Agora szacuje, że w 2017 roku wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 1-3 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym.
Poniżej prognozy Agory dla poszczególnych segmentów rynku reklamy na 2017 rok.
Wydatki na reklamę ogółem | Telewizja | Internet | Czasopisma | Radio | Reklama zewnętrzna | Dzienniki | Kino |
1-3 proc. | 1-3 proc. | 5-8 proc. | (10 proc.)-(7 proc.) | (2 proc.)-2 proc. | 1-3 proc. | (17 proc.)-(14 proc.) | 1-4 proc. |
Według szacunków spółki w 2016 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła blisko 8,4 mld zł i wzrosła o 2,5 proc. w stosunku do 2015 r.
W tym czasie reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę jedynie w prasie. Wydatku na reklamę w czasopismach spadły o 8 proc., a w dziennikarz o 19,5 proc.
Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy - w telewizji o 1,5 proc., w internecie o 9,5 proc., w radiu o 1,5 proc., reklama zewnętrzna wzrosła o 4,5 proc. a kino o 13,5 proc. (PAP)
kuc/
Źródło:PAP Biznes