Nakłady inwestycyjne grupy Dino w przyszłym roku mogą wzrosnąć do 1,1-1,2 mld zł - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino. Spółka chce przeznaczać zyski na dalszy rozwój sieci sprzedaży. W 2021 r. może otworzyć ok. 20 proc. więcej marketów.


"Chcemy dalej dynamicznie się rozwijać. W przyszłym roku otwieramy dwa centra logistyczne, będziemy otwierać kolejne sklepy. CAPEX oczywiście trochę wzrośnie, będzie pewnie w przedziale 1,1-1,2 mld zł" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.
W okresie 9 miesięcy 2020 roku grupa poniosła nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 605 mln zł, uwzględniając środki trwałe w budowie (w 2019 roku był to poziom ok. 594 mln zł).
Dino zapowiadało wcześniej, że w całym 2020 roku CAPEX może wynieść ok. 950 mln zł.
Krauze, pytany, czy spółka rozważałaby wypłatę dywidendy, odpowiedział: "Naszym celem jest przede wszystkim rozwój sieci, mamy jeszcze wiele miejsc, gdzie chcielibyśmy mieć nasze sklepy. (...) Kwestia dywidendy jest rozpatrywana co roku, do tej chwili jej nie wypłacaliśmy i dopóki będziemy mogli się rozwijać, to będziemy przeznaczać zyski na rozwój".
W trzecim kwartale 2020 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino, czyli o 21 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie w ciągu 9 miesięcy otwarte zostały 153 nowe sklepy w stosunku do 138 w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na dzień 30 września 2020 r. sieć Dino liczyła 1.371 marketów, o 258 więcej niż przed rokiem.
W ciągu roku sieć Dino urosła o ponad 23 proc., a przez ostatnie trzy lata – o 91 proc.
"Skupiamy się na tym, by utrzymać podobne tempo otwarć sklepów w kolejnych latach" - powiedział Szymon Piduch, członek rady nadzorczej.
Dopytywany o planowaną liczbę otwarć w przyszłym roku, odpowiedział: "Co roku zwiększaliśmy liczbę otwarć i chcemy to kontynuować. Na pewno w 2021 roku otworzymy ok. 20 proc. więcej sklepów niż w 2020 roku".
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości marketów spożywczych. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Sieć logistyczna grupy oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych.(PAP Biznes)
pel/ ana/