Allegro podnosi opłaty

To już kolejna w tym roku podwyżka opłat w serwisie Allegro. Tym razem wyższa prowizja będzie obowiązywała przedmioty wyposażenia domu, sprzęt fitness i zegarki. Sprzedający będą mieli także nowe obowiązki. Zmiany wejdą w życie 4 września.

Podwyżki prowizji w serwisie Allegro wejdą w życie 4 września
Podwyżki prowizji w serwisie Allegro wejdą w życie 4 września (fot. Andrzej Hulimka / FORUM)

Zmiany w Allegro od 4 września

Od 4 września serwis Allegro podniesie prowizję od sprzedaży. Zmiany będą dotyczyć:

Kategorii Wyposażenie Domu i Ogrodu – prowizja wzrośnie z 11 do 12 proc., z wyjątkiem podkategorii: Zastawa Stołowa, Przybory Kuchenne, Dywany i Dywaniki, w których prowizja będzie wynosiła 7 proc. przy cenie do 100 zł, a przy wyższej 7 zł plus 6 proc. nadwyżki.

Kategoria Biżuteria i zegarki – obecna prowizja na poziomie 8 proc. wzrośnie do 10 proc., przy cenie przedmiotu do 200 zł. W przypadku droższych produktów prowizja wyniesie 20 zł plus 8 proc. nadwyżki powyżej 200 zł.

Kategoria Sport i Turystyka – Siłownia i fitness – prowizja podskoczy z 8 proc. do 10 proc. i będzie obowiązywała przedmioty o cenie do 150 zł. Za sprzedaż droższych produktów trzeba będzie zapłacić 15 zł plus 8 proc. nadwyżki ponad 150 zł. Zmiany nie dotkną podkategorii: Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki.

Allegro wyrówna także prowizje w Kategorii Meble. Zostaną nimi objęte przedmioty wystawiane w podkategoriach: Dziecko (Pokój Dziecięcy, Materace, Meble, Łóżka i kojce) oraz Biuro i reklama (Meble biurowe). Od 4 września Allegro będzie pobierało 10 proc. od ceny sprzedaży, ale nie więcej niż 100 zł.

To nie pierwsza podwyżka prowizji wprowadzona w tym roku przez Allegro. Wiosną wzrosły stawki w kategoriach dotyczących mebli i ubrań, natomiast w sierpniu serwis podniósł stawki dla zabawek i akcesoriów samochodowych.

Zmiany w programie Allegro Smart!

Od 4 września zmienią się także zasady obowiązującego od roku programu ryczałtowego sposobu rozliczania przesyłek Allegro Smart! Sprzedawcy chcący uczestniczyć w programie będą musieli przekazywać adresy mailowe klientów do firmy InPost w poprawnej formie. Ponadto opłaty dodatkowe będzie rozliczało bezpośrednio Allegro, a nie InPost.

Nowe obowiązki sprzedających

Serwis od września nałoży także nowe obowiązki na sprzedających, którzy będą musieli odpowiadać na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. Nowym obowiązkiem będzie także udostępnianie kupującym numerów do śledzenia przesyłek.

Dodane zostaną także informacje o panelu „Jakość mojej sprzedaży”, w którym kupujący mogą znaleźć informacje m.in. o terminowości wysyłek, jakości obsługi, ocenie oferty, a także statusie Super Sprzedawca. Wyniki w każdej z miar są prezentowane w 6-stopniowej skali: super+, super, dobry, neutralny, wymaga poprawy i nieakceptowalny. Sprzedający będą musieli utrzymywać jakość co najmniej na poziomie neutralnym, a wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert.

Marcin Kaźmierczak

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 29 mul_roboczy

Cały czas zastanawiam się kogo stać na sprzedawanie na allegro. Z tego co kojarzę normalna marża sprzedawcy tylko na ciuchach jest wyższa niż 12%. Elektronika musi być już tutaj sporo droższa niż w normalnych sklepach internetowych - o czym sam się już wielokrotnie przekonałem :)

! Odpowiedz
62 6 degrengolada

jako kupujący nie interesują mnie niszowe portale tylko dostęp do szerokiej gamy produktów. Stąd zawsze allegro.

! Odpowiedz
13 8 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
4 15 adaminwest

A jestes sprzedawca na ale?
Bo zaraz rusza nowy sprzedazowy serwis w 100% kapitalu ale bez wsparcoa sprzedawcow nic z tego nie bedzie. To my musimy chciec sobie pomoc.

! Odpowiedz
0 48 marekr987

12%! Kto da wiecej?

! Odpowiedz
4 54 jurnydziadek

Amazonie ratuj!

! Odpowiedz
1 35 dziki_losos

No nie wiem, czy chcę taki ratunek. Model biznesowy Amazona jest tak efektywny, jak dziwny. Wygląda to tak, że Amazon jest tak jakby sklepem, a prawdziwi sprzedawcy tylko dostawcami. W efekcie klient "widzi" tylko Amazona, a dostawca "pod maską" jest sprawą drugorzędną (choć niby gdzieś tam jest widoczny taki mały napis z jego nazwą), więc rozmywa się koncepcja marki. A potem mamy wielkiego Amazona i firmy-satelity, których istnienie w ogóle jest w 100% zależne od "platformy", czyli wielkiego A. To już sytuacja na linii przetwórcy-Biedronka jest bliższa normalności.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 189 loosac

Mam nadzieje, ze pojawi sie jakas sensowna konkurencja.

! Odpowiedz
6 2 karbinadel

Nie pojawi się. Gdyby miała sens, już by się dawno pojawiła. Dziś budowanie od nowa serwisu sprzedażowego "ze wszystkim" mija się totalnie z celem.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne