ARiMR zamknęła raport z obsługi przez Comarch systemów OFSA za lipiec i najpóźniej 30 grudnia wystawi notę z karami dla spółki. Na poczet kar umownych agencja nie wypłaca Comarchowi należności za świadczone usługi - poinformowało PAP biuro prasowe ARiMR.
"Przez okres trzech miesięcy analizowane były zaistniałe incydenty i punkt po punkcie argumenty wykonawcy dotyczące przyczyn występowania błędów i braku możliwości ich obsługi zgodnie z umową. Po tej mozolnej pracy odbyło się kilka spotkań komitetu sterującego w kwestii zamknięcia raportu, a ostatecznie doprowadzono do spotkania sygnatariuszy" - poinformowało biuro prasowe ARiMR.
"Strona ARiMR nie zmieniła zdania komitetu sterującego (wykonawca odwołał się zgodnie z umową). Wczoraj zamknięty został raport za lipiec i maksymalnie 30 grudnia 2013 r. zostanie wystawiona nota z karami" - dodano.
Wcześniej ARiMR informowała, że może nałożyć na Comarch karę w związku z realizacją umowy na utrzymanie i modyfikację systemów aplikacyjnych OFSA i prowadzi prace związane z jej określeniem. Problemy z realizacją umowy dotyczyły terminowości realizacji części zgłoszeń zamawiającego. Comarch przyznawał, że nie dotrzymał pewnych terminów i umowa jest bardzo rygorystyczna, ale nie potrafił określić ryzyka potencjalnych kar.
Uzgodniony raport, za każdy miesiąc świadczenia usługi, ma określać wysokość ewentualnych kar.
Agencja poinformowała, że rozlicza również prace za kolejne miesiące, a raport z realizacji umowy za listopad powinien być już +bardzo prosty+.
"Wykonane modyfikacje, poprawy kodów i funkcjonalności przynoszą efekty" - napisano.
Comarch w maju podpisał z ARiMR umowę na utrzymanie, modyfikację i ulepszanie systemów aplikacyjnych m.in. OFSA i OFSA-PROW. Spółka będzie utrzymywała systemy agencji przez 36 miesięcy. Wartość zlecenia to 29 mln zł brutto. Comarch przejął opiekę nad systemami od lipca 2013 r. Do końca czerwca 2013 r. usługi utrzymania, modyfikacji i ulepszania systemów aplikacyjnych OFSA na mocy wcześniej podpisanych umów świadczyło Asseco Poland.
ARiMR w związku za spodziewanymi karami nie płaci Comarchowi za obsługę systemów.
"(...) Na poczet kar nie są wypłacane należności za świadczone usługi. To przez bardzo skrupulatne podejście do analizy błędów i kar wystąpił problem z procedowaniem z wykonawcą raportów" - napisano.
ARiMR poinformowała też, że przez cały okres świadczenia usługi przez Comarch poza dwoma-trzema przypadkami opóźnień generowania raportów tygodniowych nie wystąpiły błędy istotne dla funkcjonowania agencji. (PAP)
gsu/ asa/