REKLAMA
ZAGŁOSUJ

BBC: BMW wycofuje z rynku ponad 300 tys. samochodów do kontroli

2018-05-09 16:10
publikacja
2018-05-09 16:10

Koncern BMW zapowiedział w środę wycofanie z rynku ponad 300 tys. samochodów z serii 1, serii 3, z4 i x1 na naprawy fabryczne po śledztwie dziennikarskim, które wykazało ryzyko niebezpiecznych problemów z utratą zasilania - poinformowała telewizja BBC.

fot. Mark Blinch / / FORUM

Niemiecki koncern podjął decyzję ze względu na rosnące obawy dotyczące niekontrolowanej utraty zasilania w niektórych modelach z wymienionych serii, wyprodukowanych pomiędzy marcem 2007 roku, a sierpniem 2011 roku.

W ubiegłym roku BMW wycofało z rynku ponad 36,4 tys. pojazdów z silnikiem benzynowym po tym, gdy w grudniu 2016 roku doszło do śmiertelnego wypadku. Zginął wtedy kierowca samochodu, próbującego ominąć bmw, które nagle się zatrzymało. W wypadku tym doszło w bmw do zwarcia, które stało się przyczyną wyłączenia silnika i świateł stop.

Po śledztwie dziennikarzy telewizyjnych programu o prawach konsumentów - BBC Watchdog, koncern BMW przyznał jednak, że problem może dotyczyć większej grupy samochodów, także tych napędzanych silnikami dieslowskimi. Firma wystosowała także wezwanie do ich natychmiastowego przeglądu kontrolnego.

W przekazanym stacji BBC oświadczeniu BMW zaznaczyło, że "uznaje, iż mogło dojść do podobnych problemów z zasilaniem w samochodach, które nie były objęte oryginalnym odwołaniem" i poinformowało, że "dobrowolnie rozszerzyło" wezwanie do kontroli.

Jednocześnie koncern zapowiedział, że zostanie stworzona specjalna infolinia, na którą będzie można się zgłosić w celu omówienia wizyty kontrolnej. Firma będzie także aktywnie kontaktować się z właścicielami samochodów objętych środową decyzją.

Z Londynu Jakub Krupa (PAP)

jakr/ mfr/ az/ kar/

Źródło:PAP
Tematy
Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Komentarze (6)

dodaj komentarz
pc1974
Te nowe Beemki nie są zbyt niezawodne ....ale jakie maja byc jak są tak przeładowane systemami i elektroniką ? Zawsze mozna sobie kupić niedrogo E46 w CI czyli coupe na M54 ...najlepiej B30. Rzędowa szóstka robi pięknie robote. Mozna polatać bokiem i pupcią pozarzucać, piękna fura za naprawde nieduży hajs. Ostatnie Te nowe Beemki nie są zbyt niezawodne ....ale jakie maja byc jak są tak przeładowane systemami i elektroniką ? Zawsze mozna sobie kupić niedrogo E46 w CI czyli coupe na M54 ...najlepiej B30. Rzędowa szóstka robi pięknie robote. Mozna polatać bokiem i pupcią pozarzucać, piękna fura za naprawde nieduży hajs. Ostatnie prawdziwe BMW ....tylko zadbane egzemplarze to szukać trzeba w Niemczech niestety. Zaniedługo to bedzie klasyk, juz teraz 15 letnie takie zadbane chodzą po 25-35 tysi w takiej wersji silnikowej.
pomocnypomocnik
Jesteś gościem przez których ludzie śmieją się z właścicieli BMW. Nadajesz o jakimś zarzucaniu "pupcią"...serio? Ile Ty masz lat? 15? W ten sposób to możesz reklamować samochód dzieciakom z liceum, a nie ludziom, którzy mają cokolwiek więcej do powiedzenia o motoryzacji niż "hehe lubię zap***".Jesteś gościem przez których ludzie śmieją się z właścicieli BMW. Nadajesz o jakimś zarzucaniu "pupcią"...serio? Ile Ty masz lat? 15? W ten sposób to możesz reklamować samochód dzieciakom z liceum, a nie ludziom, którzy mają cokolwiek więcej do powiedzenia o motoryzacji niż "hehe lubię zap***".
Silnik M54 to silnik z ograniczonymi możliwościami tuningu i masą problemów, które trzeba zaleczyć w okolicach 100-200 tys. km, w tym nadmierne zużycie oleju. Widziałeś go kiedyś na stole? Już N52 jest o niebo lepszy, ale dopiero w uturbionym N54 (N53 to też N/A jak N52, ale na CR) BMW naprawdę zadbało o wytrzymałość i dlatego też wiele osób mówi, że N54 to współczesne 2JZ (bez zakuwania jest w stanie wytrzymać bez problemu 400-500 HP). Oczywiście auto z N54, np. E90 335i kosztuje nie 15-20 tys. zł, a za utrzymany egzemplarz trzeba wydać ponad 50 tys. zł (a za wersję coupe, czyli E92 nawet 80 tys. zł i mówię o autach w wieku około 10 lat), ale za te pieniądze dostajemy mocne R6, które za parę tysięcy złotych można z 300 HP podkręcić na 400 HP. Może na torze to dalej nie M3 E92, ale na prostej jest w stanie dorównywać eMkom z tamtego okresu. Także wybacz gościu, ale jeżeli wychwalasz M54 to albo trafiłeś na naprawdę cudowny egzemplarz albo jesteś kolejnym pseudo fanem, który traktuje swoje auto jak laurkę i wychwala jakby to było jakieś Ferrari 250 GTO.
justus2
Kuskus śmigają dalej bambusowym rowerem !
sloneczkodzg
Nie ma co ukrywać , że autka z logo BMW były dobre w latach '80 i '90 ubiegłego wieku . To były maszynki nie do zdarcia . Obecnie to jeżdżące szroty z niedziałającą elektroniką i wadliwymi silnikami . 4 lata temu na A 4 koło Legnicy spłonęła mi taka 530d . Miała dopiero 7 lat .
czarny_kuskus
hehe... "Dopiero 7 lat". Nie no nóweczka Panie :)
pc1974
A miałeś ją od nowości? Wiesz kto w niej grzebał? Jak była np. bita i składana po imporcie u nas u Janusza na warsztaie to taki pożar mogł się zdarzyć, bo polaczek janusz nie ma wiedzy i sobie z takim autem słabo radzi. Przerabiałem temat.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki