BlaBlaCar rozszerza swoją działalność i poza carpoolingiem zaproponuje podróżnym również przejazdy autobusami pod marką BlaBlaBus. Szykuje się konkurencja dla FlixBusa.


Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", nowy przewoźnik ruszy w Polsce na przełomie września i października tego roku.
BlaBlaBus powstał w Europie Zachodniej w 2019 roku, znana już na naszym rynku firma BlaBlaCar chciała "na nowo zdefiniować doświadczenie podróży autobusem tak, aby była ona bardziej nowoczesna i przystępna cenowo".
Od czerwca BlaBlaBus ma w swojej ofercie ponad 300 kierunków, głównie we Francji, krajach Beneluksu, a także we Włoszech. Francuski przewoźnik planuje, że do końca roku powiększy swoją siatkę połączeń i będzie dowoził pasażerów do 400 europejskich miast.
Polska jest piątym rynkiem, gdzie BlaBlaBus będzie dostępny. Oprócz tras krajowych oferować będzie również zagraniczne. Według ustaleń "Rz" jednym z partnerów firmy na naszym rynku ma być PKS Polonus.
Idei powstania BlaBlaBusa przyświeca - oprócz rozwijania firmy - dbanie o środowisko. Jazda autobusem jest bardziej ekologiczna, zapewnia przewoźnik. Zużywa on 9 razy mniej paliwa niż auto, 7 razy mniej niż samolot i 3 razy mniej niż wspólny przejazd samochodem.
BlaBlaBus – jak skorzystać z usługi
Bilet na interesujący nas przejazd, który otrzymamy na podany adres e-mailowy, możemy zarezerwować na stronie internetowej przewoźnika. Ponadto nie trzeba będzie go drukować, do wejścia na pokład wystarczy okazanie go w formacie elektronicznym. Oprócz tego należy okazać kierowcy także dokument tożsamości potwierdzający dane znajdujące się na e-bilecie.
Bagaż przewożony w luku musi spełniać następujące kryteria:
- wymiary: suma 3 wymiarów (długość + szerokość + głębokość) bagażu nie może przekraczać 200 cm.
- waga: maksymalnie 20 kg.
Bilety można wymienić lub anulować. W przypadku pierwszego rozwiązania przystanek odjazdu i przyjazdu muszą pozostać takie same. Jeśli opłata za nową rezerwację jest wyższa niż opłata za rezerwację początkową, trzeba będzie dopłacić różnicę. Jeśli kwota jest niższa, firma zwróci różnicę w formie bonu zakupowego BlaBlaBusa.
W przypadku anulowania biletu klient otrzyma zwrot również w formie bonu zakupowego BlaBlaBusa.
FlixBus nie pozostaje w tyle
BlaBlaBus może stanowić konkurencję dla niemieckiego przewoźnika, jednak ten nie ma zamiaru się tak łatwo poddać i wkracza na teren dobrze znany BlaBlaCarowi – carpooling. FlixBus planuje uruchomienie swojej marki FlixCar w 2020 roku.
Firma pozyskała już finansowanie na ten projekt. – Dzięki strategicznej współpracy z TCV i Permirą, które mają ogromne doświadczenie w inwestowaniu w światowe firmy technologiczne, będziemy w stanie przyspieszyć nasz rozwój, oferując możliwość podróżowania jeszcze większej liczbie osób na całym świecie za pośrednictwem usług FlixBus, FlixTrain i niedługo FlixCar, równocześnie umacniając naszą pozycję na istniejących rynkach – mówi Jochen Engert, dyrektor zarządzający i założyciel FlixMobility.
DU