Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Opel z nowym logo. Błyskawica „Blitz” zmieniła wygląd

Opel z nowym logo. Błyskawica „Blitz” zmieniła wygląd

Reuters/Ralph Orlowski

Opel dołączył do grona marek, które zmieniły emblematy montowane na maskach samochodów. Choć tradycyjna błyskawica „Blitz” nie zniknęła, to przeszłą sporą metamorfozę.

Słynna i rozpoznawana na całym świecie błyskawica przypominająca literę „Z” pojawiła się na maskach opli w 1963 r. Po sześćdziesięciu latach przejdzie znaczną zmianę i zostanie podzielona na dwie części – górną i dolną.

Będzie to już dwunasta wersja słynnego „Blitza” i siódma stosowana na maskach opli w XXI wieku. Opel jest bowiem jednym z najczęściej modyfikujących logo producentów aut. Ostatnie proste czarne logo błyskawicy wpisanej w koło, które nawiązywało do klasycznego emblematu z lat 70. I 80. XX w., przetrwało jedynie trzy lata.

Opel

Opel

Tym samym Opel wróci do srebrnego logo po sześciu latach.

W 2023 r. nowe logo będzie prezentowane jedynie na stronach internetowych opla. Na autach zacznie pojawiać się w 2024 r., a pierwszym modelem oznakowanym nowym emblematem będzie opel compass.

Nowe logo opla ma nawiązywać do energii płynącej z przejścia marki na produkcję aut elektrycznych, co ma nastąpić w 2028 r.

Wcześniej swoje logo w nawiązaniu do przejścia na produkcję „elektryków” zmienił m.in. Volkswagen, BMW czy najpopularniejsze w Polsce: Toyota i Dacia.

Marki Tematy
Komentarze
Opel z nowym logo. Błyskawica „Blitz” zmieniła wygląd
Marcin Kaźmierczak
Podziel się