REKLAMA

Wydatki reklamowe na Facebooku - to da się optymalizować

2016-11-22 12:16
publikacja
2016-11-22 12:16

Ponad połowa Polaków* (57%) zmieniła bank choć raz, a w ciągu roku robi to pięć procent Polaków, pięciokrotnie więcej niż Holendrów. Dlatego banki w Polsce prześcigają się w specjalnych ofertach dla nowych klientów oraz coraz intensywniej promują swoje usługi w dostępnych kanałach komunikacji. Powody, dla których klienci decydują się na zmianę banku są rozmaite i nie na nich chcę się skupić, a na działaniach reklamowych banków w mediach społecznościowych.

Wydatki reklamowe na Facebooku - to da się optymalizować
Wydatki reklamowe na Facebooku - to da się optymalizować
/ Sotrender

Na korzystanie z mediów społecznościowych przeciętny Polak przeznacza  wg badań 2 godziny dziennie. Na YouTube jest już połowa populacji Polski, a na Facebooku ⅓. To reklamowy potencjał, który nie może być lekceważony. Facebook to jedno z najlepszych miejsc nie tylko do prowadzenia obsługi klienta, czy budowania wizerunku marki, ale także świetna platforma reklamowa. Również dla banków.

Samo założenie strony i jej prowadzenie nie zapewni sukcesu i nie zapozna potencjalnych klientów z ofertą. Facebook ciągle zmniejsza zasięg organiczny (czyli bezpłatny) stronom, w szczególności stronom firmowym. To znaczy, że aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników ze swoją komunikacją, trzeba promować swoje treści. Mówiąc dosadniej - zapłacić Facebookowi za reklamę.

Reklama

Na Facebooku można promować rozmaite treści - od postów, przez wydarzenia po same strony. Istnieje także cały wachlarz form reklamowych - można promować się w newsfeedzie użytkownika, można promować się w prawym pasku powiadomień, można w aplikacji mobilnej. Ta ostatnia forma jest najdroższa, ale najskuteczniejsza, bo liczba użytkowników korzystających z mobilnej wersji serwisu ciągle rośnie.

Dlaczego warto badać płatną komunikację konkurencji?

Planując płatną komunikację na Facebooku, warto wiedzieć, co, jak i kiedy promuje konkurencja. Oczywiście, nie podzieli się poufnymi danymi z nami. Dlatego warto skorzystać z ofert firm badawczych takich jak Sotrender. Za pomocą uczenia maszynowego można oszacować, które posty były promowane i ile pieniędzy wydano na promocję postów na Facebooku na podstawie estymowanej liczby płatnych odsłon. W Sotrenderze robimy to za pomocą samouczącego się algorytmu lasów losowych, który osiąga prawie stuprocentową skuteczność w wyszukiwaniu promowanych treści i szacowaniu wydatków na promocję.

Na potrzeby tego tekstu sprawdziliśmy, jak banki promowały swoje treści na Facebooku. Pod lupę wzięliśmy 10 największych stron banków działających w Polsce. Badanie podzieliliśmy na dwie części. W pierwszej zbadaliśmy, ile procent postów publikowanych przez banki było sponsorowanych, w drugiej natomiast oszacowaliśmy share of voice, czyli jaki procent całkowitego zasięgu dla kategorii osiągnęła komunikacja poszczególnych banków.

fot. / / Sotrender

Najaktywniejszym bankiem na Facebooku w drugim kwartale bieżącego roku był Alior, który w tym czasie opublikował 116 postów, z których tylko 9% było sponsorowanych. Zupełnie inną strategię obrał BGŻ BNP Paribas, promując w tym samym okresie 69% z 94 opublikowanych postów. Ponad połowę treści promowały także Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski oraz T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. Jak widać, strategia komunikacji i promocji na Facebooku różni się nie tylko dla różnych banków, ale też różnych produktów oferowanych przez tę samą instytucję.

fot. / / Sotrender

Wyraźnie widać, że na Facebooku, aby zdobyć zasięg trzeba zapłacić. Treści najaktywniejszego banku - Aliora - były wyświetlane 15 milionów razy, ponad 3 razy mniej niż treści mBanku, który zdobył 25% całego zasięgu komunikacji największych banków na polskim Facebooku.

fot. / / Sotrender

Dotarcie do 15 milionów polskich użytkowników Facebooka jest dla marek, w tym z sektora finansowego, coraz trudniejsze a jednocześnie nadal bardzo wartościowe. Oczywiście ciekawe oferty i jakościowe kreacje reklamowe są ważne, ale by dostrzegli je potencjalni klienci, trzeba liczyć się z wydatkami. Warto by były one ponoszone z sensem.

Sotrender to firma badawcza oferująca narzędzie analityczne do mierzenia skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) oraz wykonująca specjalistyczne badania dla klientów m.in.: wizerunku, zainteresowań, płatnej komunikacji na Facebooku.

*Źródło: newsrm.tv

Michał Wieczorek, Content Specialist w Sotrender

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki