REKLAMA
WEBINAR

Zysk netto CD Projektu w II kw. '22 wyniósł 44,8 mln zł, wobec 37,7 mln zł konsensusu

2022-09-07 17:46, akt.2022-09-08 11:12
publikacja
2022-09-07 17:46
aktualizacja
2022-09-08 11:12

Zysk netto j.d. CD Projektu w drugim kwartale 2022 roku wyniósł 44,8 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy prognozowali wynik na poziomie 37,7 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 38,3 proc. Kurs w reakcji na wyniki wyraźnie odbijał z kilkuletnich minimów. 

Zysk netto CD Projektu w II kw. '22 wyniósł 44,8 mln zł, wobec 37,7 mln zł konsensusu
Zysk netto CD Projektu w II kw. '22 wyniósł 44,8 mln zł, wobec 37,7 mln zł konsensusu
fot. MOZCO Mateusz Szymanski / / Shutterstock

Grupa wypracowała 161,8 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 163,7 mln zł (w przedziale oczekiwań 157,3-180 mln zł). Przychody spadły o 40,7 proc. wobec analogicznego okresu 2021 roku.

Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 34,3 proc. do 52,2 mln zł. Konsensus zakładał 43,9 mln zł zysku.

Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale sięgnął, według wyliczeń PAP Biznes, 73,8 mln zł, co oznacza spadek w ujęciu rok do roku o 31 proc. Konsensus zakładał wynik w wysokości 66,5 mln zł.

W całym pierwszym półroczu 2022 r. CD Projekt odnotował 377,9 mln zł przychodów, 137,5 mln zł zysku operacyjnego, 181 mln zł EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d. Dla porównania, w analogicznym okresie przed rokiem przychody wyniosły 470,6 mln zł, zysk operacyjny 122,6 mln zł, EBITDA 178 mln zł, a zysk netto j.d. 105 mln zł.

W reakcji na wyniki kurs CD Projektu rósł po godz. 11.10 o ponad 7 proc. do 83,55 zł za akcję. Tym samym notowania podniosły się z kilkuletnich minimów, na których cena akcji znajdowała się od początku września. 

Bankier.pl

W drugim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 44,6 mln zł. Z kolei GOG, platforma dystrybucji cyfrowej gier, zanotowała 0,2 mln zł zysku netto.

Przychody CD Projekt RED wyniosły w drugim kwartale 2022 roku 116,1 mln zł, a przychody GOG sięgnęły 48,4 mln zł.

Jak podała spółka, pierwsze półrocze 2022 r. było bardzo aktywne, zarówno biznesowo, jak i operacyjnie, m.in. ze względu na wydanie next-genowej wersji Cyberpunka. Główny team deweloperski kontynuował intensywne prace nad dalszymi usprawnieniami i fabularnym dodatkiem do gry o nazwie “Widmo Wolności”. Jego wydanie jest planowane na 2023 r.

Spółka ocenia, że istotnym wydarzeniem pierwszego półrocza br., które wpłynie na przyszłe produkcje, było nawiązanie strategicznego partnerstwa z Epic Games. Na jego mocy przyszłe tytuły CD PROJEKT RED będą tworzone przy użyciu technologii Unreal Engine. Studio poinformowało, że na nowym silniku powstanie kolejna gra z zapowiedzianej, nowej wiedźmińskiej sagi.

"Wracamy do świata, który jest częścią historii CD Projekt. Tym samym zgodnie z zeszłoroczną zapowiedzią studio CD PROJEKT RED rozpoczęło równoległą pracę nad dwoma projektami klasy AAA" - dodał prezes Adam Kiciński.

Na 13 września planowany jest debiut na platformie Netflix 10-odcinkowego serialu anime Cyberpunk: EDGERUNNERS, którego studio jest współproducentem. Natomiast w czwartym kwartale spółka planuje wydanie Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji wykorzystującej moc konsol najnowszej generacji.

Jak podano w prezentacji, na październik planowana jest aktualizacja strategii grupy.

W raporcie napisano, że w ramach aktualizacji strategii rozwoju grupy, zarząd zapowiedział zwiększoną aktywność w kwestii fuzji i przejęć, co ma pomóc rozwijać studio CD Projekt RED i wspierać realizację strategii grupy.

Wyniki grupy CD Projekt w II kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł)

2Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr
Przychody 161,8 163,7 -1,2% -40,7% -25,1% 377,9 -19,7%
EBITDA 73,8 66,5 11,0% -31,0% -31,2% 181,0 1,7%
EBIT 52,2 43,9 18,9% -34,3% -38,8% 137,5 12,2%
zysk netto j.d. 44,8 37,7 18,8% -38,3% -35,0% 113,7 8,3%
marża EBITDA 45,6% 40,5% 5,08 6,42 -4,00 47,91% 10,09
marża EBIT 32,3% 26,7% 5,54 3,17 -7,21 36,39% 10,34
marża netto 27,7% 22,9% 4,74 1,11 -4,20 30,09% 7,78

CD Projekt planuje na październik aktualizację strategii

CD Projekt planuje na październik 2022 r. aktualizację strategii grupy - podała spółka w prezentacji wynikowej.

Spółka nie podała w prezentacji szczegółów na temat aktualizacji.

Ostatnią aktualizację strategii CD Projekt przedstawił w marcu 2021 r.

CD Projekt skupia się nad produkcją dodatku do "Cyberpunk 2077". Trwają prace nad nowym "Wiedźminem"

CD Projekt skupia się nad zakończeniem prac nad dodatkiem do Cyberpunk 2077. Spółka poinformowała, że trwają prace preprodukcyjne nad nowym Wiedźminem. W IV kwartale 2022 roku zadebiutuje Wiedźmin 3 Dziki Gon Edycja Kompletna, ulepszony do konsol nowej generacji - przekazano na konferencji.

"W IV kwartale 2022 roku zadebiutuje 'Wiedźmin 3 Dziki Gon Edycja Kompletna', która będzie zawierała dodatki związane z serialem Netflixa i zostanie ulepszona do nowej generacji konsol" - poinformował na konferencji prezes Adam Kiciński.

"Największa część naszego zespołu pracuje obecnie nad +Phantom Liberty+, a drugi co do wielkości zespół pracuje nad najnowszym Wiedźminem" - dodał.

CD Projekt zaplanował na październik 2022 r. aktualizację strategii grupy. Ostatnią aktualizację strategii CD Projekt przedstawił w marcu 2021 r.

"(...) W ramach aktualizacji strategii rozwoju grupy, zarząd zapowiedział zwiększoną aktywność w kwestii fuzji i przejęć, co ma pomóc rozwijać studio CD Projekt RED i wspierać realizację strategii grupy" - poinformowano w omawianym na konferencji raporcie.

Kiciński poinformował, że aktualizacja strategii nie będzie zawierała dużych zmian.

"Chcemy podzielić się naszymi przyszłymi planami i pokazać w jaki sposób chcemy prowadzić nasz biznes" - powiedział.

Zysk netto CD Projektu w II kwartale 2022 roku wyniósł 44,8 mln zł wobec 37,7 mln zł konsensusu, w porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 38,3 proc., natomiast EBITDA spółki w II kwartale br. wyniosła 73 mln zł (-31 proc. rdr.) wobec konsensusu 66,5 mln zł.

Grupa wypracowała 161,8 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 163,7 mln zł (w przedziale oczekiwań 157,3-180 mln zł). Przychody spadły o 40,7 proc. wobec analogicznego okresu 2021 roku.

W całym pierwszym półroczu 2022 r. CD Projekt odnotował 377,9 mln zł przychodów, 137,5 mln zł zysku operacyjnego, 181 mln zł EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d. Dla porównania, w analogicznym okresie przed rokiem przychody wyniosły 470,6 mln zł, zysk operacyjny 122,6 mln zł, EBITDA 178 mln zł, a zysk netto j.d. 105 mln zł. (PAP Biznes)

Przychody ze sprzedaży GOG wyniosły 88,7 mln zł, a jego zysk operacyjny wyniósł 1,8 mln, z kolei przychody ze sprzedaży RED wyniosły 295,5 mln zł, a jego zysk operacyjny 135,7 mln zł.

mcb/ asa/

doa/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Ranking najtańszych kont firmowych

Ranking najtańszych kont firmowych

Komentarze (6)

dodaj komentarz
skaurus
Rozumiem, że aktualizacja strategii zakłada robienie gier z pasją i stawianie graczy na pierwszym miejscu, tak jak było w przypadku serii Wiedźmin, i niespodzianka, można było zarobić, zbudować reputację i odnieść ogromny sukces z mizernym jak na warunki big game devu budżetem?

I to wszystko obyło się bez czarnych elfów i
Rozumiem, że aktualizacja strategii zakłada robienie gier z pasją i stawianie graczy na pierwszym miejscu, tak jak było w przypadku serii Wiedźmin, i niespodzianka, można było zarobić, zbudować reputację i odnieść ogromny sukces z mizernym jak na warunki big game devu budżetem?

I to wszystko obyło się bez czarnych elfów i wciskania kultury woke na każdym kroku. W momencie kiedy proces decyzyjny przeszedł w ręce korpo-szczurów powstaje to coś nad czym pracowali 8 lat.

Przykład, gracze doi dzisiaj podają misję Barona w Wiedźminie jako majstersztyk. Która misja w Cyberze ma równie wielki potencjał? Wszystkie wygladaja jak generowane przez tego samego szablonistę.

Od teraz w jednym zdaniu będzie przywoływany sukces wieśka i porażka cybera i żadna strategia tego nie zmieni.


5474n
O mordeczko, kto rozegrał, jako tako, questa sinnerman, raczej się z tobą nie zgodzi;]

e.g.
The Joshua Stephenson questline (Sinnerman) was one of the most incredibly dreadful yet thought-provoking narrative experiences I've ever played on a video game and here are my thoughts on it
znawca_wszystkiego
nie powyżej oczekiwań tylko -40% r/r! Co mnie obchaodzą oczekiwania jakiego tajemniczego kąsęsusa?
pawel11a
Znam ja już takich jak Ty. Za rok, jak będzie np. wzrost 1000%r/r, to powiesz, że co Cie obchodzi r/r, jak analitycy to przewidzieli...
Gamedev to nie sa stałe przychody. szczególnie, jeśli wydaje się tak rzadko gry... Czasem dochód spada, czasem rośnie. To inwestycja długoterminowa.
5th_element odpowiada pawel11a
I tego też należy się spodziewać na giełdzie, raz rośnie raz spada. Tutaj spada bo wyniki rdr kiepskie.
dadar123 odpowiada 5th_element
Tymczasem rośnie, znawco schabowego z podlaskich szynków

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki