REKLAMA

Zwiększ sprzedaż w swoim e-sklepie, czyli efektywny plan marketingowy 2015

2015-01-09 12:22
publikacja
2015-01-09 12:22

Efektywnie przeprowadzona kampania online marketingu to duże szanse dla sklepu internetowego. Odpowiednio zastosowane narzędzia mogą przyczynić się do wzrostu wejść na stronę e-sklepu nawet o ponad 30%, jednocześnie zmniejszając budżet reklamowy o 60%. Jakie zatem działania warto podjąć w 2015, aby uzyskać satysfakcjonujący wzrost sprzedaży?

Zwiększ sprzedaż w swoim e-sklepie, czyli efektywny plan marketingowy 2015
Zwiększ sprzedaż w swoim e-sklepie, czyli efektywny plan marketingowy 2015
/ ingimage
(ingimage)

Początek roku to dla każdego przedsiębiorcy kluczowy moment, w którym należy opracować plan strategiczny i operacyjny firmy na kolejne miesiące.  Założone działania i planowany rozwój biznesu, nierozerwalnie wiąże się z realizacją planu marketingowego. Na tym etapie rodzi się pytanie, jakie działania warto podjąć, aby wypracować imponujący zysk. Tutaj warto podkreślić, że przed właścicielami sklepów internetowych stoi bardzo poważne wyzwanie jakim jest stosowne określenie narzędzi marketingowych, umożliwiających urzeczywistnienie zakładanych celi.  Nie od teraz wiadomo, że nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy nie przyniesie firmie satysfakcjonujących przychodów bez przemyślanych i stosownych działań marketingowych. Chociaż narzędzi do promocji e-commerce nie brakuje, to warto zastanowić się nad tym, które z nich wybrać lub zsynchronizować, aby odnieść zamierzony efekt. Okazuje się, że spójny plan marketingowy, zakładający wykorzystanie określonych narzędzi online marketingu może znacząco przyczynić się do wzrostu popularności strony, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży. Jakie działania warto podjąć, aby zostać zauważonym przez klientów w sieci?

Facebook dalej skuteczny

Chociaż nieprzerwanie od kilku lat serwis Facebook króluje w strategiach online marketingu, to jednak nadal warto uwzględnić go w planie marketingowym. Powód jest bardzo prosty. Serwis poprzez ciągły rozwój, dostarcza właścicielom e-sklepów bardzo wiele możliwości, m.in. daje sposobność zaistnienia wśród potencjalnych klientów za stosunkowo niewielki budżet. Z analizy efektywności tego kanału wynika, iż poprawnie prowadzone działania mogą stanowić jedno z głównych źródeł odwiedzin sklepu internetowego. Jak wiadomo właśnie na tym w szczególności powinno zależeć osobom odpowiedzialnym za rozwój firmy. Im większa oglądalność witryny, tym większa popularność sklepu, a co za tym również idzie wzrost sprzedaży.

Wzrost popularności zakupów internetowych i zapotrzebowanie na reklamy generujące ruch w witrynach internetowych, znacząco wpływa na kierunek rozwoju serwisu, który dostrzegł zapotrzebowanie na ich promocję. Serwis Facebook wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli e-sklepów umożliwił optymalizację reklam w taki sposób, aby znacząco zwiększyć liczbę wejść potencjalnych klientów na stronę. Atrakcyjność tej formy reklamy polega głównie na tym, że przy jej tworzeniu możemy skorzystać z opcji dodania tzw. nakładki do działania, w postaci „Kup teraz!”.  Poprzez jasne i klarowne przekazanie klientowi, czego od niego oczekujemy (w tym momencie zakupu) bezpośrednio wpływamy na podjęcie przez niego decyzji. Reklama w serwisie Facebook jest w czasie rzeczywistym, poprzez co realnie wpływa na zachowanie klienta. Dodanie do reklamy słów „Kup teraz!” wprost komunikuje użytkownikom, że powinni dokonać zakupu. W ten sposób, po bezpośrednim kliknięciu w przycisk klient automatycznie zostaje przeniesiony do odpowiedniej podstrony sklepu, na której może dokończyć proces zakupowy.

Reklamodawcy nie powinni bagatelizować także możliwości promocji wielu produktów w tym samym czasie.  Taka opcja dostępna jest tylko za pośrednictwem specjalnie przygotowanej integracji z systemem reklamowym serwisu, tzw. interfejsem API Facebooka. Dlaczego warto z niej korzystać? Przede wszystkim dlatego, by pokazać użytkownikowi bogaty asortyment swojego sklepu. To klient zdecyduje, która część reklamy (który produkt) w danym momencie interesuje go najbardziej. Po kliknięciu na przedmiot zainteresowania użytkownik od razu zostaje przeniesiony do podstrony, umożliwiającej zakup produktu.

Poza technicznymi możliwościami przekazów reklamowych istotne pozostaje także to, w jaki sposób można je kierować do potencjalnych klientów, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Z pewnością kluczowy z perspektywy sklepów internetowych jest remarketing, czyli reklama wyświetlana tylko tym użytkownikom, którzy w przeszłości wykazali już zainteresowanie naszymi produktami. Dzięki temu odpowiednio skonstruowany przekaz reklamowy wyświetli się osobom odwiedzającym w przeszłości nasz e-sklep. Przypomnienie użytkownikom serwisu o możliwości skorzystania m.in. z obowiązującej promocji pozwoli zwiększyć sprzedaż. Z doświadczeń oraz analizy efektywność kampanii remarketingowych na Facebooku wynika, że koszt uzyskania danej reakcji np. zakupu może być do 60% niższy niż w pozostałych kanałach. 

Nie bagatelizuj remarketingu 

Brak zainteresowania i wyuczona ignorancja przekazów reklamowych  w sieci spowodowała, iż Internauci dostrzegają tylko te komunikaty, które dostosowane są do ich oczekiwań. Stąd też dostrzegalny staje się trend dopasowania reklamy pod kątem oczekiwań potencjalnego klienta.

Kluczowego znaczenia nabiera remarketing, umożliwiający dotarcie i powtórne pozyskanie utraconego konsumenta. Możliwe staje się to poprzez skonstruowanie spersonalizowanego przekazu tekstowego i wizualnego reklamy oraz sprecyzowanie jej kierowania w taki sposób, aby konsument podjął oczekiwane działania m.in. zakupił produkt. Poprzez takie działanie mamy szansę na nowo przypomnieć się klientowi, który już kiedyś dokonał zakupu i być może obecnie będzie ponownie chętny, aby skorzystać z naszej oferty. Jest to również okazja, aby nasz komunikat trafił do tych klientów, którzy z jakiś nieznanych nam przyczyn (np. braku połączenia internetowego) przerwali dokonywania transakcji. Im również możemy dyskretnie przypomnieć o tym, aby dokończyli to, co w przeszłości zaczęli.

Remarketing Google AdWords może przybierać rozmaite formy, od tekstowych lub graficznych wyświetlanych na stronach współpracujących z Google Display, aż po reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google, tzw. linki sponsorowane. Szczególną uwagę należy zwrócić na tzw. remarketing dynamiczny, umożliwiający użytkownikom wyświetlanie reklam z produktami, które już w przeszłości przeglądali. W ten sposób komunikat perswazyjny pozwala budować rzeczywistą sprzedaż, poprzez nakłanianie do sfinalizowania zaczętego już kiedyś zakupu.

Aby rozpocząć tworzenie kampanii tego typu nie wystarcza już standardowy tag remarketingowy. Należy go uzupełnić o parametry definiujące użytkownika, który został powiązany z polem danego produktu. 

Video sprzedaje lepiej?

Rola content marketingu w formie tekstowej już od kilku miesięcy niepodważalnie wskazuje na to, że konsumenci w sieci poza mało wartościowymi treściami, poszukują również merytorycznych wskazówek. Dotąd reklamodawcy kładli nacisk głównie na pisemne formy przekazywania Internautom interesujących ich tematów. Jak będzie to wyglądało w 2015 roku? Okazuje się, że w strategiach sprzedaży e-commerce nie powinno zabraknąć materiałów video na YouTube. Poprzez możliwość precyzyjnego kierowania reklam, w tym między innymi opcję remarketingu na YouTube, informacja o ofercie sklepu internetowego może dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanych konsumentów.

Magdalena Lempart, HarmoniquePR

 

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
~ursus
Zwiększenie sprzedaży to również otwieranie się na kolejne rynki. Z pomocą firmy Nowe Kolory udało mi się rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii, co znacznie poprawiło moją pozycję.
~janush
fajne informacje ale odsyłam też tutaj http://poradnik.wfirma.pl/-4-sposoby-na-zwiekszenie-efektywnosci-sklepu-internetowego bo są bardzo na czasie
~luca24
Na blogu http://www.blog.adriankolodziej.pl ostatnio znalazłem trochę ciekawych kwestii związanych z e biznesem. Blog prowadzi zawodowy doradca Adrian Kołodziej, mam zamiar się wybrać do niego na szkolenie, bo słyszałem dobre opinie.

Powiązane: Jak założyć sklep internetowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki