

Producent elektrycznego miejskiego pojazdu zadebiutuje na NewConnect w poniedziałek 15 listopada. Triggo umożliwia poruszanie się w intensywnym ruchu miejskim, zapewniając łatwość parkowania.
Triggo to firma powstała w 2015 r., która opracowała i opatentowała unikatowy w skali światowej produktu pod tą samą nazwą. Kluczowym rozwiązaniem elektrycznego pojazdu Triggo jest zawieszenie o zmiennej geometrii. Pozwala ono na zmniejszanie całkowitej szerokości pojazdu podczas manewrowania z niewielkimi prędkościami, zapewniając jednocześnie bezpieczny poziom stabilności podczas szybszej jazdy.
Prace badawcze i rozwojowe przeprowadzone przez spółkę doprowadziły pojazd do etapu gotowości do komercjalizacji. Triggo zyskało ochronę patentową w takich krajach jak: Polska, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania, USA, Japonia, Korea, Chiny i Rosja.
Spółka w maju bieżącego roku przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową.
Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA).
Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki – czytamy w memorandum informacyjnym.
Triggo umożliwia poruszanie się w dwóch konfiguracjach podwozia: manewrowej oraz drogowej. W konfiguracji manewrowej, która przeznaczona jest do poruszania się z prędkościami nie większymi niż 35 km/h oraz do parkowania, przednie zawieszenie pojazdu jest „złożone” w ten sposób, że przednie koła zbliżone są maksymalnie do kadłuba pojazdu i nieco cofnięte do tyłu. Całkowita szerokość pojazdu w tej konfiguracji wynosi 86 cm. Podczas parkowania Triggo zajmuje ok. 1/5 standardowego miejsca parkingowego.
W konfiguracji drogowej, która służy do poruszania się z prędkościami większymi niż 35 km/h, koła przedniego zawieszenia rozstawione są na szerokość 148 cm, co służy zapewnieniu wymaganej stateczności poprzecznej pojazdu. Prędkość maksymalna dla tego położenia zawieszenia to 90 km/h.
Nadwozie pojazdu zaprojektował Sebastian Nowak, odpowiedzialny za scenografię do serii "Wiedźmin" czy projektowanie pojazdów do gry Cyberpunk 2077.
Triggo wykorzystuje pakiety baterii o pojemności 14 kWh, co powinno zapewnić przebiegi rzędu 150 km pomiędzy wymianami bądź ładowaniem baterii.
Głównymi odbiorcami produktów spółki mają być operatorzy platform usług automatycznego wynajmu środków transportu w ramach szeroko pojętego rynku Mobility-as-a-Service (MaaS). Drugim źródłem przychodów uwzględnionym w planie finansowym Triggo jest świadczenie usług MaaS w obrębie własnych platform zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych komercyjnie metropoliach. Jako właściciel praw niematerialnych do produktu, Triggo może udzielać licencji na wdrażanie produkcyjne i sprzedaż swoich produktów – szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zagospodarowania rynkach. Przychody z opłat licencyjnych mają stanowić trzecie źródło przychodów Triggo.
W dodatku Triggo poinformował o otwarciu swojego biura w Horiba Mira w Wielkiej Brytanii. Jest to park technologiczny znajdujący się w centrum brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, zapewniając dostęp do szeregu obiektów testowych dla ponad 40 globalnych producentów OEM i specjalistycznych firm zajmujących się rozwojem mobilności, w tym takich jak Viritech, REE, Jaguar Land Rover i Bentley.
Do obrotu wprowadzone będą akcje serii A1, B1 i B2 oraz od C1 do C7. Spółka będzie występować pod nazwą skróconą „TRIGGO” i oznaczeniem „TGG”. Będzie to 27 debiut w tym roku i 376 spółka na NewConnect.


MKu