Xiaomi, producent smartfonów zwany „chińskim Apple”, ma niedługo pojawić się na polskim rynku. Według nieoficjalnych doniesień mediów koncern ma toczyć rozmowy z polskimi dystrybutorami sprzętu elektronicznego.


Jako pierwszy o planach Xiaomi poinformował serwis Tabletowo.pl. Według anonimowego źródła portalu, smartfony chińskiej firmy mają trafić na polskie półki już w przyszłym tygodniu. Innymi informacjami dysponuje jednak serwisu WirtualneMedia.pl, który donosi, że pojawienie się Xiaomi w najbliższym czasie w Polsce jest pewne tylko na 50 proc. Oba media zgadzają się jednak co do faktu, że chiński producent toczy zaawansowane rozmowy z partnerami.
Wersje obu portali różnią się między sobą także strategią, jaką Xiaomi miałoby przyjąć w prowadzeniu sprzedaży. Pierwsza z nich zakłada przyznanie wyłączności na sprzedaż jednej z sieci sklepów elektronicznych. Według drugiej, Xiaomi jest zdecydowane na współpracę tylko z „dużymi graczami” i będzie testować kilku dystrybutorów. Na początek w oficjalnej sprzedaży mają pojawić się tylko smartfony Xiaomi Redmi 3s, następnie sukcesywnie dostępne będą kolejne modele.
Xiaomi jest piątym największym dostawcą smartfonów na świecie. Ostatnio jednak spółka miała problem na swoim rodzimym rynku. Jeszcze w 2015 r. sprzedawała najwięcej smartfonów w Chinach. Wyniki za II kw. 2016 r. nie napawają jednak optymizmem. Xiaomi straciło bowiem palmę pierwszeństwa na rzecz Huawei, odnotowując spadek liczby sprzedanych smartfonów o 38,4 proc.
Firma zyskała przydomek „chińskiego Apple” dzięki wzorowaniu się na urządzeniach amerykańskiej firmy. Niedawno światło dzienne ujrzał pierwszy laptop marki – Mi Notebook Air, który ma być odpowiedzią na MacBooka Air.
AŚ