REKLAMA

BBC: BMW wycofuje z rynku ponad 300 tys. samochodów do kontroli

2018-05-09 16:10
publikacja
2018-05-09 16:10

Koncern BMW zapowiedział w środę wycofanie z rynku ponad 300 tys. samochodów z serii 1, serii 3, z4 i x1 na naprawy fabryczne po śledztwie dziennikarskim, które wykazało ryzyko niebezpiecznych problemów z utratą zasilania - poinformowała telewizja BBC.

/ fot. Mark Blinch / FORUM

Niemiecki koncern podjął decyzję ze względu na rosnące obawy dotyczące niekontrolowanej utraty zasilania w niektórych modelach z wymienionych serii, wyprodukowanych pomiędzy marcem 2007 roku, a sierpniem 2011 roku.

W ubiegłym roku BMW wycofało z rynku ponad 36,4 tys. pojazdów z silnikiem benzynowym po tym, gdy w grudniu 2016 roku doszło do śmiertelnego wypadku. Zginął wtedy kierowca samochodu, próbującego ominąć bmw, które nagle się zatrzymało. W wypadku tym doszło w bmw do zwarcia, które stało się przyczyną wyłączenia silnika i świateł stop.

Po śledztwie dziennikarzy telewizyjnych programu o prawach konsumentów - BBC Watchdog, koncern BMW przyznał jednak, że problem może dotyczyć większej grupy samochodów, także tych napędzanych silnikami dieslowskimi. Firma wystosowała także wezwanie do ich natychmiastowego przeglądu kontrolnego.

W przekazanym stacji BBC oświadczeniu BMW zaznaczyło, że "uznaje, iż mogło dojść do podobnych problemów z zasilaniem w samochodach, które nie były objęte oryginalnym odwołaniem" i poinformowało, że "dobrowolnie rozszerzyło" wezwanie do kontroli.

Jednocześnie koncern zapowiedział, że zostanie stworzona specjalna infolinia, na którą będzie można się zgłosić w celu omówienia wizyty kontrolnej. Firma będzie także aktywnie kontaktować się z właścicielami samochodów objętych środową decyzją.

Z Londynu Jakub Krupa (PAP)

jakr/ mfr/ az/ kar/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
pc1974
Te nowe Beemki nie są zbyt niezawodne ....ale jakie maja byc jak są tak przeładowane systemami i elektroniką ? Zawsze mozna sobie kupić niedrogo E46 w CI czyli coupe na M54 ...najlepiej B30. Rzędowa szóstka robi pięknie robote. Mozna polatać bokiem i pupcią pozarzucać, piękna fura za naprawde nieduży hajs. Ostatnie Te nowe Beemki nie są zbyt niezawodne ....ale jakie maja byc jak są tak przeładowane systemami i elektroniką ? Zawsze mozna sobie kupić niedrogo E46 w CI czyli coupe na M54 ...najlepiej B30. Rzędowa szóstka robi pięknie robote. Mozna polatać bokiem i pupcią pozarzucać, piękna fura za naprawde nieduży hajs. Ostatnie prawdziwe BMW ....tylko zadbane egzemplarze to szukać trzeba w Niemczech niestety. Zaniedługo to bedzie klasyk, juz teraz 15 letnie takie zadbane chodzą po 25-35 tysi w takiej wersji silnikowej.
pomocnypomocnik
Jesteś gościem przez których ludzie śmieją się z właścicieli BMW. Nadajesz o jakimś zarzucaniu "pupcią"...serio? Ile Ty masz lat? 15? W ten sposób to możesz reklamować samochód dzieciakom z liceum, a nie ludziom, którzy mają cokolwiek więcej do powiedzenia o motoryzacji niż "hehe lubię zap***".Jesteś gościem przez których ludzie śmieją się z właścicieli BMW. Nadajesz o jakimś zarzucaniu "pupcią"...serio? Ile Ty masz lat? 15? W ten sposób to możesz reklamować samochód dzieciakom z liceum, a nie ludziom, którzy mają cokolwiek więcej do powiedzenia o motoryzacji niż "hehe lubię zap***".
Silnik M54 to silnik z ograniczonymi możliwościami tuningu i masą problemów, które trzeba zaleczyć w okolicach 100-200 tys. km, w tym nadmierne zużycie oleju. Widziałeś go kiedyś na stole? Już N52 jest o niebo lepszy, ale dopiero w uturbionym N54 (N53 to też N/A jak N52, ale na CR) BMW naprawdę zadbało o wytrzymałość i dlatego też wiele osób mówi, że N54 to współczesne 2JZ (bez zakuwania jest w stanie wytrzymać bez problemu 400-500 HP). Oczywiście auto z N54, np. E90 335i kosztuje nie 15-20 tys. zł, a za utrzymany egzemplarz trzeba wydać ponad 50 tys. zł (a za wersję coupe, czyli E92 nawet 80 tys. zł i mówię o autach w wieku około 10 lat), ale za te pieniądze dostajemy mocne R6, które za parę tysięcy złotych można z 300 HP podkręcić na 400 HP. Może na torze to dalej nie M3 E92, ale na prostej jest w stanie dorównywać eMkom z tamtego okresu. Także wybacz gościu, ale jeżeli wychwalasz M54 to albo trafiłeś na naprawdę cudowny egzemplarz albo jesteś kolejnym pseudo fanem, który traktuje swoje auto jak laurkę i wychwala jakby to było jakieś Ferrari 250 GTO.
justus2
Kuskus śmigają dalej bambusowym rowerem !
sloneczkodzg
Nie ma co ukrywać , że autka z logo BMW były dobre w latach '80 i '90 ubiegłego wieku . To były maszynki nie do zdarcia . Obecnie to jeżdżące szroty z niedziałającą elektroniką i wadliwymi silnikami . 4 lata temu na A 4 koło Legnicy spłonęła mi taka 530d . Miała dopiero 7 lat .
czarny_kuskus
hehe... "Dopiero 7 lat". Nie no nóweczka Panie :)
pc1974
A miałeś ją od nowości? Wiesz kto w niej grzebał? Jak była np. bita i składana po imporcie u nas u Janusza na warsztaie to taki pożar mogł się zdarzyć, bo polaczek janusz nie ma wiedzy i sobie z takim autem słabo radzi. Przerabiałem temat.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki