REKLAMA

Wraki z Zachodu zaleją Polskę

2016-05-12 05:14
publikacja
2016-05-12 05:14

Prywatny import używanych samochodów od stycznia mocno rośnie, zwłaszcza tych najstarszych, mających po dziesięć i więcej lat.

fot. / / YAY Foto

W tym roku polskie drogi będzie zalewać fala starych samochodów. Słabnący złoty i program 500+ przyczyniają się do wzrostu popytu na najtańsze, wyeksploatowane pojazdy - pisze "Rzeczpospolita".

Duże znaczenie ma również zniesienie opłaty w wysokości 500 zł, która kiedyś obejmowała wszystkie importowane samochody.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w pierwszych czterech miesiącach 2016 roku zarejestrowano prawie 295,2 tys. używanych aut z zagranicy, czyli o prawie 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak dotąd, rekordowy okazał się kwiecień z rejestracjami blisko 80,3 tys. aut i wzrostem, w porównaniu z ubiegłorocznym kwietniem, o przeszło 13 proc.

Jeśli ta tendencja się utrzyma, w całym 2016 roku na drogi wyjedzie przeszło 900 tys. starych samochodów, w większości mocno wyeksploatowanych.

Krajowy rynek samochodów używanych rośnie w siłę. Konsumenci w Polsce najchętniej kupują samochody używane. Według danych AAA Auto w 2015 roku rynek samochodów używanych obejmował niemal 2,5 mln ofert sprzedaży. To więcej niż na Słowacji, Węgrzech i w Czechach łącznie (2 mln).

Statystycznie nabywany używany samochód miał 12 lat i niemal 170 tys. km przebiegu. Problemem jest wiek sprowadzanych do Polski aut, wiążący się z ich przestarzałą technologią, mało przyjazną dla środowiska.

Spośród najchętniej wystawianych na sprzedaż i kupowanych marek używanych samochodów przeważają marki niemieckie. Na szczycie stawki jest Opel Astra, a za nim dwa modele Volkswagena: Passat i Golf. Następny w kolejności jest model Audi A4, potem BMW3, Ford Focus i kolejne dwa ople: Vectra i Corsa. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Ford Mondeo i Renault Megane.

(PAP) pd/ jm/ Newseria

Źródło:Bankier24
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (113)

dodaj komentarz
~Lamus
Mam dwie Fiesty z 91 i 93 roku i wolę jeździć tymi starociami, mimo że mam kasę na "nówkę sztukę" z salonu. Stare auta, są bezproblemowe w eksploatacji i naprawach, oraz trwałe. Jeżdżąc starym autem, trzeba jedynie pamiętać, że nie ma ABS-u, ani AIR-bagu, (oraz klimy).
W starych autach jest tylko to, co niezbędne do
Mam dwie Fiesty z 91 i 93 roku i wolę jeździć tymi starociami, mimo że mam kasę na "nówkę sztukę" z salonu. Stare auta, są bezproblemowe w eksploatacji i naprawach, oraz trwałe. Jeżdżąc starym autem, trzeba jedynie pamiętać, że nie ma ABS-u, ani AIR-bagu, (oraz klimy).
W starych autach jest tylko to, co niezbędne do jazdy...(i dzięki temu jazda jest przyjemnością...:-)
~annawro777
Żal, że przeciętnego Polaka nie stać na nowe auto średniej klasy. Skoro przez 8 lat nas OSZUKIWANO< OKRADANO, to co się dziwić, że sprowadzamy starocie ???
~Marian
Jak słabnący złoty przyczynia się do wzrostu importu samochodów ze strefy EURO?
~janek
Do Warszawy nie wpuszczać...zakazać wjazdu
~TikTak
To że rośnie import aut z zachodu od początku roku nie jest dziełem 500+, choć program ten przyczyni się do końca roku do wzrostu liczby importowanych aut. Tu chodzi o auta starsze, gdzie nie było tej całej ECO-logii. Starsze auta miały większe, nie wysilone tak silniki, służące bezproblemowo długie lata, a w połączeniu z LPG są To że rośnie import aut z zachodu od początku roku nie jest dziełem 500+, choć program ten przyczyni się do końca roku do wzrostu liczby importowanych aut. Tu chodzi o auta starsze, gdzie nie było tej całej ECO-logii. Starsze auta miały większe, nie wysilone tak silniki, służące bezproblemowo długie lata, a w połączeniu z LPG są i EKOnomiczne i ECOlogiczne. Nowsze auta maja tylko ładniejsze linie i więcej gadżetów, a poza tym same wady: małe wysilone i awaryjne silniki, które nie wytrzymają 150 tys. km, ogromnej mocy drogie turbiny, masę psującego się nagminnie osprzętu typu: dwumasy, DPF-y, itp. Sam w przeciągu ok. roku zmieniam auto i nie będzie młodsze niż 10 lat (nie z powodu braku kasy), ale z w/w powodów. Będzie to auto z silnikiem V6, bez turbin, dla rodziny z dziećmi pod LPG.
~as
Panie, nie bity, przebieg oryginalny, niemiecki dziadek płakał jak sprzedawał, tylko do kościoła jeździł.
~OgarniaczPL
Zawsze znajdziesz frajera na kajak!!! Uczciwego handlarza aut na cmentarzu. Tylko że jest cała masa uczciwych ludzi i ja tylko z takimi robię geszefty!
~DonZ
Biorąc pod uwagę koszt wyprodukowania jednego samochodu to przyjaźniejsze dla środowiska jest kupno używanego już wyprodukowanego auta jak nowego. A to ze nas nie stać na nowe z salonu to co innego.
~Kierowiec
Dlaczego na 10-letni samochód mówi się wrak? Przecież te nowe z salonu psują się już po 5 latach.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki