REKLAMA

MAPAWrocław czekał na to od lat. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka obwodnicy miasta

2025-06-30 12:47, akt.2025-06-30 14:38
publikacja
2025-06-30 12:47
aktualizacja
2025-06-30 14:38

W poniedziałek marszałek woj. dolnośląskiego Paweł Gancarz podpisał z firmą Skanska umowę na budowę ostatniego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. W ciągu trzech lat ma powstać 3,7 km trasy; docelowo 30 km drogi połączy od wschodu autostradę A4 z trasą szybkiego ruchu S8.

Wrocław czekał na to od lat. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka obwodnicy miasta
Wrocław czekał na to od lat. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka obwodnicy miasta
fot. Proxima Studio / / Shutterstock

Budowa obwodnicy rozpoczęła się przed kilkunastu laty. Ostatni odcinek był blokowany przez protesty mieszkańców podwrocławskiej wsi Wysoka, ponieważ trasa będzie przebiegać przez osiedle mieszkaniowe. Ostatecznie w ramach kompromisu powstanie tam 600 metrów półtunelu.

„Przez wiele lat poprzednie zarządu województwa +popychały+ kwestię budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. My teraz domykamy tę sprawę i mam nadzieję, że za 30 miesięcy będzie już można nią pojechać” - powiedział marszałek Gancarz.

Inwestycja ma kosztować 264 mln zł, z czego 121 mln zł to fundusze unijne, 12 mln zł dokłada samorząd województwa, a 11 mln zł - gmina Wrocław. W ramach budowy na odcinku 3,7 km drogi zaplanowano 600-metrowy półtunel, jeden most, jeden wiadukt, cztery ronda oraz trasę pieszo-rowerową. Fragment liczący 2,9 km ma mieć cztery pasy ruchu, a na długości 800 m - tylko dwa.

Wschodnia obwodnica Wrocławia będzie miała ostatecznie 30 km i połączy autostradę A4 w Bielanach Wrocławskich z trasą S8 w Długołęce.

Od kilkunastu lat działa w zachodniej części miasta Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW), która pozwala na ominięcie centrum miasta przez auta jadące tranzytem.

Materiały dla mediów

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
jan-kowalski
"Fragment liczący 2,9 km ma mieć cztery pasy ruchu, a na długości 800 m - tylko dwa."

No po prostu imponujące! - taki rozmach, że aż dech zapiera. Ani chybi z Japonii i Chin będą przyjeżdżać, żeby to cudo inżynierii oglądać.
Kto w dużym mieście buduje główną ulicę, mającą pełnić rolę obwodnicy, z dwoma pasami
"Fragment liczący 2,9 km ma mieć cztery pasy ruchu, a na długości 800 m - tylko dwa."

No po prostu imponujące! - taki rozmach, że aż dech zapiera. Ani chybi z Japonii i Chin będą przyjeżdżać, żeby to cudo inżynierii oglądać.
Kto w dużym mieście buduje główną ulicę, mającą pełnić rolę obwodnicy, z dwoma pasami (po jednym w każdą stronę)?
Chyba tylko uśmiechnięci jaśnie oświeceni i postępowi. A potem zdziwieni, że wszędzie są korki i nigdzie na czas nie mogą się dostać.

To jest przykład dokładnie tej samej mikromanii, w efekcie której w 2012 r. (kto wtedy rządził, ktoś pamięta?) autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź została wybudowana jako 2x2, gdy wiadomo było od dawna, że powinno być co najmniej 2x3, a odcinkami 2x4. W efekcie, już po 5 latach od oddania zaczęto mówić o jej przebudowie i poszerzeniu. No, ale kto bogatemu zabroni robić i płacić 2x?
jag63
Coś dobrego udało się zrobić.
Pis wściekły.

.
energizerjohn51
redaktorze Stec, to wy? :D
men24a
Zamiast rozdać te pieniądze to będą budować autostrady.
Ja bym w każdym mieście zacte pieniądze postawił po 5 pomnikow prezesa i Jadwigę

Powiązane: Wrocław

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki