Zysk netto j.d. CD Projektu w drugim kwartale 2022 roku wyniósł 44,8 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy prognozowali wynik na poziomie 37,7 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 38,3 proc. Kurs w reakcji na wyniki wyraźnie odbijał z kilkuletnich minimów.


Grupa wypracowała 161,8 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 163,7 mln zł (w przedziale oczekiwań 157,3-180 mln zł). Przychody spadły o 40,7 proc. wobec analogicznego okresu 2021 roku.
Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 34,3 proc. do 52,2 mln zł. Konsensus zakładał 43,9 mln zł zysku.
Przeczytaj także
Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale sięgnął, według wyliczeń PAP Biznes, 73,8 mln zł, co oznacza spadek w ujęciu rok do roku o 31 proc. Konsensus zakładał wynik w wysokości 66,5 mln zł.
W całym pierwszym półroczu 2022 r. CD Projekt odnotował 377,9 mln zł przychodów, 137,5 mln zł zysku operacyjnego, 181 mln zł EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d. Dla porównania, w analogicznym okresie przed rokiem przychody wyniosły 470,6 mln zł, zysk operacyjny 122,6 mln zł, EBITDA 178 mln zł, a zysk netto j.d. 105 mln zł.
W reakcji na wyniki kurs CD Projektu rósł po godz. 11.10 o ponad 7 proc. do 83,55 zł za akcję. Tym samym notowania podniosły się z kilkuletnich minimów, na których cena akcji znajdowała się od początku września.
W drugim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 44,6 mln zł. Z kolei GOG, platforma dystrybucji cyfrowej gier, zanotowała 0,2 mln zł zysku netto.
Przychody CD Projekt RED wyniosły w drugim kwartale 2022 roku 116,1 mln zł, a przychody GOG sięgnęły 48,4 mln zł.
Jak podała spółka, pierwsze półrocze 2022 r. było bardzo aktywne, zarówno biznesowo, jak i operacyjnie, m.in. ze względu na wydanie next-genowej wersji Cyberpunka. Główny team deweloperski kontynuował intensywne prace nad dalszymi usprawnieniami i fabularnym dodatkiem do gry o nazwie “Widmo Wolności”. Jego wydanie jest planowane na 2023 r.
Spółka ocenia, że istotnym wydarzeniem pierwszego półrocza br., które wpłynie na przyszłe produkcje, było nawiązanie strategicznego partnerstwa z Epic Games. Na jego mocy przyszłe tytuły CD PROJEKT RED będą tworzone przy użyciu technologii Unreal Engine. Studio poinformowało, że na nowym silniku powstanie kolejna gra z zapowiedzianej, nowej wiedźmińskiej sagi.
"Wracamy do świata, który jest częścią historii CD Projekt. Tym samym zgodnie z zeszłoroczną zapowiedzią studio CD PROJEKT RED rozpoczęło równoległą pracę nad dwoma projektami klasy AAA" - dodał prezes Adam Kiciński.
Na 13 września planowany jest debiut na platformie Netflix 10-odcinkowego serialu anime Cyberpunk: EDGERUNNERS, którego studio jest współproducentem. Natomiast w czwartym kwartale spółka planuje wydanie Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji wykorzystującej moc konsol najnowszej generacji.
Jak podano w prezentacji, na październik planowana jest aktualizacja strategii grupy.
W raporcie napisano, że w ramach aktualizacji strategii rozwoju grupy, zarząd zapowiedział zwiększoną aktywność w kwestii fuzji i przejęć, co ma pomóc rozwijać studio CD Projekt RED i wspierać realizację strategii grupy.
Wyniki grupy CD Projekt w II kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł) |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2022 | rdr |
Przychody | 161,8 | 163,7 | -1,2% | -40,7% | -25,1% | 377,9 | -19,7% |
EBITDA | 73,8 | 66,5 | 11,0% | -31,0% | -31,2% | 181,0 | 1,7% |
EBIT | 52,2 | 43,9 | 18,9% | -34,3% | -38,8% | 137,5 | 12,2% |
zysk netto j.d. | 44,8 | 37,7 | 18,8% | -38,3% | -35,0% | 113,7 | 8,3% |
marża EBITDA | 45,6% | 40,5% | 5,08 | 6,42 | -4,00 | 47,91% | 10,09 |
marża EBIT | 32,3% | 26,7% | 5,54 | 3,17 | -7,21 | 36,39% | 10,34 |
marża netto | 27,7% | 22,9% | 4,74 | 1,11 | -4,20 | 30,09% | 7,78 |
CD Projekt planuje na październik aktualizację strategii
CD Projekt planuje na październik 2022 r. aktualizację strategii grupy - podała spółka w prezentacji wynikowej.
Spółka nie podała w prezentacji szczegółów na temat aktualizacji.
Ostatnią aktualizację strategii CD Projekt przedstawił w marcu 2021 r.
CD Projekt skupia się nad produkcją dodatku do "Cyberpunk 2077". Trwają prace nad nowym "Wiedźminem"
CD Projekt skupia się nad zakończeniem prac nad dodatkiem do Cyberpunk 2077. Spółka poinformowała, że trwają prace preprodukcyjne nad nowym Wiedźminem. W IV kwartale 2022 roku zadebiutuje Wiedźmin 3 Dziki Gon Edycja Kompletna, ulepszony do konsol nowej generacji - przekazano na konferencji.
"W IV kwartale 2022 roku zadebiutuje 'Wiedźmin 3 Dziki Gon Edycja Kompletna', która będzie zawierała dodatki związane z serialem Netflixa i zostanie ulepszona do nowej generacji konsol" - poinformował na konferencji prezes Adam Kiciński.
"Największa część naszego zespołu pracuje obecnie nad +Phantom Liberty+, a drugi co do wielkości zespół pracuje nad najnowszym Wiedźminem" - dodał.
CD Projekt zaplanował na październik 2022 r. aktualizację strategii grupy. Ostatnią aktualizację strategii CD Projekt przedstawił w marcu 2021 r.
"(...) W ramach aktualizacji strategii rozwoju grupy, zarząd zapowiedział zwiększoną aktywność w kwestii fuzji i przejęć, co ma pomóc rozwijać studio CD Projekt RED i wspierać realizację strategii grupy" - poinformowano w omawianym na konferencji raporcie.
Kiciński poinformował, że aktualizacja strategii nie będzie zawierała dużych zmian.
"Chcemy podzielić się naszymi przyszłymi planami i pokazać w jaki sposób chcemy prowadzić nasz biznes" - powiedział.
Zysk netto CD Projektu w II kwartale 2022 roku wyniósł 44,8 mln zł wobec 37,7 mln zł konsensusu, w porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 38,3 proc., natomiast EBITDA spółki w II kwartale br. wyniosła 73 mln zł (-31 proc. rdr.) wobec konsensusu 66,5 mln zł.
Grupa wypracowała 161,8 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 163,7 mln zł (w przedziale oczekiwań 157,3-180 mln zł). Przychody spadły o 40,7 proc. wobec analogicznego okresu 2021 roku.
W całym pierwszym półroczu 2022 r. CD Projekt odnotował 377,9 mln zł przychodów, 137,5 mln zł zysku operacyjnego, 181 mln zł EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d. Dla porównania, w analogicznym okresie przed rokiem przychody wyniosły 470,6 mln zł, zysk operacyjny 122,6 mln zł, EBITDA 178 mln zł, a zysk netto j.d. 105 mln zł. (PAP Biznes)
Przychody ze sprzedaży GOG wyniosły 88,7 mln zł, a jego zysk operacyjny wyniósł 1,8 mln, z kolei przychody ze sprzedaży RED wyniosły 295,5 mln zł, a jego zysk operacyjny 135,7 mln zł.
mcb/ asa/