Oczekujemy, że ożywienie na rynku reklamowym przełoży się na poprawę wyników Grupy TVN w bieżącym roku. Naszym zdaniem rynek reklamowy wzrośnie w 2010 roku o minimum 3% r/r, co wynikać będzie m.in. z poprawy sytuacji gospodarczej oraz nastrojów konsumentów. Istotny będzie też rozwój nowych technologii oraz oferty programowej, w tym kanałów tematycznych. TVN jest liderem rynku pod względem wartości wpływów cennikowych. Grupa TVN ma bardzo mocną pozycję pod względem zawartości programowej, co przekłada się na rosnące udziały w oglądalności. Z tego względu oceniamy, że pozycja Spółki w branży będzie się umacniać, czemu sprzyjać będzie także osłabienie TVP, wynikające z zamieszania organizacyjnego oraz problemów z finansowaniem (malejące wpływy abonamentowe).
Liczymy, że po poniesionych nakładach na zdobycie udziału w rynku reklamowym i oglądalności, w kolejnych latach konieczne będzie w Grupie TVN ograniczenie poziomu kosztów operacyjnych, co poskutkuje poprawą generowanych marż. Istotne jest, że wysokie zadłużenie odsetkowe TVN znacznie ograniczy w kolejnych latach tempo wzrostu zysku netto. Jednak dzięki progresji na podstawowej działalności, od 2011 roku oczekujemy stopniowego spadku wskaźnika P/E. Podstawą do pozytywnych prognoz na rok bieżący są dobre dane wstępne (nieaudytowane) opublikowane za 1Q 2010. W okresie tym Grupa TVN zanotowała 26% wzrost przychodów. Przychody skonsolidowane wzrosły w 1Q 2010 roku o 26%, a istotnym czynnikiem poprawy wyników są bardzo dobre dane o liczbie abonentów platformy cyfrowej ‘n’. Ogółem liczba klientów abonamentowych zwiększyła się w tym okresie o 33%, do 724 tys. W naszej prognozie ostrożnie przyjmujemy, że na koniec roku TVN będzie posiadał 830 tys. użytkowników tego typu. Spółka 13 maja br. opublikuje wyniki za 1Q 2010, które jak sądzimy powinny potwierdzić pozytywny trend zasygnalizowany we wstępnych danych operacyjnych.
Pełna analiza TVN znajduje się na stronach DM AmerBrokers.