Po wyraźnie lepszych od prognoz wynikach z pierwszego kwartału kolejne trzy miesiące pokazały gorsze rezultaty w odniesieniu do poprzedniego roku i kwartału, ale były zbieżne z rynkowym konsensusem. Prezes mówi o pozytywnym odbiorze najbliższej premiery, która zaplanowana jest w bieżącym kwartale.


W drugim kwartale CD Projekt miał według wyliczeń PAP 150,4 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 7 proc. rdr. i 14 proc. kdk. Konsensus zakładał 146,6 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 52,3 mln zł, czyli była mniejsza o 29,1 proc. rdr i 45,8 proc. kdk przy prognozach ekspertów na poziomie 46,8 mln zł. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 21,6 mln zł i był niższy o 51,8 proc. rdr i 69 proc. kdk. Tutaj konsensus przewidywał 21,1 mln zł zysku netto.


W całym pierwszym półroczu przychody sięgnęły 325,21 mln zł wobec 377,92 mln rok temu. Oznacza to spadek o 14 proc. rdr. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 99,09 mln zł i był niższy o 28 proc. rdr., a EBITDA była na poziomie 148,9 mln zł. Zysk netto zamknął się kwotą 91,27 mln zł i spadł o blisko 20 proc.
Wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2023 r. była niższa w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, między innymi za sprawą wydania w pierwszym kwartale minionego roku gry Cyberpunk 2077 w wersji na konsole nowej generacji. Wspomniana premiera uczyniła pierwszy kwartał 2022 r. najlepszym pierwszym kwartałem w historii Grupy - tłumaczy spółka.
W drugim kwartale bieżącego roku w Grupie CD Projekt wprowadzone zostały Program motywacyjny A i Program motywacyjny B, zastępujące dotychczasowy program motywacyjny funkcjonujący od 2020 r. Łączna wartość kosztów grupy związanych z funkcjonowaniem programów motywacyjnych w trakcie pierwszego półrocza 2023 r. wyniosła 10,39 mln zł - informuje raport.
Poniżej wyliczenia PAP w formie tabeli (dane w mln zł):
2Q2023 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2023 | rdr |
Przychody | 150,4 | 146,6 | 2,60% | -7,00% | -13,90% | 325,2 | -14,00% |
EBITDA | 52,3 | 46,8 | 11,80% | -29,10% | -45,80% | 148,9 | -17,80% |
EBIT | 27,6 | 22,8 | 20,90% | -47,10% | -61,40% | 99,1 | -27,90% |
zysk netto j.d. | 21,6 | 21,1 | 2,20% | -51,80% | -69,00% | 91,3 | -19,80% |
marża EBITDA | 34,80% | 31,80% | 2,93 | -10,85 | -20,48 | 45,78% | -2,12 |
marża EBIT | 18,40% | 15,50% | 2,86 | -13,89 | -22,59 | 30,49% | -5,89 |
marża netto | 14,40% | 14,30% | 0,04 | -13,35 | -25,5 | 28,07% | -2,03 |
Seria kolejnych kwartałów bez dużej premiery w obecnym dobiegnie końca, ponieważ na 26 września CD Projekt zapowiedział premierę jedynego płatnego dodatku (DLC) do wydanego w 2020 r. „Cyberpunka 2077”. DLC pod tytułem „Widmo Wolności” będzie przeznaczony na konsole obecnej generacji (PlayStation 5, Xbox Series S i X) oraz PC. Ponadto spółka planuje udostępnić graczom Update 2.0 – największą z dotychczasowych aktualizacji do Cyberpunka 2077 na konsole najnowszej generacji i PC - czytamy w raporcie.
„Intensyfikujemy działania promocyjne związane ze zbliżającą się wielkimi krokami premierą Widma Wolności. Jednym z nich jest trwający Phantom Liberty Tour, czyli seria wydarzeń skierowanych dla społeczności graczy, podczas których przedpremierowo mogą zagrać we fragment dodatku” – mówi Adam Kiciński, prezes CD PROJEKT.
„Pozytywne reakcje graczy i przedstawicieli mediów napawają nas optymizmem. Wierzymy, że udana premiera dodatku będzie kolejnym potwierdzeniem ogromnego potencjału franczyzy Cyberpunka” - dodaje. Spółka w raporcie prezentuje ogromne zainteresowanie mediów premierą.


"Poza ostatnim, najbardziej intensywnym etapem produkcji Widma Wolności, od początku roku kontynuowaliśmy również prace nad pozostałymi projektami - przede wszystkim pierwszą grą z nowej trylogii wiedźmińskiej. Łącznie nasze nakłady na prace rozwojowe przekroczyły w I półroczu 160 mln zł" powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz.
W poprzednim kwartale CD Projekt ogłosił kilka ważnych z punktu widzenia działalności operacyjnej informacji. To przede wszystkim zwolnienia w amerykańskim studiu The Molasses Flood. Spółka informowała także o odwróceniu odpisów i kontynuacji projektu „Sirius”, który stał pod znakiem zapytania według komunikacji z marca bieżącego roku.
W maju CD Projekt ogłosił, że trylogia wiedźmińska sprzedała się łącznie w ponad 75 milionach egzemplarzy, w tym "Wiedźmina 3: Dziki Gon" kupiło ponad 50 milionów graczy z całego świata.
Zwolnienia były kontynuowane także w bieżącym kwartale i objęły tym razem ok. 100 pracowników. 20 czerwcu spółka wypłaciła 1 zł dywidendy na akcję według listy akcjonariuszy ustalonej dzień dywidendy 13 czerwca.
Według ostatniej rekomendacji DM BOŚ z lipca docelowa cena akcji w perspektywie 12 miesięcy dla CD Projektu została skalkulowana na poziomie 152 zł. I wydano ją przy giełdowym kursie wynoszącym ok. 160 zł. Na koniec czwartkowej sesji 30 sierpnia kurs wynosił 153,55 zł. CD Projekt jest obecnie wyceniany przez inwestorów na 15,4 mld zł, najwięcej z wszystkich spółek gamingowych na GPW.
Michał Kubicki