ING Bank Śląski zmienia sposób logowania

2019-08-14 09:51
publikacja
2019-08-14 09:51

Klienci ING Banku Śląskiego będą musieli mieć pod ręką telefon podczas logowania do bankowości internetowej. Bank zapowiedział, że od 20 sierpnia wprowadza dodatkowe potwierdzanie niektórych operacji i dostosowuje się do wymagań wynikających z dyrektywy PSD2.

Druga wersja dyrektywy o usługach płatniczych nakłada na dostawców wymóg stosowania tzw. silnego uwierzytelnienia przy niektórych operacjach. O szczegółach zmian w ofertach banków informowaliśmy już na łamach Bankier.pl. ING Bank Śląski w komunikacie datowanym na 12 sierpnia podał termin startu nowych rozwiązań. Zmiany wejdą w życie już 20 sierpnia 2019 r.

/ fot. Jaap Arriens / ZUMA Press

Użytkownicy bankowości internetowej Moje ING będą musieli mieć pod ręką telefon. Logowanie będzie mogło odbywać się na 2 sposoby:

  1. Podanie loginu i wybranych znaków z hasła, czyli tak jak obecnie.
  2. Podanie loginu, wybranych znaków z hasła oraz kodu jednorazowego wysłanego w wiadomości SMS.

Bank informuje, że o wyborze opcji decydować będzie system instytucji. „Za każdym razem, gdy będziesz się logować lub zlecać dyspozycje w aplikacji, nasz system bezpieczeństwa błyskawicznie przeanalizuje sytuację i dobierze odpowiedni sposób autoryzacji. Oceni też, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna” – czytamy w komunikacie. Ustawa o usługach płatniczych wymaga silnego uwierzytelnienia (opcja 2) m.in. podczas pierwszego logowania, dostępu do informacji wrażliwych (np. dane osobowe) oraz co najmniej raz na 90 dni przy dostępie do serwisu transakcyjnego.

Podobne zmiany pojawią się podczas logowania do aplikacji bankowości mobilnej. Tu możliwe będą 3 scenariusze:

  1. Podanie wyłącznie PIN do aplikacji.
  2. Zastosowanie odcisku palca lub Face ID.
  3. Zastosowanie identyfikacji biometrycznej i dodatkowo podanie PIN do aplikacji.

ING Bank Śląski wskazuje, że podczas zlecania operacji w bankowości mobilnej również będzie można się spotkać z dodatkową autoryzacją. Polegać ona będzie na wpisaniu hasła przesłanego SMS-em lub podaniu PIN-u do m-bankowości.

Instytucja przypomina klientom o konieczności sprawdzenia, czy numer telefonu podany do autoryzacji jest aktualny. Zmiany nie wymagają ustalenia nowego PIN-u ani hasła do bankowości internetowej.

MK

Źródło:
Tematy
Rozwiń firmę z terminalem płatniczym

Rozwiń firmę z terminalem płatniczym

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
lakiluuk
Zamontować alkomaty do telefonu a programiści napiszą algorytm który będzie się nazywał "Piłeś nie płać."

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki