"Alkohol. Tylko dla pełnoletnich" - takie hasło pojawi się we wszystkich reklamach telewizyjnych i kinowych produkowanych od 1 lipcaprzez browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.
- W ubiegłym roku wprowadziliśmy na wszystkich opakowaniach piwa znaczek "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", który był związany z problemem pijanych kierowców, a obecnie podejmujemy dodatkowo temat sprzedaży alkoholu osobom nieletnim - informuje Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych i rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.
Pierwsze spoty reklamowe z oznaczeniem "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich" są już emitowane w telewizji, można je zobaczyć m.in. w spotach marek Tyskie i Lech.
- Zasady stosowania tego symbolu zostały uzgodnione w porozumieniu podpisanym przez wszystkich członków ZPPP, będącym konsekwencją realizowania długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, poświęconej w tym przypadku problemom sprzedaży alkoholu osobom nieletnim - napisano w komunikacie skierowanym do mediow.
2 lipca ruszyła także ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Browary Polskie. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem "Pozory mylą, dowód nie", a jej celem będzie zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.
Kampania "Pozory mylą, dowód nie" opierać się będzie na dystrybucji pakietów edukacyjno-informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Materiały mają również zwrócić uwagę na potrzebę sprawdzania przez sprzedawcę daty urodzenia w dokumencie tożsamości młodo wyglądających klientów.
Alkohol tylko dla pełnoletnich
2009-07-03 01:54
publikacja
2009-07-03 01:54
2009-07-03 01:54























































