TYLKO U NAS

Youtuberzy w mediach

2016-07-11 12:40
publikacja
2016-07-11 12:40

DonGURALesko i MaxFloRec zdominowali cykliczny raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na temat najpopularniejszych polskich vblogerów. Zebrali po 2 tys. materiałów, wartych razem 5,4 mln złotych.

Youtuberzy w mediach
Youtuberzy w mediach
/ youtube.com

W analizie podsumowano obecność medialną 25 najbardziej medialnych youtuberów z zestawienia 100 najbardziej popularnych polskich kanałów youtube. Pod uwagę wzięto materiały z prasy, internetu, radia i telewizji, które opublikowano w 2015 r. Bezsprzecznie liderami raportu zostali donGURALesko – na jego temat ukazało się 2,1 tys. materiałów oraz MaxFloRec – 1,9 tys. publikacji. Trzecie miejsce zajął Cyber Marian (1,4 tys.), a na kolejnych uplasowali się SA Wardęga (1,3 tys.), Ajgor Ignacy (1,2 tys.), Asfalt Records (1,2 tys.) i AbstrachujeTV (1,1 tys.). W TOP 10 znaleźli się także littlemooonster96 (1,1 tys.), Step Records (1,0 tys.) i Red Lipstick Monster (0.9 tys).

fot. / / Press Service

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat youtuberów w 2015 r.

Zdecydowana większość materiałów, które nawiązywały do vblogów, pochodziła z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem okazała się prasa, a następnie radio i telewizja.

Youtuberów nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o kanałach donGURALesko, AbstrachujeTV i SA Wardęga.

Teksty na temat lidera zestawienia, donGURALesko najczęściej były opublikowane na portalach Cgm.pl, Rapduma.pl i Facebook.pl. Natomiast w prasie dominowały tytuły „Gazeta Wyborcza – Płock”, „Gazeta Wyborcza – Trójmiasto” i „Gazeta Ostrowska”, a w RTV Polskie Radio Program 4, Radio ESKA Łódź oraz Radio ESKA Warszawa.

fot. / / Press Service

Wykres 2.  Rozkład w czasie publikacji na temat donGURALesko w 2015 r.

W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji liderem okazał się Cyber Marian. 6,1 mln złotych – tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu, prasie, i internecie, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji vbloga, co w przypadku opublikowanych materiałów. Kolejne miejsca pod względem AVE uzyskali 20m2 (5,9 mln zł), Polimaty (5,6 mln zł), SA Wardęga (5,6 mln zł) oraz ReZigiusz (5,3 mln zł).

fot. / / Press Service

Wykres 3.  Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat youtuberów w 2015 r.

Pełny raport

Źródło:Artykuł sponsorowany
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Telewizja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki