Na wstępie przypomnijmy, że Zakład prowadzi konta, odprowadza składki (OFE/NFZ), i orzeka w sprawach niezdolności do pracy/rentowych dla 14,5 mln ubezpieczonych. Ma 7,5 mln świadczeniobiorców, dla których ustala uprawnienia, oblicza wysokość, dokonuje przeliczeń i wypłaca emerytury i renty oraz 2,1 mln płatników składek, dla których pobiera i rozlicza składki na wyodrębnione fundusze.
ZUS postanowił więc zbadać poziom zadowolenia tych, którzy z nim obcują, jednocześnie poznać oczekiwania i priorytety klientów w zakresie ich obsługi. Pod lupę zostanie wzięta nie tylko obsługa w placówce ZUS, ale również przez internet i telefon.
Badanie zostanie przeprowadzone na trzech grupach: przedsiębiorcach, ubezpieczonych oraz świadczeniobiorcach. Będzie składało się z 7 etapów – pierwszy rozpocznie się jeszcze w tym roku i będzie trwał do lutego 2011 r.
Jak mówi prezes ZUS Zbigniew Derdziuk: - Strategia, którą wdrażamy jest odpowiedzią ZUS na zmiany zachodzące w otoczeniu społecznym. Z jednej strony związane są one z rozwojem społeczeństwa informacyjnego i postępującą elektronizacją usług, z drugiej zaś - z rosnącymi oczekiwaniami społeczeństwa wobec instytucji publicznych w zakresie racjonalności w wydatkowaniu środków publicznych i jakości świadczonych usług.
ZUS zapewnia, że dzięki temu badaniu chce stać się w ciągu kilku lat liderem wśród instytucji publicznych pod względem jakości obsługi klientów, gwarantując jednocześnie przejrzystość gospodarki finansowej oraz wysokie standardy kontroli kosztów. Chce to osiągnąć poprzez zmiany organizacyjne i wykorzystanie unijnych funduszy.
Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl
Zobacz też:
» Świąteczne paczki dla dzieci pracowników zwolnione z podatku
» Kiedy zapłacisz za puszczanie świątecznej muzyki
» Zimowy przestój? Złóż wniosek o zawieszenie działalności
» Świąteczne paczki dla dzieci pracowników zwolnione z podatku
» Kiedy zapłacisz za puszczanie świątecznej muzyki
» Zimowy przestój? Złóż wniosek o zawieszenie działalności




























































