REKLAMA
WEBINAR

Elektryczny pojazd z Polski. Triggo zadebiutuje na NewConnect

2021-11-12 10:13
publikacja
2021-11-12 10:13
Elektryczny pojazd z Polski. Triggo zadebiutuje na NewConnect
Elektryczny pojazd z Polski. Triggo zadebiutuje na NewConnect
/ memorandum informacyjne Triggo

Producent elektrycznego miejskiego pojazdu zadebiutuje na NewConnect w poniedziałek 15 listopada. Triggo umożliwia poruszanie się w intensywnym ruchu miejskim, zapewniając łatwość parkowania.

Triggo to firma powstała w 2015 r., która opracowała i opatentowała unikatowy w skali światowej produktu pod tą samą nazwą. Kluczowym rozwiązaniem elektrycznego pojazdu Triggo jest zawieszenie o zmiennej geometrii. Pozwala ono na zmniejszanie całkowitej szerokości pojazdu podczas manewrowania z niewielkimi prędkościami, zapewniając jednocześnie bezpieczny poziom stabilności podczas szybszej jazdy.

Prace badawcze i rozwojowe przeprowadzone przez spółkę doprowadziły pojazd do etapu gotowości do komercjalizacji. Triggo zyskało ochronę patentową w takich krajach jak: Polska, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania, USA, Japonia, Korea, Chiny i Rosja.

Spółka w maju bieżącego roku przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową.

Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA).

Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki – czytamy w memorandum informacyjnym.

Triggo umożliwia poruszanie się w dwóch konfiguracjach podwozia: manewrowej oraz drogowej. W konfiguracji manewrowej, która przeznaczona jest do poruszania się z prędkościami nie większymi niż 35 km/h oraz do parkowania, przednie zawieszenie pojazdu jest „złożone” w ten sposób, że przednie koła zbliżone są maksymalnie do kadłuba pojazdu i nieco cofnięte do tyłu. Całkowita szerokość pojazdu w tej konfiguracji wynosi 86 cm. Podczas parkowania Triggo zajmuje ok. 1/5 standardowego miejsca parkingowego.

W konfiguracji drogowej, która służy do poruszania się z prędkościami większymi niż 35 km/h, koła przedniego zawieszenia rozstawione są na szerokość 148 cm, co służy zapewnieniu wymaganej stateczności poprzecznej pojazdu. Prędkość maksymalna dla tego położenia zawieszenia to 90 km/h.

Nadwozie pojazdu zaprojektował Sebastian Nowak, odpowiedzialny za scenografię do serii "Wiedźmin" czy projektowanie pojazdów do gry Cyberpunk 2077.

Triggo wykorzystuje pakiety baterii o pojemności 14 kWh, co powinno zapewnić przebiegi rzędu 150 km pomiędzy wymianami bądź ładowaniem baterii.

Głównymi odbiorcami produktów spółki mają być operatorzy platform usług automatycznego wynajmu środków transportu w ramach szeroko pojętego rynku Mobility-as-a-Service (MaaS). Drugim źródłem przychodów uwzględnionym w planie finansowym Triggo jest świadczenie usług MaaS w obrębie własnych platform zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych komercyjnie metropoliach. Jako właściciel praw niematerialnych do produktu, Triggo może udzielać licencji na wdrażanie produkcyjne i sprzedaż swoich produktów – szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zagospodarowania rynkach. Przychody z opłat licencyjnych mają stanowić trzecie źródło przychodów Triggo.

W dodatku Triggo poinformował o otwarciu swojego biura w Horiba Mira w Wielkiej Brytanii. Jest to park technologiczny znajdujący się w centrum brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, zapewniając dostęp do szeregu obiektów testowych dla ponad 40 globalnych producentów OEM i specjalistycznych firm zajmujących się rozwojem mobilności, w tym takich jak Viritech, REE, Jaguar Land Rover i Bentley.

Do obrotu wprowadzone będą akcje serii A1, B1 i B2 oraz od C1 do C7. Spółka będzie występować pod nazwą skróconą „TRIGGO” i oznaczeniem „TGG”. Będzie to 27 debiut w tym roku i 376 spółka na NewConnect.

memorandum informacyjne Triggo

MKu

Źródło:
Tematy
Rekrutujesz? Wypróbuj Pracuj.pl i wygraj iPhone 14 | Konkurs dla firm

Rekrutujesz? Wypróbuj Pracuj.pl i wygraj iPhone 14 | Konkurs dla firm

Advertisement

Komentarze (15)

dodaj komentarz
bruno771
Zastanawiam się czy kupić te akcje. Wycena 200 mln za firmę, która jeszcze nic nie sprzedała to dużo, czy mało w dzisiejszych czasach?
dididif
Ten bełkot przebija para szczepionkowy szał macicy komunistycznych dygnitarzy z Brukseli.
forfun
według przepisów nie można jechać dwoma pasami naraz - a tak pokazano gdy jedzie między dwoma pasami w korku.
a jak się będzie chamsko wciskał pod zderzak na parkingu to go ktoś rozjedzie bo nie będzie miał wyjścia.
kierunek słuszny ale reklama naciągana
1a2b
Bardzo fajne autko ciekawe jak cena ma się do hulajnogi elektrycznej?
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
prs
Specjalista nie jestem wiec.. moze tak..

W Polsce mamy wiele kilometrow 2-pasmowych "autostrad", czyli.. ekspresowek z pasem awaryjnym.. Ta nazwa wydaje mi sie nawet bardziej by pasowala..
Dlatego np ludzie sie denerwuja gdy ciezarowka wyprzedza kilometrami druga ciezarowke..
Powinien byc trzeci pas z zakazam
Specjalista nie jestem wiec.. moze tak..

W Polsce mamy wiele kilometrow 2-pasmowych "autostrad", czyli.. ekspresowek z pasem awaryjnym.. Ta nazwa wydaje mi sie nawet bardziej by pasowala..
Dlatego np ludzie sie denerwuja gdy ciezarowka wyprzedza kilometrami druga ciezarowke..
Powinien byc trzeci pas z zakazam wjazdu dla pojazdow pow 3,5t ale do tego jeszcze.. dluga droga..

Co do elektrykow.. skoro jest jak jest z tymi autostradami do powaznej obslugi aut elektrycznych jeszcze nam daleko.. choc wlasciwie rozwiazanie jest dosyc proste, w teorii..
Stacje ladowania to jedna rzecz, druga jak piszesz - korki, elektryczne samochody ciezarowe itd..
Rozwiazania o ktorych pisza w swiecie polegaja na mozliwosci ladowania elektryka podczas jazdy..
Polega ona mn wiecej na bezprzewodowym ladowaniu, jak tel komorkowe, specjalne podloze wbudowane w autostrade, abonamenty itd (w Japonii sa superszybkie pociagi, warto poczytac o ich sposobie na szybkie poruszanie sie.).
Nawet jezeli nasze glowne drogi w przyszlosci posuna sie w rozwoju do tego stopnia, trzeba zdawac sobie sprawe ze nie kazda droga bedzie miala takie mozliwosci, no i.. jest jeszcze bezemisyjny wodor nad ktorego silnikami, zbiornikami, stacjami ladowania rowniez sie pracuje..
Na ta chwile sprzedaja smieci nie baterie wiec tematu recyclingu starych baterii nawet nie ruszam a skoro to smieci, trudny, drogi recycling, rozpuszczanie klejow itd, czy powinno jezdzic sie elektrykiem?..nie wiem, preferuje benzyne czy hybryde, napewno nie diesel-a..
rompik
Kona EV: 8 godz ogrzewania zabiera ok 10%-25% baterii (w zaleznosci jak jest zimno).
Na serio bedziesz stal w korku przez 8 godz i ci sie bateria wyczerpie???
po_co
Bardzo dobre pytanie!

Piszesz o tym pojeździe czy o pełnowymiarowym samochodzie?
Jeżeli o tym drugim to szczerze mówiąc gdy padnie Ci akumulator to czeka Cię dokładnie taka sama sytuacja gdyby padł Ci silnik w samochodzie spalinowym -> koce i się tulicie.

Bez przesady to nie są samochody którymi poruszasz się
Bardzo dobre pytanie!

Piszesz o tym pojeździe czy o pełnowymiarowym samochodzie?
Jeżeli o tym drugim to szczerze mówiąc gdy padnie Ci akumulator to czeka Cię dokładnie taka sama sytuacja gdyby padł Ci silnik w samochodzie spalinowym -> koce i się tulicie.

Bez przesady to nie są samochody którymi poruszasz się na odległości rzędu 50 km, skoro wjeżdżasz na autostradę to z jakimś zapasem energii tak samo jak poruszasz się z jakimś zapasem paliwa. Większość samochodów elektrycznych ma zasięg ok. 400 km więc wystarczy na dłuższe grzanie i dojazd do stacji.

W teslach przeprowadzano takie testy i tam przy temperaturze w środku wynoszącej 22 stopnie, zasięg zmniejszył się o 17%, a przy pełnym ogrzewaniu wszystkich foteli o 35%. No więc tak na chłopski rozum, możesz stać w korku ok. 5h i powinieneś mieć jeszcze możliwość pokonać 40 km trasy.
Nigdy nie stałem w korku tyle czasu, w zimę więc trudno mi powiedzieć na jak długo wystarczy benzyny ale z pewnością będzie to mniej więcej 2 razy dłużej.
1a2b
To ja poważnie odpowiadam. Na baterie to może być mp3 a auto elektryczne powinno być na ogniwa wodorowe. A to co widać na fotografii jest dedykowane do ruchu miejskiego a nie na A4. W ruchu miejskim się na pewno sprawdzi.
po_co odpowiada 1a2b
Baterie w takiej formie jakie znamy i stosujemy dziś będą przede wszystkim dużym problemem gdy przyjdzie pora na ich utylizację.
Ogniwa wodorowe też mają swoje wady i wbrew pozorom łatwiej będzie postawić na nogi samochód elektryczny z klasycznymi bateriami niż taki z ogniwami wodorowymi. I zgadzam się z tym, że obecnie wyglądają
Baterie w takiej formie jakie znamy i stosujemy dziś będą przede wszystkim dużym problemem gdy przyjdzie pora na ich utylizację.
Ogniwa wodorowe też mają swoje wady i wbrew pozorom łatwiej będzie postawić na nogi samochód elektryczny z klasycznymi bateriami niż taki z ogniwami wodorowymi. I zgadzam się z tym, że obecnie wyglądają bardzo obiecująca tym bardziej, że wodór w pewnym sensie można wytwarzać z energii którą dostarcza słońce (nie mylić z "za darmo").

Rozwój baterii czy po prostu magazynów energii jest bardzo daleko w tyle. Gdyby szacować to w latach, to obecnie ta technologia jest dobre pół wieku za technologią stosowaną w elektronice. Pojawiają się co prawda nowe materiały i nowe pomysły na ich zastosowanie ale to co dzisiaj działa w laboratoriach na naszych biurkach znajdzie się dopiero za 2-3 dekady jeżeli nie później.

Powiązane: Newconnect

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki