Po raz pierwszy od 23 lat BMW zmieniło swoje logo. Znak stracił trójwymiarowy efekt. Używany od początku istnienia marki czarny kolor został zastąpiony przezroczystym tłem.
Nowe, szóste już logo w historii BMW, nadal ma biało-niebieskie barwy wywodzące się z flagi Bawarii, skąd pochodzi koncern. Szachownica otoczona została białym pierścieniem. Zniknął wypełniający je czarny kolor. Ten będzie zależał od koloru karoserii, na jakiej logo zostanie zamontowane, ponieważ w zamyśle, ma być przezroczyste. W podstawowym wariancie zastosowano szare tło.
Pierwszym autem, na którym zastosowano nowy emblemat, był zaprezentowany na początku tygodnia prototyp elektrycznego bmw concept i4, który do salonów ma trafić w 2021 r. Samochód ma mieć 600 km zasięgu, a pod maską aż 530 KM, dzięki którym do 100 km/h rozpędzi się w ok. 4 sek.
Progressive and fully electric: the new BMW DNA.
The #BMW Concept i4, slated to enter production in 2021.#THEConcepti4 pic.twitter.com/myVwInW0l4— BMW (@BMW) March 3, 2020
Jak tłumaczą przedstawiciele bawarskiego koncernu, dzięki zmianie firma ma być postrzegana jako bardziej otwarta i lepiej trafiać do młodszych klientów.
BMW nie jest pierwszym koncernem, który rezygnuje z trójwymiarowego logo na rzecz znacznie prostszego znaku. We wrześniu nowy emblemat zaprezentował Volkswagen.