Spółka Rafała Brzoski stawia na ekologię i wprowadza nową maszynę do nadawania i odbierania przesyłek – Appkomat InPost. Nowy model Paczkomatu obsługiwany jest całkowicie przez smartfon.
Pierwsze maszyny pojawią się w Krakowie i Warszawie. Klienci mogą skorzystać z nowości za pomocą nowej wersji aplikacji InPost Mobile, którą można
pobrać z jednego z oficjalnych sklepów: Google
Play, App Store lub Huawei AppGallery. Spółka informuje, że kolejne urządzenia będą sukcesywnie pojawiać się w innych
polskich miastach.


Wracając do ekologicznego aspektu, jak podaje firma: korzystanie z tradycyjnego Paczkomatu pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 75 proc. w porównaniu do poziomu emisji przy indywidualnych dostawach paczek do domów, a w przypadku nowej wersji maszyny jej wpływ na środowisko będzie jeszcze lepszy.
"Działania na rzecz poprawy środowiska to jeden z kluczowych filarów działalności InPostu i jego strategii ESG. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązania, które nie tylko usprawnią czy unowocześnią nasze usługi, ale realnie przyczynią się do poprawy i obniżenia negatywnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jestem pewien, że tak jak wcześniejsze nasze urządzenia, tak nowo zaprojektowany Appkomat InPost stanie się wzorem wskazującym kierunek rozwoju dla procesów logistycznych w e-commerce w XXI wieku" – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki.
Aby funkcjonować, Appkomat InPost potrzebuje mniej energii elektrycznej niż tradycyjny Paczkomat. Jedną z istotnych zmian jest rezygnacja z dużego ekranu wyświetlania. Jego brak i mniejsza liczba komponentów, z jakich zbudowany jest Paczkomat, pozwala znacznie zmniejszyć zużycie prądu podczas eksploatacji.
Ponadto część z maszyn będzie w przyszłości wyposażona w panele fotowoltaiczne oraz czujniki, które umożliwią sprawdzenie stanu powietrza w okolicy.
DU