Grupa Żabka, która w poniedziałek otworzyła w Krakowie swój 12-tysięczny sklep w Polsce, zamierza w najbliższych kilku latach utrzymać tempo rozwoju zakładające uruchamianie ok. 1,3 tys. placówek rocznie. Firma szacuje, że potencjał rynku w naszym kraju to ok. 20 tysięcy sklepów pod szyldem Żabka.


Jak ocenił Adam Manikowski, szef jednostki biznesowej Żabka Polska, otwarcie 12-tysięcznej placówki jest krokiem milowym dla spółki i dowodem na jej dynamiczną ekspansję w Polsce.
- Otwieramy zgodnie z deklaracjami ok. 1,3 tys. sklepów rocznie (...) i to tempo przez kilka lat zostanie utrzymane – powiedział Manikowski dziennikarzom w Krakowie.
Zaznaczył, że Żabka jest najszybciej rozwijającą się siecią handlową na rynku i tę pozycję zamierza dalej utrzymywać. Według wiceprezesa, spółka szacuje potencjał polskiego rynku na około 20 tysięcy sklepów pod szyldem Żabka.
- To pokazuje też jak format Żabki się zmienia i jesteśmy w stanie obecnie funkcjonować w wielu lokalizacjach, w których jeszcze kilka lat temu nie planowaliśmy być – obecnie jesteśmy czymś więcej niż tylko sklepem, to jest także gastronomia czy centrum usług – zaznaczył przedstawiciel spółki.
Jak dodał, sklepy sieci prowadzi ponad 10 tysięcy franczyzobiorców, a bezpośrednio i pośrednio Grupa Żabka utrzymuje łącznie ponad 68 000 miejsc pracy w Polsce, Rumunii i Luksemburgu.
- To pokazuje jak ważną częścią jesteśmy nie tylko lokalnej społeczności, ale też gospodarki w Polsce – podkreślił Manikowski.
Grupa Żabka informowała w sierpniu, że jej przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o 14,7 proc. do 12,8 mld zł, zysk brutto wyniósł 2,1 mld zł, a skorygowany wynik EBITDA 1,654 mld zł. (PAP)
rgr/ mrr/






















































