Odstęp i możliwość umycia rąk. Są wytyczne dla pośredników nieruchomości

Pracodawcy powinni zapewnić odpowiednie warunki pracy pracownikom np. rękawiczki jednorazowe, środki do dezynfekcji, dostęp do miejsc, gdzie mogą umyć ręce - odpowiada GIS na pytanie Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości ws. zapewnienia właściwych warunków pracy przez pośredników nieruchomości.

(fot. elxeneize / Shutterstock)

Jak wskazał sanepid w wytycznych przekazanych PFRN, ryzyko zakażenia koronawirusem zmniejszy zachowanie bezpiecznej odległości do rozmówcy (1-1,5 m) oraz między stanowiskami pracy (co najmniej 1,5 m).

Pracownicy i klienci powinni mieć też dostęp do miejsc, w których mogą umyć ręce mydłem i wodą. Dozownik z płynem odkażającym ręce, podobnie jak instrukcja mycia rąk powinny znajdować się w widocznym miejscu. Dozownik musi być na bieżąco uzupełniany.

GIS przypomniał także, że należy unikać dotykania twarzy rękami, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegać higieny oddychania i kaszlu, podczas którego należy zgiętym łokciem lub chusteczką zakryć usta i nos. Jak najszybciej wyrzucić zużytą chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce mydłem i wodą lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min.60 proc.).

Ponadto sanepid zalecił, by powierzchnie w pracy były czyste i higieniczne. Biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze muszą być regularnie przecierane środkiem dezynfekcyjnym lub wodą z detergentem, a toalety regularnie i starannie sprzątane, również przy użyciu wody z detergentem. 

autorka: Klaudia Torchała

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 9 1a2b

no i co z tego

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.