REKLAMA
KONFLIKT ROSJA-UKRAINA

Zysk CD Projektu w III kw. mocno poniżej oczekiwań

2021-11-29 17:30, akt.2021-11-30 09:14
publikacja
2021-11-29 17:30
aktualizacja
2021-11-30 09:14
Zysk CD Projektu w III kw. mocno poniżej oczekiwań
Zysk CD Projektu w III kw. mocno poniżej oczekiwań
fot. Robson90 / / Shutterstock

Zysk netto CD Projektu w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk jest o 54 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 35,6 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 30 proc.

Grupa wypracowała 144,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 175 mln zł (w przedziale oczekiwań 145-205 mln zł). Przychody wzrosły o 38 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 45 proc. do 15,6 mln zł. Konsensus zakładał 42 mln zł zysku. Wynik EBITDA CD Projektu w trzecim kwartale sięgnął 42,9 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 15,3 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 69,2 mln zł.

Gaming dwóch prędkości. Reakcje na wyniki CD Projektu i PCF

W czasie, gdy rynki rozgrywają przyszłość z nowym wariantem wirusa, kalendarz inwestora ciągle dostarcza nowych cenotwórczych informacji. Reakcja na kwartalne wyniki CD Projektu i PCF odzwierciedla duże zaskoczenie przedstawionymi danymi.

 

Reakcja inwestorów była jednoznacznie negatywna. Po otwarciu wtorkowej sesji akcje CD Projektu taniały o ponad 7%, o godzinie 9:13 osiągając cenę 177,02 zł.

CD Projekt podał, że w trzecim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 21,1 mln zł. Z kolei kwartalna strata GOG, czyli platformy dystrybucji cyfrowej gier, wyniosła 4,8 mln zł.

"Finansowe wyniki GOG są wyzwaniem i ostatnio podjęliśmy działania, które mają na celu poprawić kondycję firmy. Przede wszystkim spółka ma skupić się na swojej bazowej działalności, czyli oferowaniu starannie dobranej grupy gier. W związku z tą zmianą planujemy zmiany w zespole GOG. Część pracowników, którzy zajmowali się już do tej pory rozwiązaniami online, przejdzie do CD Projekt RED (segment produkcji gier - PAP). Dodatkowo z końcem roku GOG opuści konsorcjum gry 'Gwint'" - powiedział Nielubowicz.

Dodał, że podjęte działania mają pomóc w poprawie wyników GOG już w 2022 roku.

Nakłady na prace rozwojowe CD Projektu w trzecim kwartale wyniosły 26,5 mln zł, a łączne nakłady, wykazane w bilansie, na koniec września wyniosły 377 mln zł.

Z końcem września CD Projekt miał dostęp łącznie do 740,8 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki sięgała 1,18 mld zł.

CD Projekt widzi poprawę sprzedaży "Cyberpunka" na PC i konsolach

"Sytuacja poprawia się na PC i konsolach. Widzimy poprawę nastrojów wobec 'Cyberpunk 2077' na każdej platformie" - powiedział podczas konferencji prezes Adam Kiciński.

Gra 24 listopada po raz pierwszy od sierpnia awansowała na pierwsze miejsce na liście bestsellerów Steam, największego sklepu z cyfrowymi wersjami gier wideo. Od soboty tytuł nieprzerwanie jest numerem jeden w zestawieniu. Wyższa sprzedaż to efekt obniżenia ceny gry o połowę, po raz pierwszy od premiery w grudniu 2020 roku.

Zarząd CD Projektu poinformował w poniedziałek, że prace nad wersjami "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmina 3" na nowe konsole idą zgodnie z planem. W październiku spółka podała, że wydanie gry "Cyberpunk 2077" na konsole nowej generacji Xbox i PlayStation ma nastąpić w pierwszym kwartale 2022 r., a gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" w drugim kwartale 2022 r.

"W przypadku 'CP 2077' jesteśmy na etapie testów. Musimy być pewni, że gra jest w dobrym stanie" - powiedział prezes.

Spółka zamierza aktualizować plany strategiczne na kolejny rok lub lata po premierze "Cyberpunk 2077" w wersji na nowe konsole.

Wiceprezes Piotr Nielubowicz poinformował, że sprzedaż gry "Wiedźmin 3" w tym roku jest jak dotąd niższa niż w ubiegłym, ze względu na trzy czynniki, które pozytywnie wpływały na sprzedaż w 2020: po pierwsze pod koniec 2019 roku pojawiła się wersja gry na konsolę Nintendo Switch, po drugie początek 2020 roku przyniósł wybuch pandemii, co wsparło sprzedaż gier, a po trzecie pod koniec 2019 roku Netflix wydał pierwszy sezon serialu o przygodach "Wiedźmina".

Firma potwierdza, że widzi presję na wzrost wynagrodzeń w Polsce, co jest związane głównie z inflacją oraz zwiększoną konkurencją o pracowników. W przypadku przejętych studiów w Ameryce Północnej - jak ocenił zarząd - jest zbyt wcześnie, by ocenić czy pojawia się w nich presja na wyższe wynagrodzenia.

Wiceprezes Nielubowicz podał, że rotacja pracowników CD Projektu od premiery gry "Cyberpunk 2077" była zgodna ze średnim poziomem w branży gier wideo.

"Cyberpunk" na nowe konsole

Spółka kontynuuje prace nad wersją gry "Cyberpunk 2077" na nowe konsole. Trwają też prace nad dodatkiem.

"Intensywnie pracujemy nad wersją 'Cyberpunka' na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją 'Wiedźmina 3' oraz dodatkiem do 'Cyberpunka'" - napisał prezes Adam Kiciński.

Według prezentacji opublikowanej na stronie internetowej na koniec września grupa zmniejszyła nieco zespół zajmujący się wsparciem gry "Cyberpunk 2077" i wersjami gry na nowe konsole. Zwiększył się natomiast zespół pracujący nad rozszerzeniami do gry oraz zespół spółki zależnej Spokko, czyli twórców gry mobilnej "The Witcher: Monster Slayer". Pozostałe grupy pracowników miały podobny udział w liczebności całego zespołu jak na koniec czerwca.

Spółka zamierza 5 grudnia opublikować plan rozwoju (roadmap) karcianej gry internetowej "Gwint" na 2022 rok.

Wyniki grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2021 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł)
3Q2021 wyniki kons. różnica rdr kdk YTD 2021 rdr








Przychody 144,5 175,0 -17,4% 38,3% -47,1% 615,1 31,3%
EBITDA 42,9 69,2 -38,0% 15,3% -59,9% 220,9 4,4%
EBIT 15,6 42,0 -62,9% -45,3% -80,4% 138,2 -25,1%
zysk netto j.d. 16,3 35,6 -54,3% -30,3% -77,5% 121,4 -28,7%








marża EBITDA 29,7% 38,6% -8,93 -5,91 -9,51 35,91% -9,24
marża EBIT 10,8% 22,9% -12,08 -16,48 -18,30 22,47% -16,94
marża netto 11,3% 19,1% -7,80 -11,11 -15,30 19,73% -16,60

kuc/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
szprotkafinansjery
rdr mamy wzrosty, nawet spore, problem w tym, że rok temu byliśmy przed premierą CP2077. Nie wiem, czy spadki o 70-80% kdk to dobra wiadomość...
pstrzezek
Jak to krzyczał @grześ z forum jakiś rok temu? "Zaraz będzie po 500, zobaczycie" ;))))
passenger
Dokupiłem dzisiaj od spanikowanych do mojego portfela długoterminowego po 177zł.

pozdrowienia dla cierpliwych
matim88
Widac ze artykuł sponsorowany. zysk rokroczny ok 15 % ale trzeba napisac ze jest lipa i dziadostwo :)
the-tough
aż dziw że ludzie kupili cyberpunka z fizyką gorszą niż w GTA IV z ...2008 roku. obciach straszy
barysza51
A ja wolę łowić rybki ;-)
stachsgh
I masz rację. A inni wolą zrobić to bo wiedzieli, że to dziadostwo jest.
https://www.youtube.com/watch?v=wXeNpDhcijA

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki