Przedsiębiorcy to już nie są wyzyskiwacze, ale wciąż ich wizerunek w oczach społeczeństwa pozostawia wiele do życzenia.




Stereotypy na temat przedsiębiorców wciąż pokutują w naszym społeczeństwie — pokazuje raport „Wizerunek przedsiębiorcy”, przygotowany przez Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) na zlecenie Polskiej Rady Biznesu (PRB), na podstawie dostępnych na ten temat danych i opracowań. Z raportu wynika, że generalnie Polacy zdają sobie sprawę z roli przedsiębiorców w gospodarce.
Aż 72 proc. z nich zgadza się z tym, że wytwarzają oni większość dochodu Polski, 66 proc. przyznaje, że tworzą miejsca pracy, 63 proc. przypisuje im budowę ekonomicznej siły Polski, a 55 proc. uważa, że podatki od biznesu finansują np. drogi czy administrację. Ponadto częściej przypisuje się im pozytywne cechy (zamożni, pożyteczni, pracowici) niż negatywne (skąpi czy uwikłani w politykę). Jednocześnie jednak wciąż wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia. Rozbieżności w tym zakresie widać szczególnie w odpowiedziach na pytanie, jak oceniają swojego pracodawcę oraz typowego polskiego pracodawcę.
W przypadku tego pierwszego aż 88 proc. Polaków jest zdania, że realizuje on wszystkie należności w terminie, a w przypadku drugiego twierdzi podobnie już tylko 50 proc. ankietowanych.Podobnie m.in. z kwestią prowadzenia prawidłowej dokumentacji czasu pracy, udzielaniem urlopów w pełnym wymiarze czy przestrzeganiem zasad BHP.
Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu".