej jest punktem wymiany informacji o usługach i wynikach biznesowych instytucji finansowych. Forum zostało powołane i funkcjonuje w ramach Fundacji InternetPR.pl, której głównym celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat public relations i integracja środowiska zawodowego. Istotnym podkreślenia jest jednak fakt, że Platforma FKF od początku powstania jest ciałem całkowicie niezależnym. Inicjatywa utworzenia FKF wynikała z chęci wypracowania schematu przekazywania interesariuszom instytucji finansowych czystych, obiektywnych i łatwo dostępnych informacji biznesowych.
To pierwszy tego rodzaju projekt w Polsce, agregujący według jednego standardu dane pochodzące z banków. W jednym miejscu, na stronie www.FKF.pl, będą prezentowane podstawowe, najczęściej poszukiwane przed media i klientów dane biznesowe, takie jak liczba rachunków, kart płatniczych, liczba i wolumen udzielonych kredytów hipotecznych, liczba placówek, bankomatów, etc. Wszystkie dane będą pojawiały się cyklicznie co kwartał, będą równie dostępne dane archiwalne, począwszy od końca 2004 roku. Udział w projekcie potwierdziło już 16 instytucji, w tym większość z pierwszej dziesiątki największych banków. Obecnie trwają rozmowy z kolejnymi bankami.
Mimo, że projekt FKF powstał w ramach Fundacji InternetPR.pl, to jego istnienie nie byłoby możliwe bez osobistego zaangażowania przedstawicieli samych banków. W ponad rocznych pracach przy projekcie pracowali przedstawiciele wielu instytucji, m.in. Szymon Midera z BRE Banku, Piotr Utrata z ING BSK, Marek Kłuciński z PKO BP, Robert Moreń z Pekao SA, Monika Nowakowska z Kredyt Banku, Małgorzata Dłubak z BPH, Aleksandra Myczkowska z BGŻ, Magdalena Ossowska z mBanku, Paweł Zegarłowicz z Citibanku i inni. Wykonanie całej witryny internetowej, zapewniła firma Ideo.
- Cieszę się, że po ponad rocznych pracach, Forum Komunikacji Finansowej wystartowało. Jest to bardzo ważny projekt dla naszej Fundacji. Do tej pory nie było miejsca, w którym konkurujące ze sobą instytucje, publikowałyby według jednego standardu najważniejsze informacje biznesowe. Chociaż przed nami jeszcze dużo pracy, to mam nadzieję, że w FKF będzie pomocne nie tylko dla mediów, ale również dla samych banków i ich klientów – mówi Michał Macierzyński, Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl. – Trzeba też jasno podkreślić, że FKF nie powstałby, gdyby nie podejście samych banków. Dostarczenie takiej ilości danych, jest bardzo dużym wysiłkiem. Dlatego chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim zaangażowanym w ten projekt bankowcom – dodaje.
- Forum Komunikacji Finansowej to przede wszystkim narzędzie ułatwiające pracę dziennikarzom. Mam nadzieję, że FKF uporządkuje pojęcia i definicje oraz będzie stanowiło rzetelną bazę danych nt. rynku bankowego. Naszym celem jest wprowadzenie maksymalnie merytorycznej i przejrzystej komunikacji o wysokich standardach etycznych. Największym sukcesem FKF jest porozumienie, jakie udało się wypracować w gronie osób odpowiedzialnych za komunikację w bankach, które na co dzień często konkurują ze sobą - dodaje Szymon Midera z BRE Banku - jeden z inicjatorów przedsięwzięcia.
- FKF pozwala na zgromadzenie w jednym miejscu kluczowych, aktualnych i porównywalnych informacji dotyczących sprzedaży poszczególnych banków oraz wypracowanie rynkowego standardu prezentowania danych. To doskonała baza i narządzie do przeprowadzania analiz zarówno dla mediów, ale także dla banków. Przejrzystość i uczciwość jest podstawą komunikacji z klientami i mediami. FKF doskonale wpisuje się w tę filozofię – mówi Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego.
- PKO BP, jako instytucja wprowadzająca innowacyjne rozwiązania i korzystająca z najnowocześniejszych narzędzi informatycznych oraz komunikacyjnych, czuje się w obowiązku uczestniczenia w projektach, których celem jest wspieranie rozwiązań zapewniających m.in. sprawną komunikację. A takim projektem jest Forum Komunikacji Finansowej - platforma komunikacji instytucji finansowych z rynkiem. Co ważne, jednolitej - a raczej - uporządkowanej i przejrzystej komunikacji z rynkiem, gdyż publikowane na FKF informacje są wystandaryzowane. FKF, będzie z pewnością nie tylko wspaniałym narzędziem w pracy dziennikarzy, ale również miejscem wymiany informacji między samymi bankami – stwierdza Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego.
Inicjatywa FKF wpisuje się w działania informacyjne i edukacyjne, skierowane do społeczeństwa i mediów. Jej celem jest podejmowanie działań zapobiegających dezinformacji opinii publicznej oraz prowadzenie dialogu z mediami. Forum ma realną szansę stać się wiodącym nośnikiem wiedzy zarówno dla klientów, inwestorów jak i przedstawicieli mediów.
Forum Komunikacji Finansowej / www.fkf.pl



























































