REKLAMA

Allegro podnosi opłaty

2019-08-28 11:29
publikacja
2019-08-28 11:29

To już kolejna w tym roku podwyżka opłat w serwisie Allegro. Tym razem wyższa prowizja będzie obowiązywała przedmioty wyposażenia domu, sprzęt fitness i zegarki. Sprzedający będą mieli także nowe obowiązki. Zmiany wejdą w życie 4 września.

Podwyżki prowizji w serwisie Allegro wejdą w życie 4 września / fot. Andrzej Hulimka / FORUM

Zmiany w Allegro od 4 września

Od 4 września serwis Allegro podniesie prowizję od sprzedaży. Zmiany będą dotyczyć:

Kategorii Wyposażenie Domu i Ogrodu – prowizja wzrośnie z 11 do 12 proc., z wyjątkiem podkategorii: Zastawa Stołowa, Przybory Kuchenne, Dywany i Dywaniki, w których prowizja będzie wynosiła 7 proc. przy cenie do 100 zł, a przy wyższej 7 zł plus 6 proc. nadwyżki.

Kategoria Biżuteria i zegarki – obecna prowizja na poziomie 8 proc. wzrośnie do 10 proc., przy cenie przedmiotu do 200 zł. W przypadku droższych produktów prowizja wyniesie 20 zł plus 8 proc. nadwyżki powyżej 200 zł.

Kategoria Sport i Turystyka – Siłownia i fitness – prowizja podskoczy z 8 proc. do 10 proc. i będzie obowiązywała przedmioty o cenie do 150 zł. Za sprzedaż droższych produktów trzeba będzie zapłacić 15 zł plus 8 proc. nadwyżki ponad 150 zł. Zmiany nie dotkną podkategorii: Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki.

Allegro wyrówna także prowizje w Kategorii Meble. Zostaną nimi objęte przedmioty wystawiane w podkategoriach: Dziecko (Pokój Dziecięcy, Materace, Meble, Łóżka i kojce) oraz Biuro i reklama (Meble biurowe). Od 4 września Allegro będzie pobierało 10 proc. od ceny sprzedaży, ale nie więcej niż 100 zł.

To nie pierwsza podwyżka prowizji wprowadzona w tym roku przez Allegro. Wiosną wzrosły stawki w kategoriach dotyczących mebli i ubrań, natomiast w sierpniu serwis podniósł stawki dla zabawek i akcesoriów samochodowych.

Zmiany w programie Allegro Smart!

Od 4 września zmienią się także zasady obowiązującego od roku programu ryczałtowego sposobu rozliczania przesyłek Allegro Smart! Sprzedawcy chcący uczestniczyć w programie będą musieli przekazywać adresy mailowe klientów do firmy InPost w poprawnej formie. Ponadto opłaty dodatkowe będzie rozliczało bezpośrednio Allegro, a nie InPost.

Nowe obowiązki sprzedających

Serwis od września nałoży także nowe obowiązki na sprzedających, którzy będą musieli odpowiadać na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. Nowym obowiązkiem będzie także udostępnianie kupującym numerów do śledzenia przesyłek.

Dodane zostaną także informacje o panelu „Jakość mojej sprzedaży”, w którym kupujący mogą znaleźć informacje m.in. o terminowości wysyłek, jakości obsługi, ocenie oferty, a także statusie Super Sprzedawca. Wyniki w każdej z miar są prezentowane w 6-stopniowej skali: super+, super, dobry, neutralny, wymaga poprawy i nieakceptowalny. Sprzedający będą musieli utrzymywać jakość co najmniej na poziomie neutralnym, a wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert.

Marcin Kaźmierczak

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (9)

dodaj komentarz
mul_roboczy
Cały czas zastanawiam się kogo stać na sprzedawanie na allegro. Z tego co kojarzę normalna marża sprzedawcy tylko na ciuchach jest wyższa niż 12%. Elektronika musi być już tutaj sporo droższa niż w normalnych sklepach internetowych - o czym sam się już wielokrotnie przekonałem :)
degrengolada
jako kupujący nie interesują mnie niszowe portale tylko dostęp do szerokiej gamy produktów. Stąd zawsze allegro.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
adaminwest
A jestes sprzedawca na ale?
Bo zaraz rusza nowy sprzedazowy serwis w 100% kapitalu ale bez wsparcoa sprzedawcow nic z tego nie bedzie. To my musimy chciec sobie pomoc.
dziki_losos
No nie wiem, czy chcę taki ratunek. Model biznesowy Amazona jest tak efektywny, jak dziwny. Wygląda to tak, że Amazon jest tak jakby sklepem, a prawdziwi sprzedawcy tylko dostawcami. W efekcie klient "widzi" tylko Amazona, a dostawca "pod maską" jest sprawą drugorzędną (choć niby gdzieś tam jest widoczny No nie wiem, czy chcę taki ratunek. Model biznesowy Amazona jest tak efektywny, jak dziwny. Wygląda to tak, że Amazon jest tak jakby sklepem, a prawdziwi sprzedawcy tylko dostawcami. W efekcie klient "widzi" tylko Amazona, a dostawca "pod maską" jest sprawą drugorzędną (choć niby gdzieś tam jest widoczny taki mały napis z jego nazwą), więc rozmywa się koncepcja marki. A potem mamy wielkiego Amazona i firmy-satelity, których istnienie w ogóle jest w 100% zależne od "platformy", czyli wielkiego A. To już sytuacja na linii przetwórcy-Biedronka jest bliższa normalności.
loosac
Mam nadzieje, ze pojawi sie jakas sensowna konkurencja.
karbinadel
Nie pojawi się. Gdyby miała sens, już by się dawno pojawiła. Dziś budowanie od nowa serwisu sprzedażowego "ze wszystkim" mija się totalnie z celem.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki