

"Przejęcie, którego dokonaliśmy w tym roku, to było największe przejęcie na rynku e-commerce do tej pory w Polsce" - mówił Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC w czasie debaty "Przyszłość polskiej gospodarki oczami zarządów największych spółek", która odbyła się w trakcie 20. Konferencji WallStreet, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
"Kupiliśmy 75% akcji firmy e-obuwie.pl, największej internetowej platformy sprzedaży obuwia w Polsce i jak się spodziewamy największej tego rodzaju platformy w Europie Środkowej. To był ruch, który był wywołany po pierwsze naszymi obawami o to, czy rynek nie odpłynie zbyt szybko w kierunku e-commercu, po drugie chęcią zwiększenia własnych udziałów w rynku obuwniczym. Proszę pamiętać, że ten sukces, który CCC dotychczas osiągnęło, to był sukces osiągnięty sprzedażą marek własnych w segmencie ekonomicznym. Tam już praktycznie widać było szklany sufit. A potem prawdopodobnie bez sięgnięcia po inny asortyment, trudno byłoby nam te udziały przekroczyć. Kupiliśmy sobie dostęp do innego segmentu klientów, ale co najważniejsze, chcemy w przyszłości, w odpowiedzi na pytanie o strategię internetową, móc powiedzieć sobie: internet to my" - zapowiadał Nowjalis.
"Myślę, że jesteśmy na najlepszej drodze do tego, żeby połączyć skutecznie dwa kanały dystrybucji i zrobić z CCC prawdziwą firmę multikanałową, która będzie bardzo silna siecią sprzedaż stacjonarnej i bardzo silna w internecie. Nie chcieliśmy sami budować kompetencji w internecie i sprzedawać tylko własne marki, bo może stanowiłoby to 1,5, 2, 3, 5% naszych obrotów? Natomiast co z tego, kierowalibyśmy tą ofertę w dalszym ciągu do naszych tradycyjnych klientów" - dodał Nowjalis.
Wszystkie wypowiedzi pochodzą z debaty "Przyszłość polskiej gospodarki oczami zarządów największych spółek", która odbyła się podczas 20. konferencji WallStreet. Bankier.pl był głównym patronem medialnym konferencji. Więcej wiadomości z konferencji WallStreet.