REKLAMA

Zmiany w Wondze. Będą nowe produkty

Wojciech Boczoń2019-06-07 10:36analityk Bankier.pl
publikacja
2019-06-07 10:36

Wonga planuje nowe otwarcie i mierzy w bardziej wymagającego klienta. Nie będzie już żartów i pacynek w reklamach, a nową twarzą marki zostanie znany aktor. Firma podwyższa kwoty pożyczek do 20 tys. i wprowadza wakacje kredytowe.

Wonga zadebiutowała w Polsce w 2012 roku jako kolejna firma oferująca chwilówki na drobne kwoty. Zaczęło się od 500 zł na 30 dni. Od początku działalności udzieliła ponad 1,5 mln pożyczek, a baza klientów przekroczyła 1,1 mln  Z biegiem czasu kwota pożyczki była wydłużana. Teraz firma przekracza kolejną granicę – wprowadzi do oferty pożyczki na kwotę 20 tys. zł, czyli równowartości średniej klasy samochodu z rynku wtórnego.

– Mamy wielkie nadzieje na nowe otwarcie, czyli realizację planu, który w głowach mieliśmy już od dawna – mówi Tomasz Fedyna, członek zarządu Wonga Polska – System oceny ryzyka, a także całą pracę produktowo-koncepcyjną mieliśmy już na finiszu, ale brakowało nam istotnego elementu w postaci wsparcia finansowego od właściciela. Wonga brytyjska miała bowiem inne priorytety niż wspieranie biznesu w Polsce – raczej starała się uratować swój model biznesowy w Wielkiej Brytanii – dodaje.

/ Wonga

Wbrew rynkowym trendom

Pod koniec kwietnia polski oddział Wongi został przejęty przez firmę KRUK. Wartość transakcji opiewała na 97,1 mln zł. Na tę kwotę składa się wartość udziałów sprzedawanej spółki i prawa do własności marki (3,0 mln zł) oraz spłata jej zobowiązań należnych sprzedającemu (94,1 mln zł). Dzięki temu Wonga może rozpocząć całkiem nowy rozdział działalności w Polsce i zaoferować nowe produkty.

– Mamy właściciela, który nabył spółkę z intencją rozwoju. Mamy też plan, by pójść trochę wbrew rynkowym trendom w segmencie pożyczkowym i zaczerpnąć najlepsze elementy z sektora bankowego. Chcemy, by z naszego produktu powstała hybryda: z jednej strony pożyczka będzie charakteryzować się funkcjami podobnymi do bankowej, z drugiej strony proces wnioskowania o pożyczkę pozostanie prosty i szybki oraz całkowicie on-line jak dotychczas – mówi Fedyna.

Nowości w ofercie

Obok podwyższenia kwoty pożyczki do 20 tys. zł, firma wprowadza trzy nowości dobrze znane z rynku bankowego. Pierwszą z nich będą wakacje kredytowe, czyli możliwość odroczenia jednej wybranej raty na inny termin, na przykład na koniec pożyczki. Drugi element to jedna rata gratis, dla tych którzy bez zaległości regulują swoje zobowiązania. Trzeci daje możliwość odroczenia spłaty raty o 7 dni. To jednak nie koniec zmian.

– 10 czerwca startujemy z kampanią telewizyjną, w której wystąpi celebryta mający w swoim DNA wpisaną wiarygodność – mówi szef Wongi. – Na tę chwilę nie mogę jeszcze zdradzić nazwiska, bo chcemy wykorzystać element zaskoczenia. Mamy nadzieję, że nowa kampania pozwoli się nam oderwać nieco od sektora pożyczkowego, może nie w sensie prawnym, bo nie mamy licencji bankowej i nie będziemy się o nią ubiegać, ale mentalnym. Chcemy podążać w stronę solidnych klientów, potrzebujących większych kwot i będących wrażliwymi na jakość obsługi – dodaje Fedyna.

Wonga wchodzi na rynek, na którym jest bardzo silna konkurencja

Pożyczki pozabankowe na wyższe kwoty wymagają wielkiej ostrożności i doświadczenia – komentuje Jarosław Ryba, prezes Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych. - Jest to produkt, który wymaga bardzo dużego zaangażowania ze strony instytucji pożyczkowej i nie chodzi tylko o kapitał. Ważny jest monitoring całego cyklu życia takiej pożyczki, a cena dla klienta nie może być rażąco wygórowana inaczej łatwo narazić się na zarzuty praktyk lichwiarskich – dodaje.

Jego zdaniem Wonga posiada już odpowiednie zaplecze do tego, by uruchomić tego rodzaju technologicznie zaawansowany produkt. - Czy jednak okaże się on sukcesem? Banki w ostatnich miesiącach zwiększyły swoje zaangażowanie na rynku kredytów konsumenckich, firmy pożyczkowe notują spadki. Oznacza to, że Wonga wchodzi na rynek, na którym jest bardzo silna konkurencja ze strony instytucji, które przy tego rodzaju produktach mają przewagi praktycznie w każdym obszarze – dodaje – mówi Ryba.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Prześwietla i recenzuje najnowsze produkty i usługi finansowe, zajmuje się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem finansów osobistych. Ma konto w każdym banku, więc systemy bankowości internetowej i mobilnej nie mają dla niego tajemnic. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący PRNews.pl - największego w kraju serwisu dla branży bankowej. Laureat nagrody dziennikarskiej im. Mariana Krzaka, Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich.

Tematy
Wybierz konto firmowe, które zarabia na Ciebie i zyskaj premię do 1250 zł.

Wybierz konto firmowe, które zarabia na Ciebie i zyskaj premię do 1250 zł.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
carlito1
Celebryta i zaufanie to już się kłuci. Strzelam, że będzie to Fronczewski albo wojewódzki
tbielik
Najlepszy zwyczaj, to nie pożyczaj. A byłem niewolnikiem banku przez ponad 10 lat. Obecnie jestem wolnym człowiekiem (od banków). Konta mam lecz z plusem.
karbinadel
"technologicznie zaawansowany produkt" - komuś chyba naprawdę upały dają się we znaki

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki