REKLAMA
TYLKO U NAS

Europosłowie PO: Jest przełom w debacie nad zakazem sprzedaży aut spalinowych

2025-09-30 14:13
publikacja
2025-09-30 14:13

Oczekujemy, że zostanie ogłoszona rewizja i „mapa drogowa” odejścia od zakazu sprzedaży aut spalinowych w 2035 r. - powiedział we wtorek europoseł PO Dariusz Joński. Uznał za przełomowe wezwanie do takiego kroku przez kanclerza Niemiec Friedricha Merza.

Europosłowie PO: Jest przełom w debacie nad zakazem sprzedaży aut spalinowych
Europosłowie PO: Jest przełom w debacie nad zakazem sprzedaży aut spalinowych
fot. Jacek Szydlowski / / FORUM

Kanclerz Merz wezwał w piątek, 26 września, do odstąpienia od terminu zakazu stosowania silników spalinowych, wyznaczonego na 2035 r. Według agencji Bloomberga, która cytowała szefa niemieckiego rządu, Merz ma zabiegać o zniesienie zakazu na nieformalnym szczycie unijnych liderów w środę w Kopenhadze.

W ocenie Jońskiego wydaje się, że szczyt będzie „dość istotny i gorący, dlatego że nie tylko delegacja niemiecka, ale przede wszystkim delegacja polska podnosi od dłuższego czasu, żeby zrewidować” zakaz sprzedaży aut spalinowych.

– Sami Niemcy policzyli bardzo szybko, że tylko w Niemczech straci pracę 100 tys. osób – w Volkswagenie, w Audi, a nawet w bardzo drogiej marce, jaką jest Porsche – argumentował europoseł PO. Jak powiedział, liczy na to, że zostanie ogłoszona rewizja i „mapa drogowa” odejścia od zakazu sprzedaży aut spalinowych w 2035 r.

– Cieszymy się, że Niemcy mówią polskim głosem – podkreślił europoseł PO Andrzej Halicki. – Dzisiaj kanclerz Merz dokładnie potwierdza to, co mówiliśmy przed miesiącami, a właściwie latami, bo to jest nawet dłuższa batalia – zauważył.

Halicki liczy również na przełom w kwestii rezygnacji z ustanowienia nowego celu klimatycznego na 2040 r. oraz opóźnienia wejścia w życie nowego systemu pozwoleń na emisję gazów cieplarnianych ETS2, który ma objąć transport i budownictwo.

Z Brukseli Magdalena Cedro (PAP)

mce/ kbm/ mhr/

Źródło:PAP
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (16)

dodaj komentarz
yaro800
Za 2 lata będzie po Zielonym Ładzie. Po prostu Unia nie wytrzyma konkurencji, bo nie ma żadnej taniej sensownej energii lub tanich sposobów jej magazynowania. Party is over.
fox-
Ale wiatraki nas załatwią.
Koszty astronomiczne, w tym eksploatacji, zupełna nieopłacalność, ewidentna szkodliwość dla środowiska i ludzi.
Ale jak już będą, to co z tym zrobią?
I znów będziemy mieć najdroższą energię, bo inni zdemontują przerzucając się na węgiel.
Zapewne zresztą nasz węgiel brany sprzedawany za odsetki od długów.
aszkenazyjski
Joński to wybitny historyk, wg., ww., PW było w 1988 r.
niederfurzdorf
Gardłowaliśmy aby wprowadzić zakaz spalinówek i mamy sukces w postaci przesunięcia zakazu ich rejestracji . Orwell!!!
salad77
ale dlaczego? ja żądam żeby zabronić sprzedaży jakichkolwiek aut spalinowych od 2026 roku
wnr
Będą debatować i zastanawiać, aż europejski automotive zdechnie, wtedy zielone szaleństwo zostanie dowołane - wszystko zgodnie z chińskim planem
pilsener
Kiedyś pewien generał powiedział, że nie da się dobrze dowodzić armią której nie obejmiesz wzrokiem - tak samo jest z dzisiejszymi decydentami, nieważne czy chodzi o kraj czy o korporację - wszędzie to samo odklejenie od rzeczywistości, kultura malowania trawy na zielono i poklepywania się po pleckach.
majkel0707
Trzeba być upośledzonym żeby cieszyć się z tego ,iż Niemcy mówią jednym głosem. A jak mają mówić , przecież przemysł motoryzacyjny to ich wizytówka. Zakaz aut spalinowych, to gwóźdź do trumny niemieckiego przemysłu.
pozhoga
Ludzkie paniska w totalnej targowicy: teraz dzielnie walczą by odkręcić to, co sami uchwalili.
samsza
https://autoelectromoto.pl/wydarzenia/zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych-jak-glosowali-polscy-europoslowie-w-pe

Spośród wszystkich polskich europosłów za przyjęciem przepisów głosowało dziewięć osób:
Marek Balt, Marek Belka, Robert Biedroń, Włodzimierz Cimoszewicz, Łukasz Kohut, Bogusław Liberadzki, Leszek Miller, Sylwia Spurek,
https://autoelectromoto.pl/wydarzenia/zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych-jak-glosowali-polscy-europoslowie-w-pe

Spośród wszystkich polskich europosłów za przyjęciem przepisów głosowało dziewięć osób:
Marek Balt, Marek Belka, Robert Biedroń, Włodzimierz Cimoszewicz, Łukasz Kohut, Bogusław Liberadzki, Leszek Miller, Sylwia Spurek, Róża Thun - posłali ich tam władze i wyborcy PO...

A dziś nastąpił przełom, przełom w PO? czy co...

Powiązane: Pakiet klimatyczny "Fit for 55"

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki