Za najważniejsze cechy menedżera w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego, badani oprócz elastyczności w podejściu do problemu (65%) i umiejętności zarządzania ludźmi (64%), wskazali także kreatywność (51%), doświadczenie (51%) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45%). Z drugiej strony według respondentów badania Talent Club, mimo funkcjonowania w sytuacji kryzysu, menedżer nie może działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu. Powinien otoczyć się osobami, z którymi dobrze mu się pracuje, które budują przyjazną atmosferę pracy, a także zgrany i skuteczny zespół.
Tak więc sami menedżerowie za zbędne lub niepotrzebne uznali cechy powszechnie przypisywane jeszcze kilka lat temu najlepszej kadrze kierowniczej funkcjonującej w brutalnym i nieczułym świecie biznesu. Z kolei za niezbędne kwalifikacje uznali cechy świadczące o fachowości osoby zajmującej dane stanowisko – bycie specjalistą w swojej dziedzinie, wykształcenie oraz talent.
Najlepsze wyniki osiągają menedżerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników do osiągnięcia jednego wspólnego wszystkim celu. Menedżer musi stać się liderem dla swoich podwładnych, wskazywać cel i pozostawiać możliwość wyboru najlepszej drogi. Dlatego firmy coraz częściej podchodzą indywidualnie do rozwoju swoich podwładnych i dbają, by nie doświadczyli wypalenia zawodowego i braku równowagi między życiem zawodowym i prywatnym i budowali swoją karierę w oparciu o potencjały i mocne strony.
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim badaniu Polski Menedżer 2010!
Wypełnij ankietę i dowiedz się co wyróżnia polskiego menedżera? Raport zostanie opublikowany w listopadzie 2010 na www.talentclub.pl.
***
Badanie Talent Club
Wyniki raportu „Polski menedżer w czasach kryzysu” są uzupełnieniem badania w ramach programu Talent Club – Polski Menedżer 2009. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych zamieszczonych na stronie www.talentclub.pl w miesiącach marzec – wrzesień 2009. Łącznie wzięło w nim udział 285 respondentów.
W badaniu „Polski Menedżer 2009” zostało przebadanych 1 461 menedżerów, uczestników programu Talent Club. Badanie zostało przeprowadzone w dniach: 19.09.2008 – 30.09.2009r.
Charakterystyka respondentów
Rozkład płci respondentów pokazał, że w badaniu wzięła udział niewielka przewaga kobiet (56%), nad mężczyznami (44%). Wśród respondentów badania najliczniejszą grupę zawodową stanowili menedżerowie (35%), kierownicy działu (27%) i specjaliści (19%). Aż 18% uczestników badania pracuje w branży finansowo - bankowej. Niewiele mniejszą grupę - 15%, stanowią osoby pracujące w branży handlowej – hurtowej i detalicznej. 14% respondentów to pracownicy produkcji, dystrybucji lub logistyki.

***
O programie Talent Club
Talent Club to ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej. Celem programu jest zachęcanie menedżerów do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy przy wykorzystaniu specjalnych testów i platformy e-learningowej dostępnej na stronie www.talentclub.pl. Partnerami merytorycznymi programu są: Extended Disc Polska, Learn Up, Architekci Kariery, Time for Team, Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Morgan Brown Group oraz Kancelaria Malinowski, Płachta & Wspólnicy. Program wspiera PKPP Lewiatan.
Organizatorem i pomysłodawcą Talent Club jest firma Diners Club Polska. / Fleishman-Hillard
Źródło:Informacja prasowa